Proiectul tehnic aferent Reformei Evidenţei şi Monitorizării Relaţiilor de Muncă (REGES-ONLINE), finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), a fost pus în consultare publică pe site-ul Inspecţiei Muncii.
Proiectul vizează reforma activităţilor de evidenţă şi monitorizare a relaţiilor de muncă şi implementarea noului sistem informatic aferent registrului general de evidenţă a salariaţilor, care să permită creşterea gradului de digitalizare a instituţiei şi să ofere servicii digitale de înaltă calitate cetăţenilor, salariaţilor şi angajatorilor, se arată într-un comunicat al Inspecţiei Muncii.
Astfel, REGES-ONLINE va permite întocmirea registrului general de evidenţă a salariaţilor, efectuarea înregistrărilor prevăzute de lege, accesul salariaţilor sau al foştilor salariaţi la datele din registru, cu asigurarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal precum şi creşterea accesului la serviciile electronice moderne prin îmbunătăţirea interacţiunii on-line cu administraţia publică.
De asemenea, implementarea acestui proiect va asigura accesul autorităţilor, instituţiilor publice şi a salariaţilor la datele din REGES-ONLINE, pe baza unor aplicaţii de interogare specifice, cu asigurarea măsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal, la creşterea securităţii sistemului informatic REGES şi a accesului la datele conţinute, la integrarea cu instituţiile partenere şi care au competenţă în domeniul politicilor salariale din România a datelor relevante aparţinând tuturor categoriilor de salariaţi precum şi la generarea automată de rapoarte necesare activităţii de control.
Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat: „Proiectul REGES-ONLINE va oferi servicii digitale de înaltă calitate cetăţenilor, salariaţi şi angajatori şi va permite accesul acestora într-un sistem informatic nou, complet on-line şi centralizat, cu o securitate informatică sporită, bazat pe tehnologii moderne şi care să permită interoperabilitatea tehnică şi organizaţională. Din punct de vedere informatic, prin realizarea REGES-ONLINE va fi obţinută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se şi securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare şi procesare a datelor şi a relaţiei cu angajatorii sau angajaţii. Arhitectura sistemului informatic proiectat va răspunde nevoilor beneficiarilor acestuia, atingând toate obiectivele propuse pentru o bună derulare a activităţilor prezente şi viitoare ale Inspecţiei Muncii, în ceea ce priveşte relaţiile de muncă. Cu respectarea legislaţiei în vigoare, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplificarea, debirocratizarea şi digitalizarea, precum şi folosirea eficientă a resurselor. Aşteptăm observaţii şi propuneri de îmbunătăţire a aplicaţiei, plecând de la proiectul tehnic publicat, astfel încât noul REGES-ONLINE să corespundă aşteptărilor angajatorilor şi celorlalţi utilizatori”.
Propunerile, sugestiile şi opiniile faţă de acest proiect pot fi transmise, în format editabil, la adresa de e-mail: dezbatere.publica@inspectiamuncii.ro, până la data de 3 mai 2023.