Noul Actros, autovehiculul emblematic al Mercedes-Benz Trucks, a fost prezentat presei, în premieră mondială, în seara de 5 septembrie, la Berlin.
Modelul se remarca prin confort sporit si siguranta ridicata, caracteristici asigurate de o serie de inovatii, precum sistemul Active Drive Assist, ce permite conducerea semi-autonoma la orice viteza, MirrorCam, ce inlocuieste oglinzile retrovizoare pentru a spori siguranta si eficienta, Active Brake Assist 5, cu sistem de detectare a pietonilor imbunatatit, Multimedia Cockpit, ce ofera conducatorilor auto un spatiu de lucru al viitorului si un nivel inalt de conectivitate, Traffic Sign Assist, ce asista soferul in respectarea regulilor rutiere si contribuie la cresterea sigurantei, Stability Control Assistdisponibil si pentru semiremorci, precum si sistemul de faruri cu semnatura luminoasa caracteristica – Highbeam Assist.
Noul Actros consuma cu pana la 5% mai putin carburant pe drumurile rurale si cu pana la 3% mai putin pe distante lungi, datorita aerodinamicii imbunatatite, a sistemului avansat Predictive Powertrain Control si a unui raport nou al puntii spate.
Dezvoltarea design-ului noului Actros s-a concentrat in mod special in jurul soferului – din interior spre exterior. Iar rezultatul consta intr-un interior modern si un exterior cu aspect unitar si dinamic.
Prin intermediul Multimedia Cockpit complet actualizat, soferii beneficiaza de usurinta in utilizare si confort la citirea afisajelor. Doua ecrane interactive reprezinta sursa centrala de informatii, unde pot fi vizualizate sistemele de asistenta, precum si toate informatiile relevante pentru conducatorul auto. Monitorizarea in timp real a autovehiculelor prin intermediul Fleetboard si a Mercedes-Benz Uptime adauga valoare in randul proprietarilor de flote.
La exterior, oglinzile principale si cele cu unghi larg au fost inlocuite cu MirrorCam cu imagine panoramica, ce face parte din dotarile standard. MirrorCam aduce o imbunatatire semnificativa in ceea ce priveste aerodinamica, siguranta si manevrabilitatea autovehiculului.
Comenzile pentru noul Actros vor fi disponibile incepand cu debutul Salonului Auto IAA 2018. Primele autovehicule vor fi livrate in primavara anului viitor.
Iată toate detaliile, în comunicatul transmis redacției:
Premiera mondială a noului Actros, în Berlin. La timp pentru Salonul Auto de Autovehicule Comerciale IAA, care are loc în perioada 20 – 27 septembrie 2018, în Hanovra, Germania, Mercedes-Benz dezvăluie astăzi, în cadrul Serii Premierii, pentru presa din jurul lumii, noul autovehicul emblematic al Mercedes-Benz Trucks.
Conducerea autonomă începe aici: noul Active Drive Assist
Pentru a sprijini conducătorii auto și pentru a consolida siguranța și confortul, Mercedes-Benz Trucks introduce conducerea semi-autonomă în producția de serie: noul Active Drive Assist poate frâna, accelera și vira. Sistemul oferă conducere semi-automată pentru toate intervalele de viteză.
Un consum de carburant cu până la 5% mai mic
Consumul de carburant pentru noul Actros a fost din nou redus, în comparație cu modelele anterioare, și astfel poate fi posibilă o economie de carburant de până la 3% pe autostrăzi și până la 5% pe drumuri rurale. Datorită MirrorCam și a noilor paravânturi, au fost implementate numeroase îmbunătățiri din punct de vedere aerodinamic. Predictive Powertrain Control (PPC), controlul inteligent de croazieră, este acum mult mai eficient și poate fi folosit și pe drumurile rurale, datorită datelor cartografice suplimentare. Mai mult, au fost implementate și diagramele de încărcare pe axe cu scopul de a economisi carburant.
Prima producție de serie cu MirrorCam, ce înlocuieşte oglinzile retrovizoare, pentru a spori siguranța și eficiența
Oglinzile principale și cele cu unghi larg au fost înlocuite pe noul Actros cu MirrorCam, ce face parte din dotările standard. MirrorCam aduce o îmbunătățire semnificativă în ceea ce privește aerodinamica, siguranța și manevrarea autovehiculului. Acest sistem asigură o imagine panoramică puternic îmbunătățită și cuprinde două camere montate la exteriorul autovehiculului și două ecrane de 15 inch pe stâlpii A din interiorul cabinei.
Active Brake Assist 5: următoarea generație a sistemului de asistență pentru frânarea de urgență
Active Brake Assist 5 oferă șoferului suport în eventualitatea unei coliziuni față-spate sau a unei coliziuni cu o persoană care traversează prin fața autovehiculului, se îndreaptă spre acesta sau este pe aceeași bandă. Dacă este nevoie, sistemul Active Brake Assist 5 poate iniția automat frânarea maximă pentru a opri. În momentul de față, Active Brake Assist 5 funcționează cu ajutorul unui sistem de radar și camere. Astfel, sistemul poate monitoriza spațiul din fața autovehiculului mult mai ușor și poate reacționa mai eficient.
Toate sistemele de asistență pentru autovehiculele Mercedes-Benz funcționează tot timpul la capacitate maximă. Şoferului îi revine responsabilitatea cu privire la monitorizarea condițiilor de trafic și drum.
Conectivitate și operare intuitivă datorită Multimedia Cockpit și a numeroaselor caracteristici noi
Cu noul Actros, cu un Multimedia Cockpit complet actualizat, șoferii dispun de ușurință în utilizare și confort la citirea afișajelor. Două ecrane interactive reprezintă sursa centrală de informații din cadrul cockpit-ului digital din viitor. Aici pot fi vizualizate sistemele de asistență, precum și toate informațiile relevante pentru conducătorul auto. Conectivitatea devine realitate cu Actros: smartphone-urile pot fi conectate prin intermediul Apple CarPlay sau Android Auto.
