Trenurile au întârzieri de până la 7 ore în Gara de Nord București, joi, 7 septembrie, din cauza unei defecțiuni provocate de o pană de curent care a afectat sistemul de siguranță a traficului.
Primele trenuri au înregistrat întârzieri între două și trei ore, afectând cel puţin 15 garnituri care ar fi urmat să sosească sau să plece din Gara de Nord din Bucureşti. Între timp, întârzierile au crescut.
Un deranjament tehnic produs la sistemul de alimentare cu energie electrică a instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţă a traficului pe segmentul de cale ferată Chitila-Buftea-Periş a blocat funcționarea tuturor instalaţiilor de dirijare a traficului, a informat CFR Infrastructură.
Oana Brânzan, purtător de cuvânt CFR Infrastructură, a făcut următoarele precizări:
“Întârzierile sunt cauzate de niște lucrări ale furnizorului local de energie electrică. În urma acestor intervenții, a fost afectat sistemul de alimentare al instalațiilor de semnalizare feroviară și de siguranță a traficului.
Circulaţia trenurilor se desfăşoară în cursul dimineţii în condiţii speciale, de tip cale liberă, până la finalizarea lucrărilor de repunerea în funcţie a sistemului de de semnalizare şi de siguranţă a traficului a traficului.
Trenurile de călători care tranzitează staţiile Bucuresti Nord, Bucureşti Basarab, Chitila, Buftea, Periş, Crivina, Brazi şi Ploieşti vor înregistra întârzieri la sosire şi la plecare din staţii, deoarece pe toată perioada intervenţiei se diminuează capacitatea secţiilor de circulaţie şi se prelungesc timpii de mers”.
Pentru sosiri sunt afectate: Trenul IR 1924 care sosește de la Arad are 180 de minute întârziere, trenul IR 12401 de la Chișinău a înregistrat întârzieri de 165 de minute, trenul R 7032 de la Urziceni are 180 de minute de întârziere, trenul IR 12668 de la Iași are acumulate întârzieri de 180 de minute, trenul IR 10642 de la Cluj Napoca are 150 de minute de întârziere.
Câte 120 de minute de întârziere la sosirea în Gara de Nord consemnează trenurile IR 1550 de la Ploiești Sud, IR 1630 și R 3002 de la Brașov, iar trenul IR 12552 de la Ploiești Sud a acumulat 75 de minute de întârziere.
La plecări: Trenul IR 1924 trebuia să pornească spre Mangalia la ora 6:20 (170 de minute de întârziere), iar IR 7033 spre Urziceni la ora 07:37 (120 de minute). Întârzieri înregistrează și trenurile IR 1932 (Mangalia), IR 18061 (Ploiești Sud) și R 14031 (Brașov), de câte 70 de minute și, respectiv, 60 de minute.
Angajații CFR și furnizorul de energie electrică lucrează pentru remedierea deranjamentului care a afectat echipamentele electrice.