Grupurile din industrie avertizează că noile norme UE privind emisiile de CO2 pentru camioane aduc un risc pentru lanțurile de aprovizionare, potrivit IRU.
Transportul rutier, transportatorii și grupurile energetice din Europa au cerut ca combustibilii neutri din punct de vedere carbon să fie recunoscuți ca o soluție de decarbonizare pe termen lung, alături de electrificare și hidrogen, pentru un sector logistic al UE care funcționează bine și stabil.
Într-o scrisoare comună trimisă astăzi vicepreședintelui executiv al UE, Frans Timmermans, IRU, Consiliul Expeditorilor europeni și FuelsEurope, ce reprezintă operatorii de transport rutier, expeditorii și furnizorii de energie, au cerut recunoașterea deplină și egală a combustibililor lichizi neutri din carbon pentru interior. motoarele cu combustie, alături de pile de combustibil electrice și cu hidrogen, în reglementările UE privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele (HDV).
Pentru un sector logistic al UE care funcționează bine și stabil, operatorii de transport rutier și expeditorii trebuie să poată decide ce tehnologie este cea mai potrivită pentru diferitele tipuri de operațiuni pentru a atinge obiectivul nostru comun: neutralitatea carbonului, până în 2050.
Cu toate acestea, atingerea acestui obiectiv depinde de opțiunile tehnologice permise de legislația viitoare, care afectează atât vehiculele, cât și infrastructura.
Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Lanțurile logistice vitale care furnizează cetățenilor UE cu alimente, medicamente și alte produse esențiale nu ar trebui să facă obiectul unui salt incert în întuneric care le-ar putea pune în pericol stabilitatea”.
„O propunere de standard de CO2 pentru sectorul logistic al Europei ar trebui să impulsioneze toate opțiunile pentru a atinge neutralitatea carbonului. O îndepărtare completă de ardere, deși și aceasta poate atinge același obiectiv, în funcție de ceea ce este ars, poate fi descrisă doar ca un experiment inutil și riscant”, a adăugat ea.
Combustibilii neutri din carbon sunt, de asemenea, cea mai realistă opțiune de decarbonizare a aviației, a majorității transportului maritim și a parcului existent de vehicule rutiere. Disponibilitatea biomasei durabile este mai mult decât suficientă pentru a satisface cererea de biocombustibili avansați pentru cele trei moduri de transport.