În 6 noiembrie, au început lucrările de constuire a Variantei Ocolitoare Comarnic, în lungime de 5,8 km, la profil de drum național cu 2 benzi (una pe sens).
Contractul, semnat în luna mai 2023, cu asocierea de constructori români asocierea Frasinul (lider) – Artehnis are o valoare de 341,3 milioane lei (cu TVA) și o durată de 3 luni pentru proiectare și 21 de luni pentru execuția lucrărilor. În 2 noiembrie, a fost emisă și Hotărârea de Guvern pentru declanșarea exproprierilor.
Consiliul Județean Prahova a comandat Studiul de Fezabilitate (SF), care a costat aproximativ 695.500 de lei, fără TVA, și a propus proiectul Ministerului Transporturilor/CNAIR, ca descărcare a traficului rutier de pe viitoarea autostradă A3 (pentru facilitarea accesului în orașe/stațiuni al turiștilor și pentru ca autostrada să nu fie încărcată de localnici). Contractul pentru elaborarea SF a fost semnat, în septembrie 2021, cu asocierea Irimat Cons-Studio Corona Civil Engineering. În 8 decembrie 2022, s-a încheiat parteneriatul între CJ Prahova și Ministerul Transporturilor/CNAIR, prin care CJ Prahova implementează proiectul, iar CNAIR îl finanțează prin Programul Operațional Transporturi 2021-2027.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent, împreună cu directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, la inaugurarea lucrărilor. „Configurația Variantei Ocolitoare Comarnic este gândită sa permită inclusiv legătura rutieră dintre DN1 și viitoarea Autostradă Ploiești-Brașov, atunci când această autostradă va fi construită”, a declarat ministrul Grindeanu.
„Obiectivul de investiții derulat de Consiliul Județean Prahova prevede construcția a 3 poduri noi și dublarea podului peste râul Prahova de pe #DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. De asemenea, pe traseul variantei ocolitoare Comarnic vor fi amenajate 15 intersecții la nivel”, a adăugat șeful CNAIR.
Construirea centurii de la Comarnic începe pe o rută paralelă cu DN1, astfel că lucrările nu ar trebui să afecteze traficul în zonă, dat fiind că legăturile cu DN1 vor fi realizate la final, conform reprezentanților Consiliului Județean Prahova. „Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a weekend-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km. Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic”, precizează CJ Prahova.