Limitarea vitezei pe autostrăzile din Germania, în proiect

Limitarea vitezei pe autostrăzile din Germania ar putea să vină, în sfârșit, dintr-o direcție neașteptată, relatează ROADPOL, în cel mai recent buletin informativ.

PHOTO: POLIZEI.THUERINGEN.DE (sursă goto: ROADPOL)

De ani de zile, părțile interesate în domeniul siguranței rutiere au luptat fără succes pentru implementarea unei limite de viteză uniforme la nivel național pe autostrăzi. Acum, se pare că limitarea vitezei ar putea fi impusă din motive climatice.

O hotărâre a Curții Administrative Superioare din Berlin-Brandenburg, bazată pe un proces intentat de Deutsche Umwelthilfe și de asociația de mediu BUND, a impus guvernului federal să adopte măsuri imediate pentru o mai bună protecție a climei în domeniul transporturilor și al construcțiilor, printre care și o limită de viteză pe autostrăzi. Guvernul a făcut apel la această hotărâre, dar se pare că numărătoarea inversă a început să curgă.

Hotărârea justiției

„Hotărârea judecătorească a deschis calea pentru o viitoare limitare a vitezei pe autostrăzile germane”, a declarat, pentru Т-online, Jürgen Resch, directorul general al Deutsche Umwelthilfe. Conform calculelor actuale, acest lucru ar putea economisi cel puțin 11 milioane de tone de CO₂ pe an. „Nici o altă măsură nu aduce singură un rezultat similar, costând 0 euro pentru contribuabili”, a adăugat el, convins că introducerea unei limite de viteză este de neoprit.

Hotărârea judecătorească privind politica climatică este „o cerere foarte clară de a nu mai evita și amâna măsurile”, a declarat Resch pentru Agenția germană de presă. „Nu știu dacă politicienii sunt suficient de curajoși pentru a introduce limita de viteză anul viitor. Sau dacă trebuie să așteptăm o decizie finală a Curții Administrative Federale. Atunci va fi în 2025 sau 2026.”, a mai spus Resch.

Sondaj

Coaliția de guvernare „Semaforul” nu este unanimă în ceea ce privește limitarea. În timp ce FDP se opune cu fermitate limitării vitezei, Alianța 90/Verzii sunt susținători fermi. Un sondaj recent arată că 57% dintre germani ar dori să vadă o limită de viteză pe autostradă. NewClimate Institute a criticat faptul că Germania nu pune în aplicare nici măcar măsuri simple, cum ar fi o limită generală de viteză. Institutul publică în mod regulat instrumentul de analiză „Climate Action Tracker”, care evaluează politicile climatice a peste 40 de țări – performanța Germaniei în domeniul protecției climei este clasificată ca fiind „inadecvată”. Pentru a atinge obiectivele climatice pentru anii 2024-2030, măsuri precum eliminarea subvențiilor pentru mașinile diesel și mașinile de serviciu ar putea fi, de asemenea, luate în considerare.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.