Guvernul a aprobat, în ședința din 9 noiembrie, noi investiţii pentru creşterea capacităţii de operare a Porturilor Constanţa și Galaţi.
În Portul Galaţi va fi construită o platformă multimodală de peste 100.000 mp, care va asigura „mult mai eficient” conexiunea pe reţeaua centrală pan-europeană Rhin-Dunăre, a anunțat ministrul Transporturilor și Infratructurii, Sorin Grindeanu. Totodată, va fi construit un cheu vertical pe o lungime de 868 de metri, vor fi suplimentate suprafeţele portuare şi vor fi modernizate zonele de acces rutier şi feroviar.
Potrivit ministrului, valoarea actualizată a investiţiei este de 780,256 milioane de lei, iar finanţarea este asigurată din fonduri europene (CEF şi POIM), fonduri de la bugetul de stat, sume din bugetul CN APDM SA Galaţi şi surse proprii ale unor partenerilor privaţi.
Ministrul Transporturilor a subliniat că întregul proiect trebuie finalizat în 40 de luni.
„Al doilea act normativ este necesar continuării lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa. Prin aprobarea indicatorilor tehnico-economici se asigură sumele necesare unor investiţii care duce la creşterea fluxurilor de marfă şi transferarea acestora mult mai eficient de la modul de transport maritim la modurile de transport terestre”, a precizat ministrul.
Astfel, calea ferată din port va fi modernizată pe o lungime de 257 km, iar alți 13 kilometri de linie ferată nouă urmează să intre în proces de construire.
„Pe lângă modernizarea reţelei feroviare, proiectul prevede şi lucrări de consolidare care vor mări suprafeţele şi vor optimiza activităţile de manevră. Investiţiile au o valoare de 5,355 miliarde de lei şi trebuie finalizate în 48 luni”, a adăugat Grindeanu.
Finanţarea este asigurată prin fonduri europene, prin sume alocate Ministerului Transporturilor din bugetul de stat şi din venituri proprii ale CFR.