Premierul Sorin Grindeanu le-a cerut, joi, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, și directorului interima al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, să-și asume în scris termenele de finalizare a lucrărilor de infrastructură rutieră aflate în derulare.
Iată precizările Executivului:
“Prim-ministrul Sorin Grindeanu i-a convocat astăzi, la Palatul Victoria, pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și pe directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Ștefan Ioniță. Cei doi oficiali i-au prezentat stadiul proiectelor de infrastructură asumate prioritar în Programul de guvernare.
Premierul a solicitat monitorizarea atentă a lucrărilor aflate în prezent în derulare și asumarea în scris, de către minister și CNAIR, a unor termene de finalizare. De asemenea, premierul intenționează organizarea, la sediul Guvernului, a unor ședințe lunare de progres, pentru monitorizarea stadiului proiectelor de infrastructură. Monitorizarea se va face sub directa coordonare a prim-ministrului Grindeanu.
La întâlnirea de astăzi a mai participat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ovidiu Aurelian Flori”.
Comunicatul Guvernului nu se precizează ce fel de proiecte se află în derulare, și nici termenele de finalizare.
De altfel, de la aprobarea bugetului pe 2017, nici Ministerul transporturilor, nici CNAIR nu au prezentat proiectele de investiții finanțate pentru acest an.
Luna trecută, la audierile din Parlament pe bugetul Transporturilor, ministrul Cuc a declarat că nu știe câți kilometri de autostradă va constri anul acesta. Anterior el spusese că vor fi “circa 90 de kilometri”.
În schimb, premierul Sorin Grindeanu promite pentru anul acesta – în cea mai recentă declarație a sa, de miercuri – “inaugurarea a cel puțin 98 de kilometri de autostradă, obiectiv, zic eu, realizabil prin tot ceea ce înseamnă situația la zi a lucrurilor”.
Totodată, premierul vrea “un nou cadru legal care să ne ajute să ușurăm sau să simplificăm cadrul legal procesul legat de achizițiile strategice. Important e să respectăm cât mai mult Master Planul de Transport aprobat împreună și în dialog cu Comisia Europeană”.
Grindeanu a mai anunțat că “este nevoie de o dezvoltare rapidă a Autostrăzii Pitești – Sibiu”, însă abia au fost revizuite studiile de fezabilitate pentru două dintre cele 5 sectoare ale autostrăzii, care nici ele nu au primit încă ok-ul de la CNAIR.