Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat vineri, la vizitarea unui santier arheologic din judetul Hunedoara, pe unde va trece tronsonul de autostrada Deva-Orastie, ca lucrarile sunt “usor intarziate” de descarcarea de sarcina arheologica, insa timpul poate fi recuperat. In situl arheologic au fost descoperite un cimitir din secolul al Xl-lea si o fantana romana. “Arheologii sustin ca pe peste 84% din suprafata acestui tronson se pot efectua lucrari”, a precizat Anca Boagiu, optimista in privinta executiei la timp a investitiei.
Varianta de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada face parte din coridorul IV Transeuropean Nadlac-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta.
Tronsonul Deva-Orastie are 32,5 km si este impartit în 2 sectiuni:
* Simeria – Orastie, cu termen de finalizare luna august 2012
* Deva – Simeria, pentru care termenul este februarie 2013.
Reprezentantul grupului Strabag, constructorul tronsonului Deva-Simeria, a precizat, la solicitarea ministrului Transporturilor, ca a angajat pe santier 300 de persoane. La randul ei, Anca Boagiu a anuntat ca lucrarile mari de infrastructura aflate in derulare au generat pana acum peste 3.500 de locuri de munca, iar numarul acestora va creste.
Autostrada va avea trei noduri rutiere – la Deva, Orastie si la est de Simeria, in apropiere de intersectia cu E66 -, 21 de poduri si pasaje, plus 100 de podete. Valoarea contractului este de aproape 178 de milioane de euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene este de aproape 109 milioane de euro, iar restul revine Guvernului. Lucrarile vor fi executate de asocierea de firme Strabag-Straco.
Magda SEVERIN