Pilotul Mercedes, britanicul Lewis Hamilton, a câștigat în 16 septembrie Marele Premiu de la Singapore, cea de-a 15-a etapă a Campionatului Mondial de Formula 1, plecând din pole și oprind doar o dată.
Iată precizările Pirelli:
La fel ca primii 10 piloți de pe grilă, Hamilton a pornit în cursă cu pneurile P Zero Roz hypersoft, care în 14 și 15 septembrie s-au dovedit a fi cu peste o secundă și jumătate mai rapide decât ultrasoft-urile.
El a făcut o singură oprire pentru a schimba pe soft în turul 15 reușind apoi să-și gestioneze avansul până la final, fără a pierde șefia cursei, mulțumită unui ritm care a fost mai rapid decât al acelora care au schimbat pe ultrasoft.
La fel ca toți cei care au pornit pe hypersoft, Hamilton a beneficiat de patru tururi sub safety car la startul cursei, care au prelungit viața celei mai moi compoziții.
Mai multe strategii au fost puse în operă, inclusiv o oprire hypersoft-ultrasoft utilizată de Sebastian Vettel care a încheiat pe trei, în spatele pilotului Red Bull, Max Verstappen – pe aceeași strategie ca și Hamilton, coechipierul lui Verstappen la Red Bull, Daniel Ricciardo a utilizat o strategie hypersoft-ultrasoft pentru un efect bun, arătând suficientă viteză la finalul cursei.
Cel mai bine plasat pilot care a pornit în cursă pe ultrasoft a fost Fernando Alonso de la McLaren, care a încheiat pe șapte după ce a pornit din afara primelor 10 poziții pe grilă. Cel mai rapid tur al cursei a fost reușit de pilotul Haas, Kevin Magnussen, care a doborât precedentul record cu peste trei secunde.
Singapore și-a păstrat recordul de 100% de apariție a safety-car-ului cu o apariție la începutul cursei: de data aceasta nu a afectat substanțial strategia.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING: „Așa cum ne-am așteptat, Singapore a fost o cursă foarte lungă, complexă și solicitantă, în timp ce recordul de 100% al aparițiilor safety-car-ului a fost menținut. Aceasta a adăugat un alt element strategic la ceea ce era deja o cursă complexă din punct de vedere tactic. Am observat o serie de strategii diverse și un număr variat de opriri, cu primii 10 piloți pornind pe hypersoft ceea ce le-a dat mai multă viteză la începutul cursei, dar și posibilitatea de a pierde poziții comparativ cu aceeia care au făcut un prim stint mai lung ca urmare a alegerii unei compoziții mai dure sau a unei strategii alternative.”
Strategia câștigătoare: Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, a câștigat cursa cu o singură oprire, ceea ce am prezis ca strategie optimă, trecând de pe hypersoft pe soft în turul 15.
Pe hârtie, cea mai rapidă strategie cu o singură oprire a fost de fapt ultrasoft-soft, care a fost utilizată de Alonso pentru a încheia pe șapte.