Grupul MOL a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru 2016: profit de 1 miliard de dolari. Și-a depăşit semnificativ ţinta iniţială, de 2 miliarde USD, şi a înregistrat un rezultat CCS EBITDA (profit înainte de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri) de 2,15 miliarde de dolari.
Segmentul Upstream a dovedit o rezistenţă sporită în contextul deteriorării mediului extern. Scăderea cotaţiei Brent cu 17% şi diminuarea cu 23% a preţului la gaze au fost compensate de producţia sporită şi de disciplina costurilor. Ca urmare, rezultatul EBITDA a rămas aproape constant, la 675 milioane USD iar sectorul a generat un flux de numerar liber de peste 250 de milioane de dolari, echivalentul a 7 USD/ bep.
Producţia a crescut cu 6%, la 112 mii bep/zi, cu suplimentări provenite din perimetrele onshore din Europa Centrală şi de Est (unde producţia s-a situat la cel mai ridicat nivel din 2012), Pakistan, Marea Britanie şi câmpul Baitugan din Rusia. Reducerile de costuri pe acest segment au avut ca rezultat o scădere de 13% a cheltuielilor operaţionale (OPEX) per unitate. Astfel, ţintele Noului Program Upstream au fost pe deplin atinse.
Segmentul Downstream a înregistrat din nou rezultate solide, generând un rezultat operațional solid de 1,5 miliarde USD. Acest nivel este foarte puţin în urma rezultatului record raportat în anul 2015. Principalul factor din spatele acestui declin a fost aşteptata normalizare a marjelor de rafinare şi petrochimie.
Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail) a înregistrat un rezultat EBITDA în creştere cu 40%, sprijinit de recenta achiziţie a aproximativ 450 de benzinării în cinci state din ECE, desfăşurarea cu succes a strategiei Grupului MOL privind produsele non-fuel (altele decât carburanții), precum şi datorită tendinţelor de creştere a cererii. Programul Next Downstream, o iniţiativă internă de eficientizare pe termen de 3 ani, care urmează să genereze o îmbunătățire a rezultatului EBITDA cu 500 milioane USD, are un parcurs pozitiv, având deja un aport de 340 de milioane USD la finalul primilor doi ani.
Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a avut o contribuție anuală la EBITDA de 54,5 miliarde HUF (194 milioane USD) în 2016, uşor sub nivelul celei din anul precedent.
Chairman-CEO Zsolt Hernádi a comentat rezultatele: “2016 a fost anul marilor realizări şi al reperelor importante. Acest an a marcat demararea cu succes a unui parcurs transformaţional major, în contextul în care am aprobat noua strategie pe termen lung, Grupul MOL 2030. De asemenea, ne-am atins obiectivele şi am generat un flux liber de numerar foarte solid, pe seama modelului nostru de afaceri integrat şi rezistent. Segmentul Upstream a generat un flux liber de numerar de peste 250 de milioane de dolari la finalul ciclului de producţie şi a realizat cel mai mare nivel de producţie de petrol şi gaz în zonele onshore din ECE, din 2012. Segmentul Downstream a înregistrat rezultate solide, cu foarte puţin în urma nivelurilor record înregistrate în 2015, în pofida marjelor mai scăzute de rafinare şi petrochimie. Segmentul Serviciilor pentru Clienţi a înregistrat în continuare creştere impresionantă, pe fondul unor achiziţii făcute la momentul oportun şi a implementării cu succes a noului nostru concept în domeniul non-fuel. În 2017 vom genera din nou un rezultat EBITDA de cel puţin 2 miliarde USD, acoperind confortabil cheltuielile de capital organice, dividendele acționarilor noștri precum și necesarul de fonduri pentru proiectele de transformare.”
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie internațională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, aproximativ 25.000 de angajaţi în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. În domeniul explorării și producției de hidrocarburi, experiența de peste 75 de ani a Grupului sprijină operațiunile de producție în 8 țări și activitățile de explorare în 13 țări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare, în Ungaria, Slovacia și Croaţia. Compania are, de asemenea, o re
ţea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Sud-Est, în 10 țări, dintre care peste 200 în România.
Profituri din carburantul vindut transportatorilor fac toti .insa nici unul nu a-r cumpara un metru de teren in plus sa poti parca un camion