Aplicațiile ajută șoferii să își îndeplinească sarcinile de transport. Truck Data Centre conectează autovehiculul la cloud și asigură toate soluțiile de conectivitate. Monitorizarea în timp real a autovehiculului prin intermediul Fleetboard și a Mercedes-Benz Uptime aduce valoare adăugată antreprenorilor. Mai mult, șoferii se pot bucura acum de ușurință în utilizare, datorită noii telecomenzi, care face parte din dotările standard.
Funcționalitate și estetică îmbinate armonios: design interior și exterior modern pentru noul Actros
Dezvoltarea design-ului interior al noului Actros s-a concentrat în mod special în jurul şoferului – din interior spre exterior. Iar rezultatul constă într-un interior modern al autovehiculului. Noua experiență de utilizator a șoferului a fost elementul principal în procesul de design. Iar acest lucru se simte în noul Multimedia Cockpit, care aduce Actros în lumea digitală.
Funcționalitatea tactilă, formatul mărit al ecranelor, detaliile suprafețelor și ornamentele, precum și cele câteva butoane analog rămase, definesc standardele interiorului modern, de înaltă calitate a camionului emblematic de la Mercedes-Benz Trucks. În ceea ce privește exteriorul, absența oglinzilor retrovizoare exterioare oferă noului Actros un aspect unitar. Stilul dinamic al MirrorCam și farurile caracteristice cu tehnologie LED, completează aspectul modern al noului Mercedes-Benz Actros.
Inovare pentru șantiere: noul Actros este forța din spatele noului Arocs
Reducerea costurilor totale, nivelul înalt de siguranță, disponibilitatea ridicată a autovehiculului sunt factori esențiali în ceea ce privește transportul pe șantiere. De aceea, numeroase caracteristici ale noului Actros sunt disponibile și pentru noul Arocs. De exemplu, fiecare Arocs beneficiază de Predictive Powertrain Control îmbunătățit, ca dotare standard, accentuându-i astfel puterea, mai ales în cazul traficului în construcţii, cu dese opriri interurbane scurte.
Citate Management
Stefan Buchner, membru al diviziei Daimler Trucks și Director General Mercedes-Benz Trucks:
„Cu mai mult de 60 de inovații, noul Actros introduce astăzi, pe șosele, viitorul autovehiculelor comerciale grele.”
„Noul Actros contribuie la producția de serie cu inovații care, anterior, au fost prezentare doar pe autovehiculele concept: Active Drive Assist, Mirror Cam și o suită de alte inovații menite să transforme transportul rutier de mărfuri într-unul mai sigur, mai eficient și mai productiv.”
„La doar patru ani de la prezentarea Future Truck Mercedes-Benz 2025, aducem în producția în serie, prin intermediul Active Drive Assist al noului Actros, primul sistem de asistență pentru conducere semi-autonomă.”
„Eficiența în noul Actros – tradusă prin reducerea costurilor și sporirea siguranței și a disponibilității autovehiculelor.”
„Noul Actros este dotat cu cele mai bune sisteme și opțiuni disponibile pe piață.”
„Noul Actros reflectă promisiunea „Trucks you can trust”, dispunând de tehnologie durabilă, orientată spre aplicații, intervale de întreținere extrem de lungi și de experiența noastră de peste 120 de ani în proiectarea de camioane.”
„La Mercedes-Benz, RoadEfficiency înseamnă costuri totale reduse, siguranță sporită și disponibilitate ridicată.. Prin intermediul a mai mult de 60 de inovații, noul Actros le permite utilizatorilor gestionarea afacerilor într-un mod mult mai eficient.”
„Cele mai importante caracteristici ale noului Actros sunt disponibile și pentru vehiculul pentru construcții Arocs. Reducerea costurilor totale, nivelul înalt de siguranță și disponibilitatea ridicată a vehiculului sunt factorii cheie ai succesului și în domeniul construcțiilor.”
Prof. Uwe Baake, Director de Dezvoltare al Mercedes-Benz Trucks
„Pe lângă sporirea confortului pentru şofer, conducerea semi-autonomă prin Active Drive Asssit mai are un beneficiu: siguranță ridicată pentru toți participanții la trafic.”
„Prin intermediul primului camion din producția de serie cu MirrorCam, Mercedes-Benz Trucks își consolidează poziția de lider în inovație.”
„Noul nostru Actros este mai conectat și ușor de manevrat, într-o manieră intuitivă, datorită Multimedia Cockpit. Cu ajutorul interfeței om-mașină complet revizuite, modelul emblematic le oferă conducătorilor auto un spațiu de lucru al viitorului. Nivelul ridicat de ușurință în utilizare și confortul în citirea afișajelor sunt impresionante. Având două ecrane interactive, toate informațiile relevante sunt afișate rapid, iar vizualizarea noilor sisteme de asistență este îmbunătățită considerabil.”
„Prin intermediul noului Active Brake Assist 5, Mercedes-Benz Trucks rămâne pionier în materie de siguranță. Acest sistem de frânare de urgență este singurul sistem de asistență pentru siguranță disponibil pe piață, ce poate răspunde prin frânare maximă până la oprire, sporind astfel siguranța pentru cei mai vulnerabili participanți la trafic.”
„Implementăm în mod sistematic noi posibilități pe care le oferă conectivitatea, pentru a permite şoferilor și antreprenorilor să colaboreze mult mai eficient.”
Prof. Dr. H. c. Gorden Wagener, Director de Design al Daimler AG.
„Performanța remarcabilă și puterea fac ca noul Actros să fie cel mai avansat camion Mercedes-Benz. Este modern, iar datorită interfeței om-mașină, este, de asemenea, high-tech și digital. MirrorCam și farurile LED de zi sunt caracteristicile ieșite din tipare.”
Noul Actros – cel mai sigur, eficient şi conectat autovehicul comercial greu de până acum
- Confort sporit şi siguranţă ridicată: conducerea autonomă începe cu noul Active Drive Assist, noul MirrorCam cu imagine panoramică, Active Brake Assist 5 cu un sistem de detectare a pietonilor îmbunătăţit, noul Traffic Sign Assist, noua frână de parcare electronică, noul Stability Control Assist disponibil şi pentru remorci, noul sistem de faruri cu semnătura luminoasă caracteristică, Highbeam Assist.
