Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a dat asigurări, în ultima ședință din anul 2017 a Guvernului, că magistrala M6 de metrou, care va lega Gara de Nord București de Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni, are asigurată întreaga finanțare de aproape 1,4 miliarde de euro.
Astfel, Comisia Europeană şi-a dat acordul pentru alocarea sumei de un miliard de euro, 300 de milioane de euro va proveni dintr-un împrumut acordat de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, iar 100 de milioane de euro vor veni de la bugetul de stat.
“Vă informez că duminică, 24 decembrie, Ministerul Transporturilor a depus aplicația rescrisă pentru magistrala de metrou, magistrala M 6, deci a fost acceptată cererea de finanțare de către Comisia Europeană”, i-a spus ministrul Felix Stroe premierului Mihai Tudose.
“Magistrala 6 va avea o lungime de 14,2 kilometri și 12 stații de metrou, cu o valoare totală a proiectului de 1,391 miliarde euro. Este un lucru foarte bun. Ajunși în această etapă lucrurile nu mai pot da înapoi, avem finanțarea asigurată. Diferența de 300 de milioane de euro, pentru realizarea integrală a magistralei de metrou va fi asigurată de către BERD, care s-a oferit să facă această finanțare. Este vorba despre o instituție financiară internațională foarte serioasă – Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare. Deci, este o veste bună. Magistrala M6 de metrou are toată finanțarea asigurată și este pe drumul cel bun, nu mai poate fi oprit”, a asigurat ministrul Stroe.
Magistrala M6 de metrou va lega Gara de Nord București de Aeroportul Otopeni prin intermediul staţiei 1 Mai.
Investiția era prevăzută inițial a fi terminată până în 2020, însă finalizarea ei se va întinde spre anul 2024. Până atunci, legătura dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni se va face prin intermediul unei linii de tren.