Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, reconstruit în vara anului trecut în regie proprie de CNAIR, a fost vizitat, marți, de Comisia de Inspecţie Tehnică a companiei, care a monitorizat întreaga lungime de 22 km a acestei porțiuni, de la km 43+855 la km 65+965.
“În conformitate cu Decizia Directorului General al CNAIR SA, Ştefan Ioniţă, această comisie va consemna starea lucrărilor executate la obiectivului mai sus menţionat. Eventualele defecte consemnate vor fi prezentate conducerii companiei astfel încât deciziile acesteia să poată asigura siguranţa traficului pe acest lot”, precizează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
De asemenea, CNAIR SA a întreprins următoarele demersuri:
– Solicitare Raport către Inginerul Rezident privind stabilitatea la acţiuni statice şi dinamice dar şi la nivelul siguranţei circulaţiei aferente lucrărilor executate la nivelul întregului LOT 3 Sibiu – Orăştie;
– A fost urgentată problema monitorizării lucrărilor executate la nivelul ,,gropii” respectiv la km 259.36 şi km 268.81. Astfel, în data de 28.01.2017 a fost realizată cea de-a doua citire în cadrul monitorizării, citire necesară pentru stabilirea existenţei sau nu a unor probleme. Urmează să fie întocmit un raport de către Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, cea care se ocupă de monitorizare;
– A fost demarată în regim de urgenţă procedura pentru achiziţia serviciilor de realizare Expertiza Tehnică a întregului Lot 3 Sibiu – Orăştie (inclusiv punctele de interes Dealul Bucium şi Viaduct Aciliu).
Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie-Sibiu a fost redat circulației rutiere după un an, o lună și 3 zile de la demolarea celor 200 de metri cu defecțiuni. De-a lungul celor aproape două luni de lucru non-stop, CNADNR a prezentat toate fazele lucrărilor executate de 100 de muncitori.
Prima dată, Lotul 3 a fost deschis circulației în noiembrie 2014, de premierul de atunci Victor Ponta, cu o zi înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale. Primele fisuri au apărut după numai o lună iar după aproape un an, în 7 septembrie 2015, CNADNR a dispus demolarea celor 200 de metri.
Fostul ministru Iulian Matache a recunoscut, pe picior de plecare, că CNADNR este vinovată de dezastrul de pe Lotul 3 al autostrăzii. Fostul director general Narcis Neaga s-a grăbit să-i plătească firmei italiene Salini Impregilo SpA lucrările înainte de recepția acestora.
Abia după 4 luni de la demolare a fost reziliat contractul – în 13 ianuarie anul acesta.
Întreaga poveste a dezastrului de pe Lotul 3 Orăștie-Sibiu, AICI.