- Costuri reduse: până la 5% mai puţin carburant consumat pe drumurile rurale şi până la 3% mai puţin pe distanţe lungi, datorită aerodinamicii îmbunătăţite, a sistemului avansat Predictive Powertrain Control şi a unui raport nou al punţii spate. Noul Multimedia Cockpit uşurează munca șoferilor.
- Disponibilitate maximă a vehiculului: datorită conectivității, a monitorizării în timp real a statutului tehnic și a sarcinilor de transport pentru antreprenori, prin intermediul integrării complete a Fleetboard în cadrul vehiculului.
- Confort sporit: cockpit digital optimizat din punct de vedere ergonomic, opțiuni de infotainment contemporare și un nou concept de iluminat interior.
- De la MirrorCam la Multimedia Cockpit – aceste noi caracteristici inovatoare sunt disponibile și pentru Arocs, autovehiculul comercial greu pentru construcții de la Mercedes-Benz Trucks.
Toate sistemele de asistență pentru autovehiculele Mercedes-Benz funcționează tot timpul la capacitate maximă. Şoferului îi revine responsabilitatea cu privire la monitorizarea condițiilor de trafic și drum.
La timp pentru Salonul Auto de Autovehicule Comerciale IAA, care are loc în perioada 20 – 27 septembrie 2018, în Hanovra, Germania, Mercedes-Benz dezvăluie astăzi, în cadrul Serii Premierii, pentru presa din jurul lumii, noul autovehicul emblematic al Mercedes-Benz Trucks. Mercedes-Benz prezintă un autovehicul comercial greu care atrage imediat atenția audienței, datorită noii semnături luminoase caracteristice de-a lungul farurilor și a camerei futuriste, MirrorCam.
Noul Actros dispune de inovări în producția de serie, care îmbunătățesc performanța vehiculului. Prin intermediul acestui vehicul, antreprenorii beneficiază de eficiență sporită, iar şoferii de un grad de confort nemaiîntâlnit până acum: consumul de carburant a fost redus în mod semnificativ, iar siguranța și disponibilitatea vehiculului au crescut în mod considerabil.
Acest lucru se datorează oportunităților oferite de digitalizare. Iar noul Multimedia Cockpit și interfața complet actualizată între șofer și vehicul reprezintă dovada perfectă. Conducătorul auto beneficiază acum de un spațiu de lucru pe deplin conectat, cu servicii digitale și sisteme de asistență care pot fi folosite intuitiv, având rolul de a sprijini şoferii să opereze autovehiculul cât mai eficient. Aspectele digitale vin și în ajutorul managerilor de flote și al dispecerilor. Datorită conectivității exhaustive disponibile pe noul Actros, conducătorii auto pot acum să își monitorizeze camioanele în timp real, fără întrerupere sau întârzieri. Toate procesele de întreținere și logistică pot fi organizate perfect, iar în caz de urgențe un răspuns imediat nu va întârzia să apară.
Comenzile pentru noul Actros vor fi disponibile începând cu debutul Salonului Auto IAA 2018. Primele autovehicule vor fi livrate în primăvara anului viitor. Opțiunile de configurare pentru noul Actros sunt ample, iar fiecare client va putea să comande exact acea versiune care îi satisface perfect nevoile.
Nou: Active Drive Assists marchează debutul conducerii autonome – pentru o siguranță sporită și pentru ușurință în utilizare în timpul unor situații de stres, pentru toate intervalele de viteză
Noul Actros a fost perfecționat din punct de vedere al siguranței și confortului, reflectând perfect poziția de lider în acest aspect. Cea mai importantă caracteristică este Active Drive Assist. Spre deosebire de alte sisteme care funcționează doar într-un anumit interval de viteză, Active Drive Assist îi oferă şoferului posibilitatea conducerii semi-autonome la orice viteză, pentru prima oară în cazul unui camion produs în serie. Noile caracteristici includ control activ lateral și o combinație de control longitudinal și lateral pentru toate intervalele de viteză, îmbinând informațiile primite prin radar și camere.
Active Drive Assist se bazează pe sistemele Proximity Control Assist cu funcție stop-and-go și Lane Keeping Assist. Active Drive Assist activează frânarea autovehiculului dacă acesta se apropie prea mult de autovehiculul din față și accelerează până când limita de viteză stabilită este atinsă. De asemenea, ajută autovehiculul să mențină banda de rulare. În cazul în care autovehiculul părăsește banda de rulare în mod neintenționat, Active Drive Assist intervine și virează înapoi spre banda inițială. Distanța față de autovehiculul din față și poziția autovehiculului pe banda de rulare pot fi ajustate în mai multe etape, folosind meniul de asistență la conducere.
Noul Active Drive Assist oferă constant asistență în menținerea benzii de rulare
Pentru orientare pe banda de rulare, sistemul urmărește marcajele rutiere de pe ambele părți ale drumului, cu ajutorul unei camere. Dacă un marcaj detectat este depășit în mod neintenționat, Active Drive Assist emite avertizări vizuale și audio și ghidează autovehiculul înapoi pe banda de rulare inițială. Un factor de siguranță important este reprezentat de faptul că această setare de orientare va rămâne activă chiar și atunci când Active Drive Assist este dezactivat.
Situațiile în care conducerea semi-autonomă cu Active Drive Assist vine în asistența șoferului includ drumurile drepte, curbele line, traficul congestionat și traficul urban cu staționări și opriri frecvente.
Deși responsabilitatea pentru monitorizarea condițiilor de trafic îi rămâne șoferului, Active Drive Assist are un aport semnificativ la sporirea siguranței pe drumuri.
Inovator și în perfectă armonie: interacțiune strânsă între diversele sisteme de asistență și tehnologii încorporate în noul Actros
În momentele în care virează independent în cadrul benzii de rulare, Active Drive Assist folosește noul sistem de viraj Servotwin, cu asistență electro-hidraulică. Atunci când autovehiculul nu are activată funcția de conducere semi-autonomă, Servotwin suplimentează cuplul de direcție al șoferului, cu un cuplu de direcție adițional, sporind astfel confortul. Mai mult, acest aspect poate fi de ajutor și în cazul unor manevre efectuate într-un spațiu restrâns.
