Incepand din ianuarie, transportul in interiorul Uniunii Europene a dobandit un nou aspect – de la inceputul lunii, firmele de transport din Romania si Bulgaria pot desfasura activitati de cabotaj in tarile membre. Finalizarea perioadei de tranzitie de cinci ani a creat pentru transportatorii din aceste tari noi oportunitati de dezvoltare a afacerilor.
FNTR, una dintre organizatiile de frunte ale conducatorilor auto din Franta, sustine casalariile si cheltuielile sociale mai mici din cele doua noi state membre le ofera acestora un avantaj fata de operatorii de transport francezi, care opereaza pe piata interna. Aceeasi situatie va aparea si in alte tari occidentale. Reducerea costurilor a fost, de asemenea, una dintre justificarile aduse de catre Comisia Europeana si Parlamentul European in favoarea liberalizarii operatiunilor de cabotaj in tarile membre UE. Ca si beneficii in favoarea noilor norme au fost identificate: reducerea congestionarii traficului si impactul pozitiv asupra mediului prin reducerea curselor fara incarcatura.
In Bursa de incarcaturi Teleroute, zilnic sunt vizibile in jur de 200 mii de noi oferte de marfa, publicate de catre firmele din sectorul de transport si logistica din 27 de tari. In cursul anului 2011, peste 60% din ofertele de incarcatura publicate au reprezentat transport de tipul cabotaj. Lider in aceasta categorie este Franta, urmata in ceea ce priveste cabotajul de Germania, Italia, Olanda, Spania si Belgia.
Deblocarea pietei cabotajului in Uniunea Europeana va creste numarul entitatilor care opereaza in industria de transport, ceea ce va avea, la randul sau, un impact pozitiv asupra intregii piete. Expeditorii vor avea posibilitatea de a alege transportul cel mai potrivit pentru ei, inclusiv din punct de vedere financiar, in timp ce transportatorii din asa-numitele noi state membre vor avea acces la mai multe oferte decat inainte. In perioade nefavorabile din punct de vedere economic, multe firme analizeaza posibilitatea de a maximiza profitul cu cel mai mic cost posibil.
“Bursa noastra de incarcaturi vine in intampinarea asteptarilor clientilor, oferind firmelor din domeniul de transport si logistica o platforma sigura si avansata tehnologic pentru a incheia afaceri“, a declarat Mariusz Odkała, Directorul General al Teleroute in regiunea Europei Centrale si de Est.
Despre Bursa Teleroute
Platforma Teleroute, al carei proprietar este firma Wolters Kluwer, este o bursa electronica de incarcaturi, lider european, care mareste eficienta operationala, micsoreaza riscul si ofera solutii individuale online pentru sectorul de transport si logistica. Bursa a fost infiintata in anul 1985. In prezent, bursa de incarcaturi Teleroute, cu sediul in Bruxelles-Belgia, functioneaza in 25 de tari ale Europei si are peste 250 de angajati. Pentru mai multe informatii, va invitam la www.teleroute.com.
Despre Wolters Kluwer
Wolters Kluwer este un important furnizor mondial de servicii de informare si de publicistica. Compania ofera in intreaga lume produse si servicii destinate angajatilor din sectoarele de state, impozite, contabilitate, drept si legislatie precum si servicii financiare pentru corporatii.
Wolters Kluwer a inregistrat venituri anuale in valoare de 3,6 miliarde de € (2010); are activitati in peste 40 de tari din Europa, America De Nord si Asia Pacifica; are in jur de 19.000 de angajati in intreaga lume. Sediul Wolters Kluwer se afla in Alphen aan den Rijn, in Olanda. Firma Wolters Kluwer este cotat la Bursa de Valori Euronext din Amterdam si se gaseste in AEX precum si Euronext 100. Vizitati www.wolterskluwer.com sau YouTube, pentru a afla mai multe despre pozitia companiei pe piata, despre clientii, marcile si organizatiile companiei sau urmariti Wolters Kluwer la Twitter @ Wolters_Kluwer. (R.M.)