Lufthansa a anuntat ca urmeaza sa majoreze pretul biletelor, refuzand sa absoarba costurile suplimentare generate de extinderea de la 1 ianuarie a pietei UE de certificate pentru emisii de carbon catre industria transporturilor aeriene.
Potrivit legislatiei UE, companiile de transporturi aeriene trebuie sa cumpere din acest an certificate de emisii de carbon pentru zborurile care aterizeaza sau decoleaza in cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Elvetia, Norvegia si Islanda.
Lufthansa este unul dintre cei mai afectati operatori de transport aerian de introducerea certificatelor, alaturi de British Airways, Air France-KLM, United Continenntal sau Singapore Airlines.
Pe de alta parte, companiile sunt acuzate ca folosesc controversele privind schema de emisii de carbon ca “perdea de fum” pentru a creste costurile suportate de consumatori.
Industria transporturilor aeriene estimeaza ca introducerea schemei va induce costuri suplimentare de un miliard de euro in acest an, care vor creste la 2,8 miliarde euro pe an pana in 2020. Punctul culminant din punct de vedere al cresterii preturilor ar trebui sa fie martie 2013, cand companiile vor fi nevoite sa prezinte certificatele corespunzatoare emisiilor poluante din acest an.
Companiile primesc gratuit certificate reprezentand 85% din consumul estimat pentru 2012, insa acuza ca estimarile sunt vechi, calculate in baza traficului din perioada 2004-2006, care a crescut si va continua sa creasca.
Lufthansa noteaza ca va trebui sa cumpere de pe piata 35% din permisele aferente anului 2012.
Pretul certificatelor s-a injumatatit in 2011, la 7,9 euro pe tona de carbon emis. (M.S.)