Modernizarea Portului Brăila (danele 26 și 27) va costa 126,8 milioane lei cu TVA inclus, a stabilit Guvernul Ciucă, în ședința din 11 mai, în hotărârea de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru acest proiect de investiții.
Finanţarea va proveni din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, precum şi de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, la care se adaugă sursele proprii ale Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Dunării Maritime” Galaţi.
Ministrul Sorin Grindeanu a detaliat, pe Facebook, proiectul:
„Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat că sunt necesare următoarele lucrări:
– construirea unor cheuri verticale tip estacadă, cu o lungime totală de 350 metri liniari pentru danele 26 și 27
– reabilitarea drumului de utilitate publică 4, care asigură accesul la aceste dane
– dezvoltarea și modernizarea rețelelor de curent electric, iluminatului pe dane și pe drumurile de utilitate publică, alimentarea cu apă potabilă a navelor și a consumatorilor portuari, rețelelor de canalizare pluvială.
Durata de execuție a proiectului este de 19 luni.
În prezent, sunt în derulare lucrări de modernizare a danelor 31–38, situate în incinta bazinului portuar (docuri), în valoare de 127,13 milioane lei.
Portul Brăila este unul dintre cele mai mari porturi românești de pe sectorul Dunării cu caracter maritim și este inclus în rețeaua TEN-T globală, însă o mare parte din construcțiile existente sunt mai vechi de 80 de ani.
Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (în lungime de 3.654 metri liniari) sunt în administrarea Companiei Naționale Administrația Porturilor Dunării Maritime Galați (APDM).
Prin Master planul General de Transport al României s-a stabilit că trebuie luate o serie de măsuri pentru funcționarea optimă a portului Brăila:
– modernizarea danelor
– descongestionarea drumurilor și liniilor de cale ferată din port
– reabilitarea drumului de acces din nordul portului
– îmbunătățirea semnalizării
– creșterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport”.