Granturi de 60 mil. euro pentru Portul Constanța și podul Ungheni

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a acordat la Constanța, în 10 mai, două granturi în valoare totală de aproape 60 de milioane de euro, din componenta mobilității militare a CEF – Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility), pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța și pentru construirea podului peste Prut la Ungheni.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, comisarul european Adina Vălean, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și secretarul de stat în MTI, Ionel Scrioșteanu

Prezent la ceremonia de semnare, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a precizat: „Primul grant este acordat CFR, care va investi cele 43,5 milioane de euro pentru prima etapă de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanța, în zona Valu lui Traian. Astfel, cel mai important port la Marea Neagră va deveni și un hub la nivel european. CNAIR a primit undă verde pentru al doilea grant cu o valoare de 16,48 milioane de euro. Fondurile sunt destinate proiectării și construirii Podului rutier Ungheni, peste Prut, la frontiera cu Republica Moldova”.

Tot în 10 mai, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru podul de la Ungheni.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu: „Avem pregătită documentația de atribuire, iar în scurt timp vom demara procedura pentru lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău-Ungheni-frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). Vor fi construite noul pod la nivel de autostradă peste râul Prut, precum și infrastructura de acces necesară, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane și sprijinind relațiile economice, sociale şi frățești dintre România și Republica Moldova”.

Principalele caracteristici prevăzute ale podului sunt:
 
– 261,20 m lungime pod nou peste Prut
1 km lungime traseu
– 2 benzi de circulație/sens x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
– construirea unui tronson de autostradă cu o lungime de 500 metri, care va asigura funcționalitatea independentă a podului, până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu-Neamț-Iaşi-Ungheni
– un punct de trecere a frontierei (PTF), care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și TIR-urilor.
 

În ceea ce privește modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța, sunt vizate 32 linii de cale ferată din zona de așteptare Valu lui Traian, „inclusiv infrastructura, electrificarea, introducerea de semnalizare electronică centralizată și alte lucrări auxiliare, la parametrii tehnici prevăzuți de standardele UE”.

„Este parte dintr-un proiect global care vizează creșterea capacității feroviare a Portului Constanța, precum și conectivitatea feroviară a acestuia pentru eficientizarea fluxurilor de mărfuri, a precizat Scrioșteanu. În conformitate cu studiul de fezabilitate, acest proiect global a fost împărțit în 3 etape:
 
– Etapa I: Modernizarea zonei de așteptare Valu lui Traian
– Etapa II: Îmbunătățirea legăturilor feroviare locale ale Portului Constanța
– Etapa III: Modernizarea instalațiilor feroviare în interiorul zonei portului.
 
Durata de implementare a proiectului este de 39 luni.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.