Marile companii din România riscă să piardă angajați valoroși dacă nu vor începe să crească investițiile în retenția și dezvoltarea abilităților angajaților. Peste 60% dintre managerii din vârful marilor multinaționale spun că vor crește investițiile în programe de training, de leadership și coaching, având în vedere provocările contextului pandemic actual, conform studiului “Insights from the Top”.
COVID-19 reprezintă o îngrijorare pentru mai bine de 40% dintre liderii recent intervievați. Peste 35% dintre aceștia consideră că dezvoltarea emoțională și sănătatea mintală a angajaților este o prioritate.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Planurile pentru dezvoltarea resursei umane, prin programe de training, leadership și coaching se află printre marile priorități ale acestei perioade și ale anului 2022 la vârful marilor companii active în România.
De asemenea, managementul resurselor, digitalizarea și eficientizarea vor deveni din ce în ce mai importante în cadrul organizațiilor din România. Totodată, dezvoltarea emoțională a managerilor de top, experiența clienților cu produsele și serviciile companiilor, dar și retenția resurselor umane valoroase reprezintă teme importante pentru lideri în perioada următoare, având în vedere contextul actual. Acestea sunt câteva dintre principalele concluzii ale studiului “Insights from the Top”, realizat recent de compania de Executive Search și Dezvoltare Organizațională K.M.Trust & Partners.
Peste 60% dintre liderii din vârful marilor multinaționale care au răspuns studiului au în plan ca anul acesta să crească investițiile în programe de training, de leadership și coaching, având în vedere provocările contextului actual. De altfel, COVID-19 reprezintă o îngrijorare pentru mai bine de 40% dintre liderii intervievați. O altă temă importantă pentru manageri o reprezintă dezvoltarea emoțională și sănătatea mintală în interiorul organizațiilor, 35% dintre aceștia menționând ca fiind o temă pe agenda lor în perioada următoare.
În plus peste 65% dintre liderii companiilor care au participat la studiu au indicat că managementul resurselor, digitalizarea și eficientizarea proceselor în organizațiile pe care le conduc, reprezintă o preocupare constantă.
Cei mai mulți dintre managerii de top din companiile din România caută anumite calități atunci când angajează manageri seniori în această perioadă. Cele mai importante sunt caracterul și valorile morale, 92% dintre lideri considerând că este crucial ca un manager de top să aibă valorile corecte și un caracter integru. Energia și motivația (80%), dar și orientarea spre client (75%), completează tabloul celor mai căutate calități la recrutarea oamenilor cu putere de decizie în organizație.
„Companiile continuă tendința de transformare și de adaptare la noul context al pieței. Știm că pandemia a amplificat anxietățile și stresul deja existent. Ea a venit la pachet și cu o serie de costuri personale, emoționale, legate de sănătatea mintală, iar liderii cu viziune din companii înțeleg acest lucru și doresc să contribuie la creșterea bunăstării emoționale și psihice atât a lor, cât și a oamenilor valoroși din companie. În ultima perioadă a crescut și credem că va crește în continuare cererea pentru programe relevante de dezvoltare, training sau coaching”, declară Radu Manolescu, fondator K.M.Trust & Partners.
Studiul „Insights from the Top” a fost recent realizat de K.M.Trust & Partners, în rândul marilor companii active în România, cu cifre de afaceri cumulate de peste 20 de miliarde de euro anual și care angajează doar pe piața din România peste 2 milioane de oameni. Respondenții provin din domenii de activitate precum IT&C, sănătate, servicii financiare, industria telecom, producție, retail, energie, logistică și distribuție, automotive, agricultură.
Fondată în 2005, K.M.Trust & Partners este singura companie din România ce oferă întreg spectrul de servicii de Executive Search, Coaching, Dezvoltare și Transformare Organizațională, Consultanță HR și Mental Health Support, dedicate segmentului de top management al companiilor. K.M.Trust & Partners deține un portofoliu de peste 100 de mari companii – client, unii dintre cei mai mari contributori în PIB-ul României și angajatori în industriile de retail, agribusiness, energie, tehnologie, servicii financiare, farmaceutice sau producție industrială.