Guvernul a aprobat prin Hotărâre, în şedinţa din 20 iulie, Nota de Fundamentare (NF) pentru achiziţionarea a 12 locomotive care funcţionează cu hidrogen.
Investiția „este un proiect inovativ, fiind o tehnologie în faza de dezvoltare la nivel european și mondial. Avantajele aduse se referă la economii de timp pentru călători, reducerea costurilor de operare ale vehiculului, reducerea costurilor de întreținere și economii pentru operatorii de transport feroviar de călători, reducerea numărului de accidente și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, precizează Executivul.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu: „Valoarea estimată a contractului, finanţat prin PNRR, va fi de 862,23 milioane de lei (cu TVA). Investiţia este integrată cu achiziţia serviciilor de alimentare cu hidrogen şi a celor de întreţinere şi reparaţii pe termen lung, care vor fi asigurate de la punerii în circulaţie a locomotivelor”.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a lansat în consultare publică, în luna mai, proiectul de act normativ privind achiziţionarea a 12 trenuri electrice cu hidrogen, suma totală necesară fiind de peste 174,2 milioane de euro.
Proiectul prevede că parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km, însă în medie este de aproximativ 700 km, iar timpul de utilizare al unui automotor va fi prin rotaţie, de până la 23 de ore/zi, cu o medie de 17 ore/zi.
Timpul alocat încărcării cu hidrogen este de aproximativ 90 minute şi se va realiza în Bucureşti, iar staţia de alimentare cu hidrogen va fi una duală, amplasată astfel încât să poată alimenta atât trenurile cu tracţiune pe hidrogen, cât şi alte vehicule rutiere (în special autobuze).
Locomotive pe hidrogen ? 😀 pai nu merg alea pe petrol sau pe “nepotisme”…, nu merge nimic la voi, și va băgați pe hidrogen? Aoleu, zombiiiii
Nu este de ajuns doar 12 trenuri cu hidrogen. Trebuiesc toate trenuri de pasageri schimbate toate.
Romania chiar nu este in stare să producă propriile trenuri cu hidrogen.