Toate sistemele de asistență ale noului Actros coroborează îndeaproape. De exemplu, Active Drive Assist folosește mereu parametrii sistemului îmbunătățit Predictive Powertrain Control, asigurând astfel un stil de conducere eficient. Mai mult, dacă Active Drive Assist detectează trafic în față, folosește aceeași tehnologie de radar și camere precum Active Brake Assist 5.
Reducerea costurilor: cu până la 5% mai puțin carburant, datorită aerodinamicii îmbunătăţite și a altor măsuri adoptate
Spre deosebire de predecesorii săi, noul Actros consumă cu până la 3% mai puțin carburant pe autostrăzi și drumuri expres. Iar având în vedere kilometrajul care pe distanțe lungi depășește 120000km/an, acest aspect reprezintă o reducere semnificativă a costurilor pentru operator. Pe drumurile rurale, economia de carburant crește cu până la 5%, datorită sistemului îmbunătățit Predictive Powertrain Control.
Mai multe măsuri au fost esențiale pentru această reducere a consumului de carburant. Acestea includ îmbunătățirile din punct de vedere aerodinamic: noul MirrorCam înlocuiește oglinzile exterioare mari și ajută la reducerea rezistenței la vânt prin forma armonioasă și dimensiunile reduse. Acest aspect poate fi observat în special pe autostradă. Noile deflectoare concave și design-ul optimizat al paravântului frontal ajută, la rândul lor, la perfecționarea aerodinamicii.
Atât pe autostradă, cât și pe drumurile rurale: Predictive Powetrain Control aduce consumul redus de carburant la un alt nivel
Progresele semnificative în ceea ce privește economisirea carburantului pe rutele rurale au fost sprijinite de consolidarea funcționalității sistemului inteligent de control de croazieră, Predictive Powertrain Control. Pe lângă sistemul de localizare prin satelit, noul Predictive Powertrain Control folosește hărți digitale precise și informații despre topografie, viraje, proprietăți geometrice ale intersecțiilor și sensurilor giratorii, precum și semne de circulație. Sistemul optimizează stilul de condus și ia în considerare pantele și rampele, precum și drumurile comunale anevoioase, pentru care sistemul de control de croazieră nu era anterior adaptat.
Obiectivul principal constă în evitarea frânării, accelerării sau schimbării vitezei inutil, transformând autovehiculul într-unul cât mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant, oferindu-i şoferului sprijinul de care are cu adevărat nevoie.
Mai mult, eficiența consumului de combustibil este consolidată și prin intermediul interacțiunii dintre sistemele Predictive Powertrain Control și Proximity Control Assist. Astfel, Proximity Control Assist furnizează informații despre autovehiculele din față, astfel încât sistemul inteligent de control de croazieră să poată schimba optim treptele de viteză, pentru a folosi inerția autovehiculului într-o manieră cât mai eficientă.
Pentru prima oară, Predictive Powertrain Control de pe noul Actros va beneficia de noul Mod de Conducere Economy+, prin intermediul transmisiei automate PowerShift3, creată pentru un stil de condus mai eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Programele de condus Standard/Eco/Power sunt incluse în dotările standard.
De asemenea, o noutate este și sistemul îmbunătăţit Predictive Powertrain Control, disponibil pentru transportul de mare tonaj, până la 120 de tone, dar și pentru autovehiculele cu tracțiune integrală, cele cu priză hidraulică de antrenare auxiliară sau cu ambreiaj turbo retarder.
„Lideri în eficiență”: noul raport pentru puntea spate pentru modelul Actros cu motor OM 471 – mai eficient pe drumuri, datorită tehnologiilor inteligente
Pentru a reduce și mai mult consumul de carburant, a fost dezvoltat un nou raport standard de transmitere pentru puntea spate. Raportul treptelor de viteză a fost redus de la i = 2,533 la i = 2.412. Datorită transmisiei G211, noul raport al treptelor de viteză este disponibil pentru toate modelele Actros dotate cu noile motoare OM 471 cu 6 cilindri în linie şi anvelope 315/70 R 22.5, beneficiile fiind evidente atât pe autostradă, cât și pe drumurile rurale.
Actros NGT: Noul Actros este, de asemenea, disponibil cu sistem de tracțiune alternativ, pe bază de gaz natural comprimat
Aproximativ un sfert mai puține emisii de CO2 în cazul utilizării gazelor naturale, aproape zero emisii de CO2 în cazul utilizării gazului biologic, nivel scăzut de zgomot și fără emisii de particule de orice fel – motoarele cu gaz au beneficii clare dacă operatorii de vehicule doresc să reducă rapid emisiile. Drept urmare, noul Actros NGT vine cu un motor alimentat cu gaz, plus o transmisie automată cu convertor de cuplu standard. Modelul dispune de motor M 936 G, de ultimă generație, cu șase cilindri şi o putere de 222 kW (302 CP).
Actros NGT este disponibil cu două sau trei axe, fiind o alternativă atractivă pentru transportul de distribuție mărfuri cu încărcătură grea, pe rute zilnice de până la 250 de kilometri. Rezervoarele sale extrem de stabile, realizate din oțel și material compozit, au o capacitate de 4 x 145 litri de gaz și permit suplimentarea cu încă 4 x 100 litri de gaz.
Premieră mondială senzațională: MirrorCam, dotare standard pentru o vizibilitate mai bună și aerodinamică optimizată
Până în prezent, camerele video care înlocuiesc oglinzile exterioare au fost, de obicei, văzute doar pe vehicule concept. Mercedes-Benz Trucks utilizează acum avantajele acestei tehnologii și, odată cu noul Actros, aduce pe piață primul camion de serie din lume care are la bord MirrorCam.
Înlocuind oglinzile convenționale, principale și pe cele auxiliare, acest sistem funcționează în întregime cu camere video și afișaje digitale. MirrorCam oferă o vizibilitate îmbunătățită considerabil, iar performanțele sale depășesc în mod semnificativ cerințele legale. Pe lângă creșterea siguranței, renunțarea la oglinzile convenționale reduce consumul de combustibil, deoarece camerele digitale compacte oferă avantaje aerodinamice considerabile.
