IATA: Statele UE să adopte propunerile CE privind frontierele deschise

Statele UE trebuie să adopte propunerile Comisiei Europene (CE) privind frontierele deschise, trasmite Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), care salută ideea ca acestea să coordoneze și să comunice mai bine restricțiile de călătorie în Uniunea Europeană (UE) în timpul pandemiei COVID-19.

sursă foto: IATA

Cele mai importante dintre propuneri sunt următoarele:

  • Previzibilitate mai mare cu criterii comune pentru introducerea măsurilor COVID-19 și notificarea prealabilă a modificărilor săptămânale
  • Criterii comune pentru măsuri cu preferință pentru testare în locul carantinei
  • Comunicarea simplificată a riscului utilizând un sistem de semafor cu cod de culoare

„Oamenii vor să călătorească, dar imprevizibilitatea în modul în care guvernele pun în aplicare măsurile COIVID-19 distrug cererea. Propunerile CE reprezintă o oportunitate pentru Europa de a trece de la blocare la gestionarea riscurilor, învățând să trăiască cu virusul. Obiectivele predictibilității și clarității sunt cele corecte. Oamenii au nevoie de acces ușor la informații, astfel încât să poată planifica. Au nevoie de predictibilitate pentru a ști că regulile nu se vor schimba peste noapte. Și au nevoie de testarea COVID-19 pentru a evita riscul restricțiilor la frontieră sau impunerea unor măsuri de carantină generală care fac imposibilă călătoria și au același efect asupra cererii de călătorie ca închiderea frontierei. Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu CE pentru a rafina și implementa aceste măsuri în mod consecvent în toate statele sale membre”, a declarat Rafael Schvartzman, vicepreședintele regional IATA pentru Europa.

UE propune simplificarea calculelor ratei de infecție în patru categorii de risc, după cum urmează:

  • Verde pentru o zonă în care numărul total de cazuri COVID-19 notificate nou este mai mic de 25 la 100.000 de persoane într-o perioadă de 14 zile ȘI procentul testelor pozitive din toate testele COVID-19 este mai mic de 3%;
  • Portocaliu pentru o zonă în care numărul total de cazuri COVID-19 recent notificate este mai mic de 50 / 100.000 într-o perioadă de 14 zile DAR procentul de teste pozitive din toate testele COVID-19 este de 3% sau mai mult SAU numărul total de cazuri noi cazurile notificate COVID-19 este cuprinsă între 25 și 150 DAR procentul de teste pozitive din toate testele COVID-19 este mai mic de 3%;
  • Roșu pentru o zonă în care numărul total de cazuri COVID-19 recent notificate este mai mare de 50 / 100.000 într-o perioadă de 14 zile ȘI procentul de teste pozitive din toate testele COVID-19 este de 3% sau mai mult SAU numărul total de cazuri noi cazurile notificate COVID-19 sunt mai mari de 150 la 100 000 de persoane pe o perioadă de 14 zile;
  • Gri dacă nu sunt disponibile suficiente informații pentru a evalua criteriile propuse de Comisie SAU numărul testelor COVID-19 efectuate la 100 000 de persoane este mai mic de 250.

În mod specific, CE propune ca statele membre să nu restricționeze libera circulație a persoanelor care călătoresc dintr-un alt stat membru care respectă criterii specifice.

CE afirmă, de asemenea, că călătorii care sosesc din state „roșii” sau „gri” ar putea fi obligate să facă un test COVID-19 după sosire sau înainte de plecare, opțiunea preferată a Comisiei, cu carantina impusă doar în ultimă instanță.

„Dincolo de simpla măsurare a răspândirii COVID-19, este la fel de vital ca guvernele să fie de acord cu măsurile care ar trebui impuse. Testarea, împreună cu urmărirea și urmărirea robustă, este o soluție mult mai bună decât carantina. Pachetul actual de măsuri desfășurate de guvernele din întreaga Europă nu are sens din punct de vedere științific, nu încurajează încrederea publicului și împiedică reluarea serviciilor aeriene viabile ”, a spus Schvartzman.

O revenire cu succes a călătoriilor aeriene în întreaga UE ar contribui la redresarea economică, dar numai deschiderea completă a serviciilor internaționale va păstra cele șapte milioane de locuri de muncă în aviație și în economia europeană mai largă, care sunt expuse riscului prăbușirii actuale a călătoriilor aeriene. Aplicarea acelorași criterii comune țărilor din afara spațiului Schengen ar ajuta procesul de redeschidere a frontierelor intercontinentale, iar IATA solicită statelor europene să pună în aplicare acest lucru.

„Deși sugestiile privind claritatea și armonizarea sunt binevenite, Comisia nu poate decât să recomande, nu să aplice. Sperăm că de data aceasta statele europene vor asculta, vor acționa în coordonare și vor folosi această metodologie pentru a deschide frontierele călătorilor dincolo de UE ”, a spus Schvartzman.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.