Un nou produs intermodal va conecta direct trenurile din Middle Corridor la Georgia pentru transport marfă către și de la Pireu: CMA CGM va lega Asia Centrală și Caucazul la serviciile sale maritime. Astfel, Portul Poti va deveni din nou hub-ul pentru consolidarea și expedierea mărfurilor, potrivit RailFreight.com, citat de ATEN.
În special, CMA CGM își va conecta serviciul maritim SSL MED Caucasus Georgia Express (CGX), care leagă portul Pireu din Grecia cu portul Poti din Georgia, cu oprire și în portul Ambarli din Istanbul, Turcia. Trenurile către și dinspre Asia Centrală și Caucaz vor avea aproximativ o conexiune maritimă săptămânală, întrucât acest serviciu al companiei face aproximativ cinci călătorii dus-întors pe lună.
Potrivit liniei maritime, în funcție de disponibilitatea navelor din Marea Caspică, tranzitul prin Poti va dura:
- către Armenia și Azerbaidjan: 5-6 zile;
- către Kazahstan: 35 de zile;
- către Turkmenistan: 25 de zile;
- către Kârgâzstan și Tadjikistan: 45 de zile;
- către Uzbekistan: aproximativ 50 de zile.
Subsidiara CMA CGM, CEVA Logistics, și-a început activitatea în Coridorul Mijlociu în aprilie 2022, ca răspuns la blocarea rutei rusești. Serviciul feroviar oferă un timp de tranzit de 30-35 de zile door-to-door și călătorii săptămânale dus-întors, care ar putea fi sincronizate cu escalele CMA CGM în portul în Poti.
CEVA Logistics deservește ruta Middle Corridor, care leagă Xi’an de Poti și, mai departe, de Constanța, Budapesta și Duisburg. Ar putea fi un serviciu orientat spre China, însă ar putea deveni principalul produs feroviar al CMA CGM pentru a lega mărfurile din regiunile din Asia Centrală la Poti și Pireu.