Camerele sunt atașate în dreapta și stânga plafonului vehiculului. Imaginile captate sunt afișate pe două display-uri de 15 inch, cu o rezoluție de 720 x 1920 pixeli, amplasate pe stâlpii A din interiorul cabinei. Un efect secundar pozitiv este că șoferul are acum o bună vizibilitate în diagonală, lărgindu-şi câmpul vizual. În plus, lentilele cu tratament antireflex asigură o protecție optimă împotriva murdăriei pe raza câmpului vizual. Acești factori contribuie, de asemenea, la creșterea siguranței.
MirrorCam are multiple funcții care îl ajută pe șofer: în timpul condusului, divizarea clasică și familiară a câmpului vizual este afișată pe ecrane, la fel ca în cazul oglinzilor convenționale. La viraje, imagimea carosabilului văzut din curbă este pivotată pe ecran, oferind astfel o vedere optimă a întregului camion – o îmbunătățire considerabilă în comparație cu un sistem convențional de oglinzi. În plus, liniile de distanță contribuie la o evaluare mai precisă a traficului din spatele camionului. Există, de asemenea, o linie suplimentară, care poate fi setată individual, pentru a arăta, de exemplu, capătul semiremorcii camionului, făcând astfel și mai ușoară manevrarea cu precizie a vehiculului. La căderea întunericului, sistemul trece în modul de vizibilitate pe timp de noapte.
În plus, MirrorCam oferă o vedere specială pentru manevra de mers înapoi. Partea superioară a ecranului arată zona din apropierea vehiculului, în timp ce partea inferioară a acestuia arată zona îndepărtată, cu un anumit grad de suprapunere între cele două. Dacă este instalat sistemul Sideguard Assist, MirrorCam afișează avertismente în situaţii de risc.
Brațele camerei video se pot plia înspre și invers direcției de deplasare, design ce favorizează evitarea deteriorării cabinei în caz de coliziune, reducând la minimum costurile de reparație.
Unele funcții ale MirrorCam pot fi personalizate. De exemplu, luminozitatea ecranelor poate fi reglată manual. La fel ca în cazul reglării oglinzilor convenționale, câmpul vizual poate fi modificat prin intermediul sistemului de pe ușă. La atingerea unui buton, șoferul poate reveni rapid la setările de bază preferate. Tot prin atingerea unui buton poate fi activat sistemul termostat al camerelor de vedere.
Fiind deosebit de util în timpul condusului, MirrorCam este benefic atunci când șoferul se odihnește sau doarme: un comutator amplasat pe ușă și unul lângă pat activează sistemul timp de două minute. Acest lucru permite șoferului să verifice pe ecrane, în orice moment, zona din jurul vehiculului. În cazul unei tentative de furt a încărcăturii sau a combustibilului ori de vandalizare a vehiculului, șoferul poate da rapid alarma asupra situației, dacă este necesar. Acest sistem funcționează chiar și atunci când perdelele sunt trase sau autovehiculul este complet oprit.
O caracteristică potențial utilă atunci când vine vorba de vânzarea ulterioară a camionului este aceea că vehiculele cu MirrorCam pot fi echipate cu oglinzi convenționale, prinse în punctele predefinite de fixare de pe structura ușii.
Exclusiv pentru camioanele Mercedes-Benz: noul Active Brake Assist 5 cu sistem îmbunătățit de detectare a pietonilor
Noul Active Brake Assist 5 este varianta îmbunătățită a lui Active Brake Assist 4. Acest sistem de siguranță este unic în ceea ce privește funcționalitatea și niciun alt producător nu oferă un sistem similar. Cu a cincea generație Active Brake Assist, Mercedes-Benz subliniază poziția sa de lider în ceea ce privește siguranța autovehiculelor comerciale grele – un rol reconfirmat în permanență de cererea pieței. De la introducerea pe piață a Active Brake Assist 1, în 2006, Mercedes-Benz Trucks a vândut aproape 230.000 de camioane dotate cu sistemul de frânare de urgență.
Noutatea adusă de Active Brake Assist 5 este funcționalitatea sa, bazată pe sistemul de radare și camere. Printre alte caracteristici, sistemul este acum capabil să răspundă la viteze de până la 50 km/h. În limitele sistemului, Active Brake Assist 5 se activează în eventualitatea în care o persoană traversează prin fața vehiculului, se îndreaptă spre vehicul sau spre banda acestuia, demarând procesul de frânare până la oprire. Același lucru este valabil și pentru pietonii care trec prin fața vehiculului fără să îl observe, care pot râmâne blocați, fără reacție – o situație tot mai des întâlnită în epoca smartphone-urilor.
Dacă Active Brake Assist 5 detectează pericolul unei coliziuni cu un vehicul aflat în față, cu un obstacol staționar sau cu un pieton care traversează prin față, care vine spre autovehicul sau pe aceeași bandă, conducătorul auto este atenționat printr-un sistem de avertizare în trei etape. Dacă șoferul nu acționează independent, se activează mai întâi un avertisment vizual și sonor. După acesta, se inițiază o frânare de aproximativ 3 m/s, ceea ce reprezintă aproximativ 50% din puterea maximă de frânare. În cazul în care șoferul încă nu reacționează, sistemul declanșează puterea maximă de frânare – până la oprire, dacă este necesar – și activează luminile de avertizare la viteze mai mici de 50 km/h pentru a avertiza participanții la trafic din spatele acestuia. Când vehicului se oprește, se activează automat noua frână de parcare electrică.
Active Brake Assist 5 asistă șoferul în situații critice și optime de conducere, poate contribui la atenuarea efectelor accidentelor sau chiar la evitarea acestora. Cu toate acestea, șoferul, în calitate de persoană aflată în controlul vehiculului, este în permanență responsabil pentru întregul proces de conducere și nu se poate baza exclusiv pe sistemele de asistență.
Altă exclusivitate pentru camioanele Mercedes-Benz: Sideguard Assist cu detectarea pietonilor, pentru avertizarea șoferului în situații riscante
La fel ca Active Brake Assist 5, Sideguard Assist – introdus în exclusivitate de Mercedes-Benz Trucks în 2016 – poate detecta atât persoanele și obiectele staționare, cât și pe cele în mișcare. Sideguard Assist oferă o protecție semnificativ îmbunătățită pentru cei mai vulnerabili participanți la trafic. Sistemul monitorizează partea copilotului și ajută șoferul să evite eventualele coliziuni cu bicicliști, pietoni sau obstacole staționare, cum ar fi semafoarele, semnele de circulație sau stâlpii de iluminat atunci când efectuează viraje, activând senzori de avertizare și oferind astfel mai mult timp pentru frânarea la timp. Monitorizarea virajelor este activă la o viteză de până la 36 km/h și, prin urmare, este deosebit de utilă în orașe.
