Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) avertizează asupra necesității unui plan urgent de salvare pentru aviația britanică, în fața unei catastrofe iminente a șomajului, pe fondul crizei economice provocate de pandemia de COVID-19.
Iată precizările IATA, transmise, în 10 septembrie, într-un comunicat:
Regatul Unit se confruntă cu o criză fără precedent a transportului aerian care amenință să scoată din muncă peste 820.000 de oameni în întreaga economie britanică și să dăuneze în continuare recuperării de la oprirea COVID-19. Pagubele au fost agravate de politicile guvernamentale, în special prin impunerea unor măsuri de carantină care omoară cererea de călătorii aeriene. Fără acțiuni imediate, Marea Britanie va rămâne în urma partenerilor internaționali și își va pierde rapid poziția râvnită ca cea de-a treia piață mondială a aviației la nivel mondial.
Pentru a relua conectivitatea aeriană și a salva mii de locuri de muncă, guvernul britanic trebuie să stabilească un plan de salvare pentru aviația britanică. IATA propune un plan în patru puncte pentru a contura o foaie de parcurs pentru ridicarea măsurilor de carantină și pentru a crea un impuls pe termen scurt cererii:
- Un regim de testare, pentru a debloca călătoriile din țările cu risc ridicat
- O revizuire a pragului de infecție pentru carantină, care este complet transparentă și aliniată cu partenerii internaționali
- O suspendare a serviciului Air Passenger Duty pentru a demara cererea
- Extinderea schemei de avans pentru sectorul transportului aerian până la ridicarea restricțiilor la frontieră și industria are șansa de a-și reveni.
„Închiderea stop-start-stop a Regatului Unit către lume nu este o tactică de supraviețuire de succes pentru COVID-19. Fără un plan de salvare, 820.000 de locuri de muncă vor fi vaporizate de carantină și s-ar putea să nu revină niciodată. Răspunsul este un regim de testare COVID-19 care gestionează riscul pentru a menține oamenii în siguranță împotriva virusului. Și va evita șomajul apocaliptic care va distruge cu siguranță societatea și economia “, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA.
Testarea
Există dovezi că oamenii din Marea Britanie susțin abordarea de testare. În ultimul sondaj IATA privind atitudinile pasagerilor, două treimi dintre persoanele chestionate în Marea Britanie au fost de acord că persoanele care dau rezultate negative la COVID nu ar trebui să fie puse în carantină, iar 62% dintre oameni consideră că COVID-19 este suficient sub control pentru a deschide frontierele.
Multe țări din întreaga lume au introdus regimuri de testare pentru a sprijini călătoriile cu avionul. Este timpul ca Marea Britanie să prezinte un regim similar pentru a lucra alături de politica existentă a coridorului de călătorii. Marea Britanie are ocazia să conducă și să modifice politica globală în acest domeniu.
Prag modificat
Metodologia actuală din Marea Britanie pentru calcularea statelor care ar trebui să facă obiectul carantinei este opacă, dar o valoare indicată frecvent este pragul a 20 de infecții la 100.000 de populație. Acest nivel nu este aliniat cu alte state europene. Și dacă Marea Britanie ar fi de acord să adopte o măsură care să fie armonizată cu alte țări europene, ar oferi pasagerilor o predictibilitate mai mare pentru a-și planifica călătoriile și ar oferi o mai mare flexibilitate pentru a menține conectivitatea aeriană. Cu toate acestea, pentru ca acest lucru să fie pe deplin eficient, Regatul Unit trebuie să fie coordonat intern, astfel încât administrațiile descentralizate să fie aliniate la politica guvernului central.
Suspendarea APD și a altor măsuri financiare
Aviația a susținut în mod direct peste 1,5 milioane de locuri de muncă în economia britanică în 2019. Impactul economic al prăbușirii traficului aerian este estimat la 733.000 de locuri de muncă pierdute și 51,4 miliarde GBP în PIB în întreaga economie britanică. Dacă restricțiile la frontieră și carantina continuă până la sfârșitul anului, se vor pierde, de asemenea, 87.000 de locuri de muncă suplimentare și 4,6 miliarde GBP din PIB. Nerespectarea alternativelor la carantină și abordarea stop-start-stop la deschiderea și închiderea destinațiilor vor vedea că aceste impacturi economice vor continua să crească în 2021. Marea Britanie își va pierde, de asemenea, locul trei în clasamentul internațional, un loc pe care s-ar putea să nu-l recupereze niciodată.
Pe lângă înlocuirea carantinei cu testarea, măsurile pentru stimularea cererii și sprijinirea companiilor aeriene vor contribui la atenuarea pierderilor de locuri de muncă. Suspendarea APD ar stimula cererea.
Extinderea capătului „stâncii” al schemei de furlough pentru sectoarele care sunt recunoscute a fi afectate în mod disproporționat de restricțiile COVID-19 – cum ar fi călătoriile cu avionul – ar câștiga, de asemenea, timp pentru ca industria să își recupereze și să își mențină locurile de muncă.