Lewis Hamilton a câștigat pentru Mercedes, printr-o strategie cu o singură oprire ultrasoft – supersoft, Marele Premiu al Abu Dhabi 2018. Toți piloții au avut loc o singură oprire, în a fară de Bottas, care a avut două.
Echipele rămân la Abu Dhabi, pentru primul contact cu pneurile 2019, într-un test de două zile.
Iată precizările Pirelli, în comunicatul transmis redacției:
În 25 noiembrie, ziua în care Pirelli a anunțat extinderea contractului până în 2023, Lewis Hamilton a obșinut ultima victorie din sezonul 2018 al Formulei 1, după ce a pornit din pole-position și a mers pe o strategie previzibilă cu o singură oprie ultrasoft-supersoft.
Hamilton a făcut prima oprire foarte devreme, sub un safety-car virtual, iar apoi a rulat numai puțin de 48 de tururi cu schimbul de supersoft până la final.
Oricum, atît Ferrari cât și Red Bull au fost într-o luptă strânsă în ciuda faptului că nu au pornit de pe prima linie și încheind cursa pe locul doi, respectiv, trei prin Sebastian Vettel și Max Verstappen. Olandezul a fost singurul pilot din primele trei echipe care a pornit în cursă pe hypersoft, compoziție pe care a încheiat un prim stint de 17 tururi (ajutat și de un safety car și un safety car virtual).
Altături de trofeul aferent câștigării grand prix-ului, Hamilton a mai obținut un premiu azi: înainte de startul parade piloților, el a primit premiul Pole Position Award 2018 – un pneu full-size gravat – ce marchează cele 11 pole position obșinute de britanic anul acesta.
Mario Isola – Head of Car Racing:
„În timp ce aproape toată lumea a mers pe o strategie previzibilă cu o singură oprire, a fost o cursă interesantă din punct de vedere tactic, și cred că toată lumea a fost surprinsă să vadă câteva picături de ploaie la jumătatea cursei – care nu s-a transpus în nimic până la final. Lewis Hamilton a oprit foarte devreme, iar apoi a avut un stint foarte lung pe supersoft, în timp ce Daniel Ricciardo, pe patru, a făcut exact opusul: un stint inițial foarte lung, urmat de un stint second scurt pe supersoft. Între aceste variante, s-a plasat Max Verstappen, care a urcat trei locuri după ce a point pe hypersoft. Acum, vom întoarce imediat foaia și ne vom concentra pe 2019, piloții având șansa să testeze pneurile definitive pentru 2019 pentru prima dată miercuri și joi: ei vor avea de asemenea la dispoziție și pneurile 2018 pentru a face comparații. În sfârșit, este momentul să-l onorăm pe Fernando Alonso la finaul unei fenomenale cariere în Formula 1: îi dorim cele mai bune gânduri pentru viitor.”
COMPOZIȚIE PILOT TURURI
SUPERSOFT Hartley 53
ULTRASOFT Sainz 37
HYPERSOFT Ocon 18
Strategia câștigătoare
Lewis Hamilton a câștigat cursa având strategia pe care am prevăzut-o, dar a făcut prima oprire mult mai devreme decât ceilalți: a intrat după numai șapte tururi pentru a schimba de pe ultrasoft pe supersoft pe care a rulat până la final. Aceasta în ciuda unui start lent al cursei cu safety car urmat rapid de un safety car virtual în tururile inaugurale.