Groupe Renault anunță noul plan strategic pe șase ani Drive the Future. Prin acest plan se urmărește o cifră de afaceri anuală de 70 de miliarde de euro, o marjă operațională de atins până la finalizarea planului de 7%1, cu un prag minim de 5% și un flux pozitiv de numerar în fiecare an. Drive the Future corespunde viziunii Groupe Renault: mobilitate durabilă pentru toți, în prezent și în viitor.
În cadrul planului Drive The Future, Groupe Renault estimează o creștere a vânzărilor cu peste 40%, ceea ce reprezintă peste 5 milioane de vehicule vândiute, față de 3,47 milioane de vehicule2 vândute în 2016. În paralel, Grupul își va lărgi gama de produse, inclusiv vehiculele utilitare și modelele electrice noi cu zero emisii și se va baza pe succesul gamei Global Access. Planul va capitaliza proiectele de cercetare și dezvoltare, precum și economiile la scară mondială ale Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi, cea mai mare alianță din lumea auto la nivel mondial, păstrându-și disciplina financiară și profitabilitatea.
Drive The Future este construit pe o bază solidă obținută în planul anterior al Groupe Renault, Drive the Change, care a generat rezultate record de creștere și profit operațional, sinergii mărite ale Alianței cu Nissan, a consolidat regiunile Grupului, a extins gama de produse și a întărit poziția de lider pentru vehiculele cu zero emisii în Europa.
Carlos Ghosn, Președinte-Director General al Renault, a declarat: „Groupe Renault este în prezent o companie sănătoasă, profitabilă, globală, orientată către viitor. Drive the Future are ambiția de a realiza o creștere puternică și durabilă beneficiind de investițiile în regiuni și produse cheie, capitalizând resursele și tehnologiile Alianței și îmbunătățindu-ne competitivitatea. Pornind de la angajamentul salariaților Renault, acest nou plan va folosi din plin potențialul nostru pentru a inova și a crește într-o industrie care evoluează rapid.”
Planul cuprinde următoarele elemente esențiale:
O creștere globală profitabilă:
- 21 de lansări de modele de vehicule
- Consolidarea poziției în Rusia prin Renault și investiții în AVTOVAZ (Lada)
- Accelerarea activităților din China, noi joint-venture strategice pentru vehiculele electrice și vehiculele utilitare
- Dezvoltarea activităților din Brazilia, India, Iran
Efecte de scară și tehnologii ale Alianței pentru a susține creșterea:
- 4,2 miliarde de euro economii Monozukuri pe toată durata planului
- Platforme comune – 80% din vehiculele Groupe Renault
- Investiții cercetare și dezvoltare – 18 miliarde de euro pe șase ani, cu un efect multiplicator datorită Alianței
- Vehicule conectate – 100% vehicule conectate, în piețele reprezentative
- Vehicule autonome – 15 modele autonome
- Noi servicii de mobilitate – Mobilitate la cerere „ride-hailing”, servicii de taxi robot la finalul planului.
Și, de asemenea, activele cheie ale Groupe Renault:
- Globalizarea gamei de vehicule utilitare ușoare (VU);Grupul, devenind un actor global major
- Extinderea gamei Global Access a grupului, al cărei succes a fost deja confirmat
- Leadership pentru vehiculul electric – 8 modele electrice, 12 modele electrificate
- RCI Bank and Services – fidelizarea clienților și diversificarea serviciilor conectate și de mobilitate
Drive the Future cuprinde și investiții în digitalizare la toate nivelurile Grupului, recrutarea de talente noi și dezvoltarea de competențe. Planul urmărește îmbunătățirea competitivității industriale, reducerea amprentei de carbon a Grupului și îmbunătățirea sustenabilității sale.
Despre Groupe Renault
Constructor de automobile din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut aproximativ 3,5 milioane de vehicule în 2016. Grupul are peste 120.000 de angajați, 36 de situri de fabricație și 12.700 de puncte de vânzare la nivel mondial. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice ale viitorului și pentru a-și continua strategia de creștere profitabilă, Grupul se bazează pe dezvoltarea internațională.
Mizează pe complementaritatea celor cinci mărci ale sale (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine și LADA), pe vehiculele electrice și pe alianța unică în care se află cu Nissan și Mitsubishi. Cu o echipă nouă în Formula 1 și un angajament puternic în Formula E, Renault utilizeaza motorsportul ca un vector de inovație și notorietate a mărcii.