Grupul Hankook & Company planifică o participare majoritară la compania specializată în soluții de climatizare auto Hanon Systems.
Prin achiziționarea a încă unui pachet de acțiuni în valoare de 1,733 mii de miliarde KRW (1,172 mld. euro), grupul Hankook & Company dorește să obțină pachetul majoritar de 50,53% în compania Hanon Systems și, inplicit, dreptul de conducere.
În urma unei hotărâri a consiliului de administrație, compania a semnat, pe 3 mai, o declarație de intenții cu compania cu capital privat Hahn & Company. În era autovehiculelor electrice, președintele grupului Hankook & Company, Hyunbum Cho, intensifică transformarea sa într-o companie High-Tech.
În viitor, grupul Hankook & Company se așteaptă să devină una dintre cele mai mari 30 de companii din Coreea de Sud, cu un volum total al bilanțului de 26 de mii de miliarde KRW (17,579 mld. euro) și urmărește ca, până în 2030, să atingă un volum total de vânzări de 30 de mii de miliarde KRW (20,283 mld. euro).
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Grupul Hankook & Company (anterior Hankook Tire Group) accelerează transformarea sa într-o companie High-Tech de nivel global, prin achiziționarea unei participații suplimentare la compania Hanon Systems, a doua ca dimensiune la nivel mondial în furnizarea de soluții de management termic și al energiei în autovehicule. Preluarea va fi implementată de către activitatea comercială de bază, Hankook Tire & Technology (Hankook Tire), până la finalul anului.
La 3 mai, Hankook Tire, ca filială centrală a grupului Hankook & Company, în cadrul unei ședințe a consiliului de administrație, a decis să achiziționeze participația de 25% a companiei cu capital privat Hahn & Company la compania Hanon Systems și 12,2% din noile acțiuni, ce vor fi emise în urma majorării de capital, în valoare totală de 1,733 mii de miliarde KRW (1,172 mld. euro). Decizia s-a concretizat în „Declarația de intenții privind investiția în Hanon Systems”.
După finalizarea preluării, grupul Hankook & Company va deține un procent de 50,53% din Hanon Systems și, ca cel mai mare acționar, va prelua drepturile de conducere. Grupul a achiziționat, încă din anul 2014, 19,49% din Hanon Systems, o participație în valoare de 1,08 mii de miliarde KRW (730,2 mil. euro). Grupul va fi investit astfel, cu această nou participație, 2,8 mii de miliarde KRW (1,893 mld. euro) în achiziționarea Hanon Systems.
Preluarea Hanon Systems de către grupul Hankook & Company constituie cel mai important reper al unei strategii de creștere orientate înspre viitoarea eră a autovehiculelor electrice, strategie proiectată de către președintele Hyunbum Cho în urmă cu aproape un deceniu. Încă din anul 2014, sub conducerea președintelui Cho, s-a realizat prima achiziționare a unei participații la compania Hanon Systems (pe atunci Halla Visteon Climate Control), acțiune în cadrul căreia președintele a validat rolul Hankook drept deschizător de drumuri în electrificarea mobilității. Cho a conceput un model de business de generație următoare, care combină tehnologiile de vârf la nivel global pentru anvelope și sistemele de management termic (TMS) pentru autovehicule.
Încă din deceniul trecut, președintele Cho a remarcat caracterul unic al tehnologiei și potențialul de creștere oferite de Hanon Systems. În locul achiziționării companiei prin metode precum mari investiții temporare pentru asigurarea capitalului propriu și preluarea managementului – o abordare de obicei implementată de fonduri de capital privat și concerne mixte – grupul Hankook & Company a redus la minimum riscul unei preluări, prin verificarea minuțioasă, pe o perioadă mai îndelungată de timp, a bazelor tehnologiei, strategiei de management și ale culturii organizaționale din cadrul Hanon Systems. Combinând aceste metode cu predilecția pentru creștere din ADN-ul companiei, grupul Hankook & Company a dezvoltat o strategie diferențiată, pentru a stimula consolidarea poziției Hanon Systems ca și companie esențială în era autovehiculelor electrice.
Odată cu preluarea Hanon Systems, grupul Hankook & Company își va accelera în viitor creșterea dinamică, atât din punct de vedere cantitativ cât și din perspectivă calitativă. Prin achiziționarea unor componente fundamentale pentru autovehiculele electrice, pe lângă anvelope, baterii și sisteme de management termic, grupul devine una dintre companiile High-Tech de top în furnizarea de soluții pentru mobilitatea viitorului.
De la introducerea sa pe piață, în 2022, gama completă de anvelope Hankook iON, special concepută pentru autovehiculele electrice, a dus la dezvoltarea companiei ca marcă de top la nivel mondial pentru anvelope destinate autovehiculelor electrice. Hanon Systems își extinde de asemenea semnificativ parteneriatele cu mărci importate de autovehicule electrice, datorită tehnologiei sale TMS de top în domeniu, destinată autovehiculelor electrice. Hankook Tire planifică extinderi ale activității comerciale, deoarece va oferi, pe lângă producția de anvelope, care a stimulat considerabil creșterea grupului, și soluții TMS consolidate.
Grupul Hankook & Company planifică finalizarea preluării Hanon până la finalul anului, sub rezerva finalizării tuturor procedurilor necesare. După finalizarea preluării, grupul Hankook & Company estimează că va atinge un volum total al bilanțului de 26 mii de miliarde KRW (17,579 mld. euro) și va fi astfel una dintre cele mai mari 30 de companii din Coreea de Sud.
„Prin preluarea drepturilor de conducere ale Hanon Systems, grupul Hankook & Company devine furnizor al unor tehnologii esențiale pentru epoca autovehiculelor electrice, incluzând tehnologii TMS și anvelope auto. Grupul Hankook & Company urmărește să atingă până în 2030 un volum de vânzări de 30 de mii de miliarde KRW (20,283 mld. euro), prin extinderi suplimentare ale activității comerciale, dincolo de industria auto, pe baza tehnologiilor viitorului”, a declarat președintele Cho.
Hanon Systems este a doua companie ca dimensiune, la nivel mondial, care furnizează soluții TMS pentru autovehicule electrice, de la design complet și până la furnizarea articolelor de categorie C. Pentru Hanon Systems, ca jucător de top pe piața soluțiilor TMS pentru autovehicule electrice, se preconizează o creștere semnificativă. Aceasta se bazează pe competitivitatea sa tehnologică extinsă, în ceea ce privește componente precum compresoarele electrice, modulele integrate pentru agent de răcire și lichid de răcire, dar și soluții TMS pentru controlul eficient al performanței bateriilor autovehiculelor electrice, a căror performanță la deplasare depinde semnificativ de temperaturile din interior și exterior.
În anul 2023, Hanon Systems a înregistrat o cifră de vânzări de 9,5593 mii de miliarde KRW (6,463 mld. euro). Compania deține 53 de centre de producție, în 21 de țări, precum și trei centre de inovație pentru cercetare și dezvoltare de tehnologii importante pentru autovehiculele electrice, precum compresoarele electrice și pompele de căldură. Compania utilizează know-how de vârf din industrie și își dezvoltă în permanență parteneriatele cu producători de top la nivel mondial din industria auto, precum Hyundai Motor Group, Ford, Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz.
(Rată de schimb valutar 1.479,06 KRW / EUR cf. Korea Exchange Bank, pentru 3 mai 2024)