Knorr-Bremse – Supapele de protecţie cu patru căi şi posibilele false defecţiuni

În prezent, legislaţia europeană cere ca, la supapele de protecţie cu patru căi din cadrul sistemelor de frânare, să fie încorporată o funcţie care să creeze o descărcare de aer prin intermediul unei valve suplimentare. Knorr Bremse avertizează că, în anumite împrejurări, acest lucru poate fi confundat cu o scurgere cauzată de o defecţiune a acestei supape, când, de fapt, este vorba despre o funcţiune cu totul normală.

Recent, reglementările Uniunii Europene privind sistemele de frânare pneumatice montate pe vehicule noi s-au modificat pentru a include Amendamentul 98/12. Acest amendament prevede că „odată acţionate, frânele cu arc nu trebuie să se elibereze până când nu este suficientă presiune în sistemul frânei de serviciu, pentru a asigura cel puţin eficienţa reziduală de frânare prescrisă a vehiculului încărcat, prin aplicarea frânării de serviciu.” Pentru a realiza această cerinţă, a fost proiectată o caracteristică nouă (denumită element de siguranţă) pentru a fi utilizată pe toate supapele de protecţie cu patru căi Knorr-Bremse.

Ce înseamnă aceasta pentru client?

Knorr-Bremse subliniază că acest sistem implică anumite aspecte care trebuie luate în considerare. Dacă în timp ce motorul este oprit (deci compresorul nu reîncarcă sistemul) există o scurgere de la rezervoarele de serviciu, presiunea din rezervoarele de serviciu poate scădea suficient pentru a activa funcţia de siguranţă. Rezultatul activării elementului de siguranţă este faptul că rezervoarele camerei de frânare cu arc vor fi golite (direct în atmosferă, printr-o fantă internă). Golirea aerului de către elementul de siguranţă prin aeratorul ventilului poate fi percepută în mod eronat ca o supapă defectă ce apare pentru câteva minute, pentru că debitul supapei prin această fantă interioară este mic (există o cantitate mare de aer în rezervorul Camerei de frânare cu arc pentru a fi golit rapid prin fantă)! Dacă în timpul testării unui vehicul, presiunea într-unul sau ambele rezervoare de serviciu scade sub 4 bar, este posibil ca elementul de siguranţă din cadrul supapei de protecţie cu patru căi să intre în funcţiune şi să descarce constant aerul prin aerator (vezi imaginea de mai jos pentru locaţiile de aeratori). Astfel, Knorr-Bremse vă sfătuieşte, dacă vă confruntaţi cu scurgeri din aerator, să încărcaţi rezervoarele de serviciu la 5 bar sau mai mult şi să verificaţi etanşeitatea supapei. În timpul funcţionării normale a sistemului nu trebuie să existe scurgeri de aer prin aeratorul supapei de protecţie cu patru căi. În cazul în care fluxul de aer prin aerator se opreşte şi rezervoarele de serviciu sunt reîncărcate, atunci acest lucru arată că elementul de siguranţă a lucrat corect. Rezumând, Knorr-Bremse vă recomandă să vă asiguraţi că presiunea în toate rezervoarele este mai mare de 5 bar, înainte de a verifica dacă există scurgeri la supapa de protecţie cu patru căi.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.