Impactul COVID-19 asupra călătoriilor în 2020 (studiu)

Mai mult de jumătate dintre cei chestionați în cadrul studiului efectuat de LuggageHero pe tema impactului pe care îl va avea epidemia de coronavirus asupra turismului au declarat că încă doresc să călătorească, începând din luna mai 2020.

Astfel, 56% dintre respondenții europeni încă își doresc să călătorească între lunile Mai și Septembrie 2020, atât timp cât destinațiile preferate nu vor fi în carantină. O treime dintre participanții la studiu vor încerca să evite orașele mari și transportul public, iar 17% vor călătorii în interiorul țării în care locuiesc.

În același timp, 27% au confirmat că își vor reduce bugetul de vacanță pentru acest an cu cel puțin 40%. 

 

Iată precizările LuggageHero, în comunicatul transmis redacției:

Zilele trec și tot mai mulți oameni încearcă să stea în casă cât se poate de mult, dar mulți se întreabă cum se va adapta industria turismului la noua situație și la ce ar trebui să ne așteptăm de la perioada următoare. Pentru a înțelege mai bine planurile europenilor pentru următoarele vacanțe, LuggageHero – platforma de stocat bagaje în 40 de orașe mari din Europa și America de Nord – a realizat un sondaj despre trendurile călătorilor în contextul actual. 

Bazându-se pe analiza răspunsurilor oferite de participanții din Europa, compania daneză a aflat că pasionații de călătorii nu își anulează planurile în întregime, ci doar le amână până când situația va deveni mai clară: 44% au declarat că nu își vor schimba traseul pentru călătoriile care vor avea loc începând cu luna Mai. Procentajul la nivel mondial este, de asemenea, apropiat: 50%.

Planuri de călătorii în viitorul apropiat

61% dintre europenii participanți la sondaj au avut cel puțin o călătorie planificată pentru lunile Martie-Aprilie iar COVID-19 a avut un impact major, conform estimărilor. În plus, 20% dintre aceștia au spus că acea călătorie era una în cuplu, iar alți 9% urmau să plece alături de familie, deci impactul real ar fi chiar mai mare.

Cum situația este încă neclară, mulți (47%) și-au anulat deja rezervările și încă 32% sunt pe cale să facă acest lucru. Dintre cei care încă își doresc să ajungă unde și-au propus, mulți au confirmat că vor evita transportul public și marile orașe și se vor îndrepta către peisaje naturale, departe de locurile aglomerate.

Planuri de călătorii începând cu luna Mai

În ceea ce privește călătoriile care vor începe după aceste 2 luni incerte, europenii rămân optimiști și își păstrează planurile: 56% au spus că încă vor să viziteze destinațiile alese atât timp cât nu se va institui carantina în acele locații. Doar o mică parte dintre respondenți (8%) și-au anulat deja rezervările pentru vacanțe programate în perioada mai – septembrie 2020. Potrivit răspunsurilor, 44% nici măcar nu iau în considerare modificarea traseului din destinația de vacanță și încă vor să viziteze locurile pe care și-au propus să le vadă, dar unii dintre ei (32%) vor încerca să evite transportul public sau orașele mari, pentru a se simți mai în siguranță. O altă parte a participanților la studiu (17%) plănuiește să rămână mai aproape de casă și să călătorească în interiorul țării în care locuiesc. 

În ceea ce privește bugetul de vacanță, europenii sunt nevoiți să se adapteze la situația actuală și își reanalizează cheltuielile, confirmând impactul economic preconizat. Doar 46% dintre ei au spus că vor avea aceleași sume disponibile pentru vacanțele din acest an, iar aproximativ un sfert dintre participanți au declarat că vor reduce cheltuielile cu vacanțele cu cel puțin 40%.

Jannik Lawaetz, CEO al LuggageHero, comentează: “Problema Coronavirusului ne conduce către o amânare a călătoriilor, dar nu o anulare a lor. Chiar dacă situația actuală are un impact major asupra sectorului turistic din cauza restricțiilor în deplasări, publicul este încă dedicat planurilor de vacanță. Cererea va reveni chiar mai puternic atunci când această situație va lua sfârșit. Ar trebui să considerăm acest timp ca o oportunitate de a ne gândi mai mult la rutina noastră zilnică și la ce putem învăța din aceste schimbări, pentru a putea continua mai puternici, mai înțelepți, dar pregătiți să ne bucurăm de călătoriile noastre chiar mai mult. Iar LuggageHero va continua cu siguranță să susțină îndeplinirea acestor dorințe.”

Chestionarele au fost trimise prin email și au fost completate online prin Google Forms de către 2496 persoane din întreaga lume, în perioada 15 – 16 martie. 

LuggageHero este o rețea globală de găzduire a bagajelor într-un mod sigur, comod și convenabil în magazine locale, cafenele și hoteluri. A găzduit bagaje pentru mai mult de 2 milioane de ore în cele peste 1000 de locații partenere din Europa și America de Nord. În prezent, serviciile sunt disponibile în 40 de orașe, urmând ca altele să fie lansate în cursul acestui an. A fost recomandat de publicații de top, inclusiv The New York Times, Lonely Planet, The Washington Post sau CNBC.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.