RetuRO, compania care administrează Sistemul Garanție-Returnare (SGR) a lansat o campanie media extinsă, cu scopul de a informa cât mai bine consumatorii și de a le explica importanța și beneficiile acestui program.
Sistemul Garanție-Returnare va fi lansat, la data de 30 noiembrie 2023, iar campania de informare „Hora Reciclării” detaliază pașii pe care românii trebuie să-i urmeze în procesul de returnare al ambalajelor și de recuperare a garanției.
Noua campanie de comunicare își propune nu doar să anunțe intrarea în vigoare a Sistemului Garanție-Returnare și să invite românii să adopte noile măsuri de reciclare, ci și să educe publicul cu privire la rolul și importanța lor în asigurarea unui mediu mai curat și mai verde. Ideea creativă din spatele campaniei susține obiectivele de comunicare ale RetuRO, creând un sentiment puternic de colaborare și participare activă în rândul românilor.
Gemma Webb, CEO și președinte al Directoratului RetuRO, a declarat: „Cea mai valoroasă investiție pe care o putem face fiecare dintre noi este aceea într-un viitor mai verde și mai curat. Cu lansarea Sistemului Garanție-Returnare, ne angajăm să construim o țară în care ambalajele nu mai reprezintă o povară pentru mediul înconjurător, ci devin o oportunitate de a ne angaja în acțiuni cu adevărat benefice pentru planetă.
Fiecare pas pe care îl facem împreună, fiecare ambalaj returnat și fiecare garanție recuperată aduc o contribuție semnificativă la protejarea mediului în care trăim. Suntem martorii unei transformări majore, iar fiecare dintre noi poate fi un agent al schimbării.
Știm că schimbarea necesită timp, răbdare și înțelegere. De aceea, această campanie reprezintă doar începutul acestui proces educațional. Pe măsură ce ambalajele pentru băuturi cu logo SGR vor ajunge progresiv pe rafturile a aproape 80.000 de comercianți, în următoarele luni ale anului 2024, ne vom concentra pe creșterea conștientizării și pe o înțelegere solidă a modului în care funcționează Sistemul de Garanție Returnare.”
Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, a completat: „Fiecare etapă în dezvoltarea Sistemului de Garanție Returnare ne apropie tot mai mult de viitorul pe care ni-l dorim pentru România. Mai avem doar 45 de zile înainte ca această inițiativă să devină o oportunitate concretă de efort colectiv și de a aduce o schimbare semnificativă în modul în care gestionăm deșeurile și protejăm mediul. Cu toate acestea, angajamentul nostru trebuie să fie pe termen lung. Suntem încrezători că, începând cu al treilea an de funcționare, eficiența sistemului va depăși 95% și vom contribui semnificativ la reducerea deșeurilor și a impactului asupra mediului.
Acesta este, probabil, cel mai mare și cel mai important pas legat de gestionarea deșeurilor din România din ultimii 30 de ani. Credem că această inițiativă ne va fi utilă, atât ca indivizi cât și ca națiune, mai mult decât ne putem imagina. Românii doresc să adopte Sistemul Garanție-Returnare, să înțeleagă cum funcționează și cum să-l utilizeze.
Reacția societății civile este primul semnal pe care l-am primit și care ne confirmă că facem un pas hotărât în direcția corectă pentru România. Pentru români, acest sistem este foarte simplu, în esență. Fiecare cetățean care contribuie prin returnarea unui ambalaj de băuturi joacă un rol vital în succesul acestei inițiative. Acesta este un instrument important, un angajament asumat cu pasiune. Această inițiativă nu reprezintă doar o politică, ci este un proiect din suflet. Este o viziune pentru un viitor mai verde și mai curat, și suntem cu toții chemați să ne implicăm. Dincolo de Sistemul Garanție-Returnare, mi-aș dori ca fiecare român să înțeleagă că nu plătește doar 50 de bani pentru un ambalaj simplu, ci că aceasta reprezintă, de fapt, garanția unui viitor mai bun.”
Prin această campanie media, RetuRO își dorește să asigure o prezență considerabilă a mesajelor-cheie pentru toate categoriile de audiență și prin toate canalele de comunicare, inclusiv televiziune, radio, mediul online, social media, OOH, evenimente și altele.
Campania va fi urmată de lansarea efectivă a Sistemului Garanție-Returnare, în 30 noiembrie 2023, care se va concentra pe formarea obiceiului de returnare și colectare a ambalajelor în rândul consumatorilor. Astfel, compania RetuRO va continua să se implice pentru a asigura succesul sistemului și contribuția sa la un mediu mai curat și mai sănătos.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. ( www.returosgr.ro ) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).
RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.