Sideguard Assist nu este un sistem automat de frânare, ci funcționează ca un proces de avertizare în mai multe etape: în cazul în care un obiect mobil sau staționar este detectat în zona de monitorizare din partea copilotului, șoferul primește inițial un avertisment vizual. Un triunghi de avertizare se aprinde pe afișajul MirrorCam de pe partea copilotului. Dacă există risc de coliziune, se declanșează un avertisment vizual și sonor suplimentar: afișajul clipește roșu de mai multe ori și devine roșu permanent după două secunde. În plus, pe partea copilotului, se aude simultan un sunet de avertizare. Totodată, sistemul asistă șoferul în evitarea eventualelor coliziuni la schimbarea benzii, la viteze de până la 90 km/h.
Elementul central al Sideguard Assist sunt doi senzori radar cu rază scurtă de acțiune, amplasați pe rama din fața punții spate a vehiculului, pe partea copilotului. Zona de monitorizare laterală are o lățime de 3,75 m. Sistemul este configurat să monitorizeze întreaga lungime a camionului, la care se adaugă 2 m în fața vehiculului și până la 1 m în spatele acestuia. Sistemul funcționează atât pentru vehicule cu șasiu rigid, cât și pentru ansambluri de până la 18,75 m în lungime.
Alte caracteristici de siguranță: Traffic Sign Assist, frână de parcare electrică și Trailer Stability Control Assist
Pe lângă funcțiile Active Drive Assist, MirrorCam și Active Brake Assist 5, există și alte sisteme inovatoare care fac ca noul Actros să fie și mai sigur. Traffic Sign Assist asistă șoferul în respectarea regulilor rutiere și contribuie la creșterea siguranței în trafic. Acest lucru este deosebit de avantajos pe porțiunile de drum lungi, monotone, cu semne de circulație diferite, precum și în zonele de drum în care se lucrează și în zone nefamiliare șoferului. Sistemul este special conceput pentru camioane, poate identifica restricții de viteză, semne de avertizare sau care interzic depășirea, afișând cele mai recunoscute două semne de circulație pe panoul de instrumente. Atunci când identifică încălcarea semnelor rutiere dintre cele predefinite și limitările de viteză, sistemul avertizează șoferul.
Noua frână de parcare electronică cu funcție HOLD combină manevrabilitatea facilă și un nivel ridicat de siguranță. Se activează automat la oprirea motorului, dar poate fi pornită și prin tragerea manetei din cabina șoferului sau prin apăsarea butonului „P” al frânei de parcare. Sistemul se oprește fie prin accelerare, fie prin apăsarea butonului „P”. Funcția HOLD este activată atunci când autovehiculul este oprit prin apăsarea mai fermă a pedalei de frână, de exemplu la lumina roșie a semaforului. Funcția se dezactivează când este apăsată pedala de accelerație. Atunci când vehiculul se află în pantă, se activează funcția Hill Holder a sistemului pentru a asista conducătorul auto.
Siguranța noului Actros este sporită și de noul Trailer Stability Control Assist pentru semiremorci și remorci. Indiferent dacă autocamionul are o semiremorcă sau mai multe – în situații critice, sistemul activează frânele capului tractor, respectiv remorcii, ca măsură de precauție, stabilizând astfel ansamblul.
Exterior distinctiv: un nou sistem de lumini, lumini de zi LED și Intelligent Light pentru și mai multă siguranță
Buna iluminare a vehiculului este deosebit de importantă în condiții de vizibilitate redusă. Modelele Actros vin cu inovații ce măresc siguranța și ușurează viața de zi cu zi a șoferului aflat la volan. Noul Actros se distinge, pe timp de noapte, prin banda curbată de lumini din partea de sus a farurilor. Pe timp de zi, Actros este ușor de identificat prin luminile de zi cu LED, montate ca echipare standard. Noul sistem Intelligent Light reprezintă un alt pas important în materie de siguranță. În afară de luminile de zi cu LED, sistemul include și comutarea automată între faza scurtă și faza lungă, precum și lumini automate de direcție și lămpi de ceață față.
Revoluție în interfața om-mașină (HMI): noul Multimedia Cockpit se operează intuitiv și oferă funcționalități inovatoare
Oricine urcă la bordul noului Actros va observa imediat noul Multimedia Cockpit. Două ecrane color sunt centrul acestei interfețe complet nouă, dezvoltată pentru interacțiunea dintre șofer și vehicul, fiecare având o diagonală de 10 inch, echipare standard pentru noile modele Actros. În locul panoului convențional de instrumente cu vitezometrul, tahometrul și indicatorul nivelului de combustibil, Multimedia Cockpit are un ecran plat de rezoluție mare, instalat în spatele volanului. Acest ecran oferă șoferului toate informațiile de bază relevante pentru conducere și nu numai, cum ar fi notificări Active Drive Assist. Zona centrală a ecranului poate fi configurată conform preferințelor individuale.
Panoul de bord pentru noul Actros a fost simplificat, iar panoul de comandă convențional a fost omis. Acesta a fost înlocuit de un al doilea monitor cu ecran plat, cu funcție tactilă, ce facilitează controlul principalelor funcții: lumina, încălzirea, aerul condiționat sau telefonia. Pe lângă acestea, șoferul poate accesa oricând starea vehiculului, cum ar fi presiunea în pneuri sau sarcina pe axă..
Ecranul principal și ecranul tactil pot fi controlate prin noul volan multifuncțional, cu butoane pentru control tactil, cunoscute și sub denumirea de plăcuțe de navigație tactile. Prin atingerea și apăsarea butoanelor de control tactil, șoferul poate folosi ambele ecrane în condiții de siguranță, chiar și în timp ce conduce.
