CFR Infrastructură a finalizat lucrările de reparaţii la infrastructură, suprastructură şi instalaţii de semnalizare/electrificare la centura feroviară a Capitalei, astfel că transportul de marfă pentru tranzitul spre şi dinspre Constanţa, Craiova sau Timişoara se poate realiza acum pe relaţia Pantelimon-Voluntari-Mogoşoaia-Ram. Colentina-Chiajna, după redeschiderea circulaţiei pe centura feroviară.
Potrivit reprezentanților CFR, avantajele – atât pentru transportul feroviar de marfă, cât şi pentru traficul rutier – sunt descongestionarea traficului feroviar pe relaţia Băneasa-Pantelimon, fluidizarea traficului rutier la trecerile la nivel cu calea ferată de la Andronache, Petricani şi Pipera şi eliminarea timpilor de staţionare a trenurilor de marfă în Băneasa şi Chitila.
Lucrările au fost executate la linia 301Y Post Rudeni-Post Colentina km 0 – km 1+220, la linia 301L Post Giuleşti-Post Colentina km 9 – km 9+276 şi la linia 301 K Colentina-Mogoşoaia km 1+800 – 4+900.
Compania Wiebe România a executat lucrările de infrastructură şi suprastructură feroviară, ISAF pe cele de semnalizare, societatea Electrificare CFR pe cele de electrificare, iar Secţia L2 Bucureşti – lucrările de întreţinere pentru decolmatare şanţuri şi evacuare ape din zona terasamentului.