Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent însoțit de directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, în 22 august, la începerea lucrărilor pe șantierul lotului 1 Dumbrava-Mizil al Autostrăzii Ploiești-Buzău, prima secţiune care va asigura legătura dintre Muntenia şi Moldova din Autostrada Moldovei (A7).
El a explicat că finanţarea este asigurată prin PNRR până la Paşcani:
„Vorbim despre PNRR până la Paşcani, iar de la Paşcani în sus – Suceava, Siret vor fi finanţări pe viitorul exerciţiu financiar european, pe POT – Programul Operaţional de Transporturi, astfel încât coloana vertebrală a infrastructurii din Moldova A7 să intre într-un final în faza de execuţie. Ştiu că în această perioadă poate a părutcă e am comunicat foarte mult despre semnarea de noi contracte. Aş vrea să vă spun că nu se pot face autostrăzi sau loturi de autostrăzi sau de cale ferată dacă nu ai contracte. Şi în perioada următoare vom semna contracte pe loturile următoare. Toate sunt în proceduri mai înaintate, unele foarte înaintate sau suntem în perioada în care se vor depune ofertele până undeva în jurul mijlocului lui septembrie, astfel încât să putem să intrăm în procedura de execuţie. Ne lipseşte infrastructura şi ne lipseşte de ani buni, de zeci de ani şi e o datorie pe care statul trebuie să o plătească, dar ca să faci autostrăzi şi căi ferate, trebuie să ai contracte. Acest lucru s-a întâmplat la un ritm alert în ultimele luni şi se intră acum în faza cealaltă, faza de execuţie”, a mai spus Grindeanu.
Autostrada Moldovei A7 va avea în total aproape 440 de kilometri, de la Ploieşti până la Siret, la graniţa cu Ucraina.