Noul Multimedia Cockpit are un aspect modern și, datorită numeroaselor funcții noi și a meniului de navigație intuitiv, oferă și mai mult confort atunci când șoferul conduce, lucrează și operează. Numeroase opțiuni de conectivitate pentru dispozitive mobile măresc confortul operaţional al Multimedia Cockpit. Pe lângă cele două porturi USB, noul Actros oferă un sistem hands-free cu dublu Bluetooth, ce permite conectarea simultană a două telefoane mobile și integrarea smartphone-urilor prin Apple CarPlayTM sau Android Auto. Un alt avantaj al noului Multimedia Cockpit este că pot fi salvate până la șase profiluri de șofer, utilizând cardul tahografului digital sau cardul Fleetboard.
Funcții mai multe și mai individuale: Multimedia Cockpit interactiv
Ca o extensie a Multimedia Cockpit, Mercedes-Benz oferă și mai multă conectivitate prin Multimedia Cockpit interactiv pentru noul Actros, ce conține și mai multe funcții. Având 12 inch, ecranul principal este semnificativ mai mare decât cel al Multimedia Cockpit. Șoferul are posibilitatea de a alege între două modele de ecran: Clasic și Avansat. Stilul de afișaj „Clasic” este similar cu afișajul variantei convenționale a Multimedia Cockpit și poate fi selectat manual de către șofer. Varianta „Avansat” permite prezentarea individuală și variabilă a conținutului pe trei secțiuni: vitezometrul cu informații din timpul conducerii este afișat central, ca un cadran rotund mare, în partea stângă sunt afișate informațiile referitoare la presiunea de frânare, temperaturile de funcționare, nivelurile de combustibil etc., în timp ce în partea dreaptă este afișat conținutul legat de șofer, cum ar fi timpul de conducere și odihnă, agenda telefonică și setările audio. În plus, atunci când sunt activate Drive Assist sau Proximity Control Assist, afișajul se modifică într-o grafică de asistență a șoferului adaptată pentru conducerea automată, ceea ce îl ajută pe șofer să monitorizeze în mod optim condițiile rutiere și de trafic.
Multimedia Cockpit interactiv vine cu un sistem de navigație ce include funcțiile Traffic Sign Assist și Remote Online pentru gestionarea și verificarea funcțiilor vehiculului utilizând un smartphone. În plus față de funcțiile de telefonie standard, noul cockpit oferă și opțiunea de încărcare wireless a smartphone-urilor.
Această opțiune oferă cel mai înalt nivel de conectivitate: vehiculele cu Multimedia Cockpit interactiv pot fi conectate la portalul de aplicații Mercedes-Benz Trucks pentru a accesa aplicații ce măresc confortul și eficiența. Pe scurt: „App your Truck” este o realitate pentru noul Actros.
Cheia sau telecomanda pentru control la distanță simplifică munca, șoferul putând bloca sau debloca camionul în mod convenabil de la o distanță de până la 50 de metri. Telecomanda radio dispune de funcții independente de direcție și nu necesită direcționarea directă spre autovehicul. Pentru a porni motorul din butonul de pornire, cheia trebuie doar să se afle în interiorul vehiculului. Acest lucru înseamnă că poate fi în buzunarul pantalonului sau al jachetei șoferului.
Truck Data Centre reprezintă baza tuturor soluțiilor de conectivitate prezente la bordul noului Actros. Acesta recepționează date de la senzorii camionului, camerele video etc. și analizează aceste informații pentru diferite aplicații. Ca interfață pentru toate serviciile de conectivitate, sistemul facilitează, de asemenea, și comunicațiile externe ale vehiculului.
Creșterea disponibilității vehiculelor pentru proprietarii de flote: Mercedes-Benz Uptime disponibil acum și pentru monitorizarea semiremorcii
Conectivitatea noului Actros îl ajută pe șofer să îndeplinească provocările întâlnite pe drum și îi oferă numeroase opțiuni atunci când vine vorba de informațiile și opțiunile de divertisment accesate din bordul cabinei. Această conectivitate oferă, de asemenea, proprietarilor de flote posibilitatea de a monitoriza vehiculul, încărcătura și de a proiecta mai eficient procesele logistice. Scopul oricărei companii de transport este de a avea în permanență camioanele ocupate cu comenzi de transport. Pentru a permite intervenția la momentul potrivit, noul Actros vine echipat cu Truck Data Centre. Acest modul de conectivitate reprezintă baza serviciilor Mercedes-Benz Uptime și a tuturor serviciilor Fleetboard. În consecință, camionul este permanent conectat la cloud și la internet.
Mercedes-Benz Uptime maximizează disponibilitatea camioanelor prin monitorizarea constantă a vehiculului în timp real. Acest lucru înseamnă că cerințele de întreținere sau reparații sunt detectate din timp. Echipa de service a Mercedes-Benz anunță în timp util clientul, oferă recomandări specifice de acțiune și organizează o soluție optimă de reparații împreună cu echipa de planificare. O caracteristică nouă a Mercedes-Benz Uptime este faptul că include în analiză și date relevante despre remorcă sau semiremorcă. Astfel, Mercedes-Benz Uptime poate ajuta la evitarea timpilor de staționare și a perioadelor de repaus cauzate de defecțiuni sau reparații neplanificate și, de asemenea, ajută la optimizarea vizitelor planificate la service.
Fleetboard Order Management și Mercedes-Benz ServiceContracts îmbunătățesc timpul de funcționare al vehiculului
Fleetboard oferă soluții telematice individuale care îi ajută pe proprietarii de flote să opereze camioanele cât mai eficient posibil. Aplicația Fleetboard Manager oferă o modalitate directă și rapidă de accesare a conectivității. Aceasta transmite în permanență informații despre vehiculele din flotă pentru a identifica soluții de optimizare, de exemplu în cazul creșterii consumului de combustibil.
Totodată, serviciile Fleetboard pot crește disponibilitatea camioanelor. Un exemplu este Fleetboard Order Management, care poate fi integrat în mod flexibil în programul companiei, în gestionarea mărfurilor și în sistemul ERP (planificarea resurselor întreprinderii). Ecranul secundar din noul Multimedia Cockpit oferă toate informațiile Fleetboard necesare și este complet integrat în Actros. Astfel, facilitează comunicarea eficientă, procesele transparente și schimbul facil de informații între șofer și dispecerat – cu obiectivul generic de a îndeplini sarcinile de transport cât mai rapid și mai profitabil posibil.
