Despre tendințele transportului agabaritic în România, cu Ionuț Dumitrescu – interviu la un an de CTE Trailers.
Salutare, Ionuț! A trecut mai mult de un an de când te-ai alăturat echipei CTE Trailers. Ce te-a atras aici?
Într-adevăr, a trecut un an și a trecut foarte repede. După o experiență de 3 ani în afara țării, am decis să revin în țară și să-mi continuu cariera în domeniul transporturilor și autovehiculelor grele, motiv pentru care am decis să mă alătur echipei CTE Trailers. M-a atras compania, eram la curent cu prezența și rezultatele lor în piață, dar și produsul în sine: Faymonville. Faymonville este un produs de nișă, complex, cu renume în rândul clienților, și m-a atras ideea de a deveni „specialist” într-o anume nișă, alături de CTE Trailers, care oferă servicii complete de vânzare și post vânzare.
Care a fost cea mai motivantă experiență din acest an? Care au fost rezultatele care ți-au adus cea mai mare satisfacție?
Sunt din nou în vânzări directe, după ceva ani în zona de wholesale la nivel de producător, și mi-am reamintit de bucuria unei vânzări încheiate, direct de către mine. Deși a durat aproape 6 luni, către un client deja existent al CTE Trailers, am fost bucuros să discut proiectul cu clientul, să identificăm împreună nevoile și soluția optimă, apoi produsul potrivit și la final să batem palma și să închidem vânzarea, îmi amintesc cu bucurie de prima reușită.
Ce te-a surprins plăcut anul acesta?
Produsul, mult mai complex decât am anticipat, dar a fost o provocare frumoasă, mi-a plăcut că am putut să învăț și am avut de la cine să învăț. A fost un an plin, cu multe proiecte realizate, și care mi-a depășit așteptările, a fost ca un curs intensiv de pregătire care m-a ajutat să asimilez multe informații într-un timp scurt. Consider că această tendință va continua în perioada următoare, avem clienți cu potențial și există cerere în domeniu. Mă bucur că am găsit aici o echipă de oameni de la care am avut ce să învăț, care au avut răbdare cu mine si m-au ajutat să asimilez informații prețioase și să mă perfecționez.
De ce Faymonville și nu alt brand?
A fost mai degrabă CTE Trailers și Faymonville. Atunci când am ales să vin la CTE Trailers, m-am documentat bineînțeles și despre Faymonville, despre care știam câte ceva, dar nu în detaliu. CTE Trailers căuta pe cineva să crească acest brand în România și Bulgaria, iar produsul este unul premium, aspecte care m-au convins. Ulterior am descoperit cu bucurie ce înseamnă grupul Faymonville, ce gamă de produse au și ce organizație complexă se află în spatele acestor produse. Pentru că discutăm despre cel mai mare producător la nivel european de trailere, cu o gamă complexă, diversificată, mergi încrezător la orice client, pentru orice proiect, știind că ai produsul potrivit și oferi servicii complete. Este un brand premium, am lucrat mulți ani cu astfel de produse și știu că reprezintă un avantaj în sine. Este un mix ideal, brand-ul Faymonville îi oferă plus valoare companiei CTE Trailers, la fel cum CTE Trailers oferă la rândul ei plus valoare brand-ului Faymonville prin servicii de calitate.
Ce ne poți spune despre companiile concurente?
Companiile concurente sunt prezente în Romania mai mult pe partea de vânzare, printr-un reprezentant local sau direct de la producător, fără a avea și un centru autorizat de service sau post-vânzare deținut de către reprezentantul direct. În acest context, CTE Trailers oferă un avantaj major clienților, avem capacitatea de a efectua reparații complexe, daune, piese de schimb cu livrare din stoc sau livrare la 5-7 zile din stocul Faymonville, aspecte foarte importante pentru orice transportator. Concurența există în orice, este bine că există, ne motivează și creează oportunități de diferențiere în piață.
Unde vrei să ajungi mai departe cu Faymonville?
Faymonville este unul dintre numele cu vechime pe piața mondială. Oferă soluții pentru transportul agabaritic de până la 500 de tone, în timp ce brandul lor mai tânăr, MaxTrailer, se adresează segmentului de 15-60 de tone. Vedem potențial tot mai mare în zona de transport utilaje, tot agabaritice, dar de tonaj mult mai mic. Aici vrem să ne extindem, deoarece avem produsul potrivit, fiabil, dezvoltat de o companie dedicată și specializată transportului agabaritic, aplicabil cerințelor unui număr mare de clienți: de exemplu cei din construcții, care au nevoie să-și transporte 1-2 utilaje proprii și au nevoie de un trailer cu 3 sau 4 axe. Noi exploatăm în mod constant acest potențial și avansăm de la an la an, câștigând noi clienți. Avem bineînțeles multe proiecte câștigate și ne focusăm pe acest segment. Consider că Faymonville oferă exact gama de produse necesare pentru atingerea acestor obiective.
Să discutăm acum despre lansarea proiectul HeavyGoods în România și Bulgaria
Reprezentarea HeavyGoods în România și Bulgaria este un gând mai vechi al nostru. Discutăm despre un serviciu foarte potrivit pentru transportul agabaritic, unul care oferă un ajutor real clienților din domeniu, ușurându-le semnificativ munca atunci când trebuie să meargă pe teren să exploreze anumite trasee. Cu programul acesta pot să facă o simulare cu ansamblul în sine, să identifice punctele critice și să găsească rezolvări în timp rapid.
Care este viitorul HeavyGoods în România?
Aplicabilitatea serviciului este una largă, heavygoods.net se adresează atât transportatorilor de agabaritic, cât și celor din construcții, care automat manipulează mărfuri mari, transportă macarale, grinzi de beton etc.
Care sunt cele mai importante aplicații pe care le oferă HeavyGoods?
În opinia mea, simulatorul de traseu este atuul principal HeavyGoods, pentru că oferă clientului posibilitatea să simuleze tranzitul cu ansamblul respectiv în zone dificile. Apoi, importantă este și aplicația de Cargo Lashing, care arată cum trebuie ancorată în siguranță marfa. Este foarte ușor să transferi operatorului de pe trailer un document în format printat sau digital, pe care să-l parcurgă atunci când ancorează marfa. La urma urmei, siguranța este o prioritate pentru toți transportatorii.
Cum vezi anii următori din perspectiva a ceea ce faci la CTE Trailers – transporturi agabaritice, Faymonville, MAXTrailer?
Raportându-mă strict la ultimul an, mă aștept ca transportul agabaritic din România să crească, mai ales în ceea ce privește transporturile de până în 60-70 de tone. Cred că vor veni din ce în ce mai mulți clienți din zona transportului tradițional de prelată, și deja se observă o creștere a cererii din partea acestora. Aceștia au nevoie de consultanță si servicii complete, iar noi suntem aici pentru a le oferi exact produsele și serviciile de care au nevoie. Și zona de transport specializat sau de peste 80-100 t este acum activă – sunt proiecte mari de infrastructură în România, care necesită produse specializate și tehnologii noi.