Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a acordat la Constanța, în 10 mai, două granturi în valoare totală de aproape 60 de milioane de euro, din componenta mobilității militare a CEF – Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility), pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța și pentru construirea podului peste Prut la Ungheni.
Prezent la ceremonia de semnare, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a precizat: „Primul grant este acordat CFR, care va investi cele 43,5 milioane de euro pentru prima etapă de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, în zona Valu lui Traian. Astfel, cel mai important port la Marea Neagră va deveni și un hub la nivel european. CNAIR a primit undă verde pentru al doilea grant cu o valoare de 16,48 milioane de euro. Fondurile sunt destinate proiectării și construirii Podului rutier Ungheni, peste Prut, la frontiera cu Republica Moldova”.
Tot în 10 mai, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru podul de la Ungheni.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Avem pregătită documentația de atribuire, iar în scurt timp vom demara procedura pentru lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău-Ungheni-frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Vor fi construite noul pod la nivel de autostradă peste râul Prut, precum și infrastructura de acces necesară, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane și sprijinind relațiile economice, sociale şi frățești dintre România și Republica Moldova”.
În ceea ce privește modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, sunt vizate 32 linii de cale ferată din zona de așteptare Valu lui Traian, „inclusiv infrastructura, electrificarea, introducerea de semnalizare electronică centralizată și alte lucrări auxiliare, la parametrii tehnici prevăzuți de standardele UE”.