IATA solicită testarea COVID-19 a tuturor pasagerilor, la decolare

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) cere testarea COVID-19 rapidă, precisă, accesibilă, ușor de operat, scalabilă și sistematică a tuturor pasagerilor înainte de decolare, ca alternativă la măsurile de carantină, pentru a restabili conectivitate aeriană globală. 

Testele cu antigen, rapide şi ieftine, care pot fi administrate de personal non-medical, ar urma să fie disponibile în următoarele săptămâni şi ar trebui să fie distribuite potrivit unor standarde convenite la nivel global, a afirmat şeful IATA, Alexandre de Juniac, într-un birefing de presă susţinut online.

IATA va lucra prin intermediul Organizației Aviației Civile Internaționale (ICAO) și cu autoritățile sanitare pentru a implementa rapid această soluție, se arată într-un comunicat, transmis în 22 septembrie.

Iată precizările:

Călătoriile internaționale au scăzut cu 92% față de nivelurile din 2019. A trecut peste jumătate de an de când conectivitatea globală a fost distrusă, deoarece țările și-au închis frontierele pentru a lupta împotriva COVID-19. Unele guverne au redeschis cu precauție frontierele de atunci, dar au fost limitate adoptarea, deoarece fie măsurile de carantină fac călătoria imposibilă, fie modificările frecvente ale măsurilor COVID-19 fac imposibilă planificarea.

„Cheia pentru restabilirea libertății de mobilitate peste granițe este testarea sistematică COVID-19 a tuturor călătorilor înainte de plecare. Acest lucru va oferi guvernelor încrederea de a-și deschide frontierele fără modele de risc complicate, care văd schimbări constante în regulile impuse călătoriilor. Testarea tuturor pasagerilor le va oferi oamenilor înapoi libertatea de a călători cu încredere. Și asta va readuce la muncă milioane de oameni”, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA.

Costul economic al defectării conectivității globale face din investiții într-o soluție de testare a deschiderii frontierelor o prioritate pentru guverne. Suferința umană și durerea economică globală a crizei vor fi prelungite dacă industria aviatică – de care depind cel puțin 65,5 milioane de locuri de muncă – se prăbușește înainte de finalizarea pandemiei. Și cantitatea de sprijin guvernamental necesară pentru a evita un astfel de colaps este în creștere. Veniturile deja pierdute sunt de așteptat să depășească 400 de miliarde de dolari, iar industria urma să înregistreze pierderi nete record de peste 80 de miliarde de dolari în 2020 într-un scenariu de recuperare mai optimist decât s-a desfășurat de fapt.

„Siguranța este principala prioritate a aviației. Suntem cea mai sigură formă de transport, deoarece lucrăm împreună ca industrie cu guvernele pentru a implementa standarde globale. Având în vedere costurile economice asociate cu închiderea frontierelor în creștere zilnică și un al doilea val de infecții, industria aeronautică trebuie să apeleze la această expertiză pentru a se uni cu guvernele și furnizorii de teste medicale pentru a găsi un sistem rapid, precis, accesibil, ușor de operat , și soluție de testare scalabilă care va permite lumii să se reconecteze și să se recupereze în siguranță”, a precizat de Juniac.

Opinie publică

Cercetarea opiniei publice a IATA a dezvăluit un sprijin puternic pentru testarea COVID-19 în procesul de călătorie. Aproximativ 65% dintre călătorii chestionați au fost de acord că nu ar trebui să fie necesară carantina dacă o persoană dă rezultate negative pentru COVID-19.

Sprijinul pasagerilor pentru testare este evident în următoarele rezultate ale sondajului:

  • 84% au fost de acord că testarea ar trebui să fie necesară tuturor călătorilor
  • 88% au fost de acord că sunt dispuși să fie supuși testelor ca parte a procesului de călătorie

Pe lângă deschiderea granițelor, cercetarea opiniei publice a indicat, de asemenea, că testarea va contribui la reconstruirea încrederii pasagerilor în aviație. Respondenții la sondaj au identificat implementarea măsurilor de screening COVID-19 pentru toți pasagerii ca fiind eficace în a-i face să se simtă în siguranță, în al doilea rând doar după îmbrăcarea cu mască. Și disponibilitatea testării rapide a COVID-19 se numără printre primele trei semnale pe care călătorii le vor căuta pentru asigurarea că călătoria este sigură (împreună cu disponibilitatea unui vaccin sau a unui tratament pentru COVID-19).