Pentru a garanta exploatarea maximă a camioanelor în a genera profit, intervalele de revizie pentru noile modele Actros sunt adaptate aplicației. Atunci când vehiculul necesită întreținere, Mercedes-Benz ServiceContracts garantează cea mai mare eficiență. Contractele de service mențin costurile scăzute, sunt valabile în întreaga Europă și sunt structurate astfel încât să acopere cerințele specifice ale oricărei flote. Clienții pot folosi și serviciul CharterWayLeasing. Această ofertă combină leasingul cu avantajele serviciilor Mercedes-Benz ServiceContracts pentru a crea o soluție individuală, integrată, care nu necesită costuri suplimentare.
Conducere, muncă, stil de viață – noul Actros oferă un spațiu de lucru atractiv, confortabil pentru șofer
Cu noul Actros, clienții pot alege dintr-o gamă variată de linii de design și echipare. De exemplu, modelul de vârf cu motor OM 473, cel mai puternic motor Actros, este disponibil cu un pachet special, cu design din fibră de carbon și un model special de plăcuță de înmatriculare.
Dar nu numai aspectul exterior atrăgător face ca noul Actros să fie un spațiu de lucru unic pentru șofer, ci și caracteristicile interiorului. MirrorCam și Active Drive Assist reduc stresul și sporesc siguranța. Aceleași obiective le au și sistemul îmbunătățit Predictive Powertrain Control și versatilul Multimedia Cockpit.
Noul Actros are multe opțiuni de oferit șoferului și când acesta este în pauză sau și-a terminat programul. Cabina Actros oferă culori ambientale plăcute, paturi confortabile și numeroase opțiuni de configurare, inclusiv conceptul SoloStar – ideal pentru șoferii care conduc fără echipaj – care, în trecut, a obținut rezultate excelente la testele efectuate de jurnaliști din presa internațională.
Inginerii din spatele noului Actros au luat în considerare rezultatele cercetărilor legate de importanța luminii pentru bunăstarea șoferului. Noul concept de iluminare interioară oferă o iluminare optimă a cabinei în orice situație, fiind disponibile trei versiuni. Versiunea standard poate lumina întreaga cabină și este dotată cu două lămpi de lectură cu lumină albă caldă și o lumină de noapte, albastră. Noul sistem opţional de iluminare ambientală cu LED-uri creează un nivel de iluminare și mai confortabil în interior. De exemplu, există o lumină suplimentară ambientală de noapte, care luminează spațiul pentru picioare și cabina în albastru. O lumină de culoare galbenă în zona de living creează o atmosferă confortabilă. Lumină de culoare deschisă a alarmei mărește și mai mult confortul.
Inovații pentru transportul în domeniul construcțiilor: caracteristicile cheie ale noului Actros sunt disponibile, optional, și pentru Arocs
Arocs, autocamionul pentru construcții al Mercedes-Benz Trucks, se face remarcat datorită grilei radiatorului, în formă de dinţi. Arocs este special conceput pentru cerinţele dificile şi diverse din domeniul construcţiilor. În condiţii de off-road şi nu numai, Arocs dă dovadă de putere, robusteţe şi eficienţă. Fie că este vorba despre un Arocs configurat ca autobasculantă, betonieră, tractor sau platformă, acesta dispune de un sistem de suspensii și un șasiu optimizate să facă față cu brio atât sarcinilor de pe un șantier, cât și transportului de materiale de construcții. Caracteristicile cheie ale autovehiculului includ ambreiajul zero-wear turbo retarder – ideal pentru basculantele cu tracțiune integrală pe trasee off-road – și priza auxiliară de putere, hidraulică, ce oferă asistență la pornire, fiind un element unic pe piață, întrucât furnizează tracțiunea necesară chiar și în timpul schimbării treptelor de viteză și implică mai multe beneficii din punct de vedere al sarcinii utile și al consumului de carburant.
Noul Arocs dispune acum de mai multe caracteristici în ceea ce privește tehnologiile. În timpul dezvoltării noului Actros, inginerii Mercedes-Benz Trucks s-au concentrat și pe reconstruirea exhaustivă a Arocs-ului. Aproximativ toate inovațiile pentru noul Actros sunt disponibile și pentru autocamionul de construcții. Reducerea costurilor, nivelul sporit de siguranță și disponibilitatea maximă a autovehiculului sunt factori esențiali și pentru clienții din domeniul construcțiilor. Așadar, MirrorCam, Active Brake Assist 5, Multimedia Cokcpit și Predictive Powertrain Control sunt disponibile și pentru Arocs. Singura diferență constă în faptul că aceste noi caracteristici fac parte din dotările standard ale noului Actros, în timp ce în cazul Arocs, acestea sunt dotări opționale.
Fie că este vorba despre noul Actros sau despre noul Arocs – noile modele îmbunătățite ale Mercedes-Benz Trucks respectă promisiunea făcută clienților din întreaga lume: „Trucks you can trust”
Noul Actros și noul Arocs au fost testate în mai multe etape, atât pe timpul verii, cât și iarna, pe drumuri anevoioase. În total, acestea au adunat milioane de kilometri de teste. Fiecare element și ansamblu de piese au fost testate de nenumărate ori, din punct de vedere funcțional și al materialelor. Rezultatul constă într-un camion care răspunde așteptărilor antreprenorilor, la fel cum RoadEfficiency contribuie la profitul financiar. De asemenea, şoferii sunt beneficiarii unui spațiu de lucru sigur și confortabil. Noile Actros și Arocs scriu un nou capitol din povestea de peste 120 de ani a Daimler în construcția de autovehicule grele.
RoadEfficiency
RoadEfficiency a reprezentat principiul director în cadrul procesului de dezvoltare a noilor Actros și Arocs. Toate caracteristicile inovatoare au fost proiectate să sprijine clienții, astfel încât autovehiculele lor să fie cât mai eficiente. Trei piloni stau la baza conceptului RoadEfficiency: costuri totale scăzute, un nivel sporit de siguranță și disponibilitate maximă a autovehiculului.