Recordul pe un tur de pistă în Marele Premiu de anul trecut al Azerbaidjenului a fost depășit cu 3 secunde duminică, de Daniel Ricciardo, care a câștigat cu pneurile supersoft, informează Pirelli.
Cursa a fost marcată de tensiunile dintre Sebastian Vettel (Ferrari) și Lewis Hamilton (Mercedes), principalii pretendenți la titlul mondial.
Cursă dramatică în Azerbaidjan, caracterizată de multiple apariții ale safety-car-ului și de o perioadă prelungită de steag roșu care a apărut la mijlocul cursei, din nevoia de a fi curațată pista de debriurile din incidentele precedente.
Asta a făcut ca strategia cu o singură oprire care a fost adoptată de toți piloții din față să fie aruncată pe geam, iar în loc echipele au trebuit să reacționeze la schimbările circumstanțiale. Aproape fiecare pilot a făcut ceea ce a crezut că va fi probabil singura oprire sub safety car în turul 13.
Dar sub steagul roșu în turul 22 echipelor li s-a permis să schimbe pneurile, ceea ce a făcut ca această cursă să se încheie cu un sprint final de 29 de tururi până la steagul șah, toți piloții fiind echipați cu pneuri supersoft.
Grație acestor incidente, pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo a iesit învingător, în timp ce Valteri Bottas a reușit o cursă fantastică urcând de pe ultima poziție pe cea de-a doua, utilizând supersoft pentru cea mai mare parte a cursei.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „A fost o cursă dramatică, în care cea mai bună strategie a fost reacția la evenimente în locul aceleia de a urma un plan. Supersoft-urile și-au demostrat fiabilitatea și performanța, dovedite și de recordul pe tur care a fost cu trei secunde mai bun decât cel de anul trecut.”
CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:
MEDIUM SOFT SUPERSOFT
– Ricciardo
1m47.055s Vettel
1m43.441s
– Bottas
1m47.083s Hamilton
1m43.469s
– Ericsson
1m50.568s Bottas
1m43.925s
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE PILOT NUMĂR DE TURURI
SOFT Ericsson 12
SUPERSOFT Ricciardo, Bottas, Stroll Vettel, Hamilton, Ocon Magnussen, Sainz, Alonso, Wehrlein, Ericsson 29
MOMENTUL ADEVĂRULUI: Strategia cu o singură oprire a fost abandonată la apariția steagului roșu; altfel cei mai mulți piloți au părut să o adopte după ce au oprit în turul 13 pe perioada safety car. Cum alegerea pneurilor a fost liberă pentru a doua parte a cursei, majoritatea a trecut pe supersoft pentru stintul final, trasformând cursa într-una cu două opriri. Ricciardo a urmat un tipar ușor diferit de majoritatea: a pornit pe supersoft, a trecut pe soft în turul șase când a intrat la boxe pentru o problem mecanică, ieșind pe 16, apoi a trecut pe supersoft după steagul roșu.