Aspecte practice

Apelul IATA este de a dezvolta un test care să îndeplinească criteriile de viteză, acuratețe, accesibilitate și ușurință în utilizare și care ar putea fi administrat sistematic sub autoritatea guvernelor, în conformitate cu standardele internaționale convenite. IATA urmărește această poziție prin OACI, care conduce eforturi pentru a dezvolta și implementa standarde globale pentru operarea în condiții de siguranță a serviciilor aeriene internaționale pe fondul pandemiei COVID-19.

Evoluția testării COVID-19 progresează rapid pe toți parametrii – viteză, precizie, accesibilitate, ușurință în utilizare și scalabilitate. Soluțiile implementabile sunt așteptate în următoarele săptămâni. „Solicitând stabilirea unei abordări globale a testelor COVID-19 pentru toți pasagerii înainte de plecare, trimitem un semnal clar al nevoilor aviației. Între timp, obținem cunoștințe practice din programele de testare care există deja ca parte a diferitelor inițiative cu bule de călătorie sau coridoare de călătorie din întreaga lume. Trebuie să continuăm cu aceste programe valoroase care ne conduc în direcția corectă prin construirea experienței de testare, facilitând călătoriile esențiale și demonstrând eficacitatea testării ”, a spus de Juniac.

Testarea COVID-19 înainte de plecare este opțiunea preferată, deoarece va crea un mediu „curat” pe tot parcursul procesului de călătorie. Testarea la sosire asigură încrederea pasagerilor cu potențialul de carantină la destinație în cazul unui rezultat pozitiv.

Integrarea testării în procesul de călătorie va avea numeroase provocări practice, stabilirea protocoalelor pentru gestionarea în condiții de siguranță a testării la scară largă între toate părțile interesate din industrie. „Procesul OACI este esențial pentru alinierea guvernelor la un singur standard global care poate fi implementat eficient și recunoscut la nivel global. Companiile aeriene, aeroporturile, producătorii de echipamente și guvernele vor trebui apoi să lucreze în aliniere totală, astfel încât să putem realiza acest lucru rapid. În fiecare zi în care industria este întemeiată, riscă mai multe pierderi de locuri de muncă și dificultăți economice ”, a spus de Juniac.

IATA nu consideră că testarea COVID-19 devine un element permanent în experiența de călătorie cu avionul, dar va fi probabil pe termen mediu ca călătoria cu avionul să se restabilească. „Mulți văd dezvoltarea unui vaccin ca fiind panaceul pandemiei. Cu siguranță va fi un pas important, dar chiar și după ce un vaccin eficient este recunoscut la nivel global, creșterea producției și distribuției va dura probabil multe luni. Testarea va fi o soluție intermediară foarte necesară ”, a spus de Juniac.

Prioritizare

Transportul aerian nu este singurul sector cu o nevoie critică de testare. „Nevoile personalului medical trebuie să fie prima prioritate. Și recunoaștem că instituțiile de învățământ și locurile de muncă vor concura și pentru capacități eficiente de testare în masă.

Factorii de decizie politică trebuie să ia în considerare stimulul economic pe care doar aviația îl poate oferi atunci când își acordă prioritate resurselor de testare. De exemplu, restabilirea conectivității globale va păstra locurile de muncă în turism și călătorii – care reprezintă 10% din ocuparea forței de muncă la nivel mondial și au fost cele mai afectate în această criză.

Aceasta se adaugă rolului critic pe care îl joacă aviația în facilitarea comerțului și afacerilor globale. Redeschiderea granițelor susținută de testarea sistematică a tuturor pasagerilor înainte de plecare ar trebui să fie pe lista de priorități a guvernelor ”, a spus de Juniac.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.