Ultimul Grand Prix al Malaeziei a fost câștigat de pilotul Red Bull, Max Verstappen pornit din linia a doua a grilei, după ce a oprit o singură dată pentru a trece de pe pneuri supersoft pe soft, precizează Pirelli, într-un comunicatremis redacției.
Aceasta a fost strategia adoptată de toți piloții din față, cu excepția notabilă a pilotului Ferrari, Sebastian Vettel, care a avut o evoluție fantastic încheind pe patru după ce a pornit ultimul.
Germanul a ales să pornească în cursă pe pneuri soft pentru a câștiga poziții pe pistă, trecând pe comboziția mai rapidă supersoft în același tur în care Verstappen, care se afla la conducere, a oprit pentru a schimba de pe supersoft pe soft.
Vettel a putut astfel folosi viteza superioară a supersoftului pentru a-și face loc până în primele patru poziții.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „După ce antrenamenele au fost întrerupte de vreme prin steag roșu, echipele au trebuit săși calculeze degradarea după ieșirile lungi, ceea ce a reprezentat principalul challenge pentru azi.
În final, temperaturile la nivelul pistei au fost relative reci față de standardul din Malaezia – în jurul la 40 de grade Celsius – iar degradarea a fost redusă pentru ambele compoziții, astfel că stinturile au putut fi lungite.
Cum toți piloții din față au ales o strategie similar cu o singură oprire în care au trecut de pe supersoft pe soft, unul dintre elementele de subliniat a fost cursa lui Vettel, care ajutat de o strategie alternativă a recurperat cele mai multe poziții, după ce a pornit pe soft. Pilotul Force India, Esteban Ocon a fost obșigat la o oprire prematură după o pană cauzată de contactul cu o altă mașină: apoi el a mers până la final pe pneuri soft după ce oprirea s-a produs în turul 3.”
CEL MAI BUN TIMP PER COMPOZIȚIE:
MEDIUM | SOFT | SUPERSOFT |
– | Hamilton
1m34.452s |
Vettel
1m34.080s |
– | Verstappen
1m34.467s |
Hulkenberg
1m34.266s |
– | Ricciardo
1m34.770s |
Grosjean
1m35.796s |
CEL MAI LUNG STINT:
COMPOZIȚIE | PILOT | NUMĂR DE TURURI |
MEDIUM | – | – |
SOFT | Ocon | 53 |
SUPERSOFT | Palmer | 30 |
MOMENTUL ADEVĂRULUI
Verstappen a câștigat cursa de 56 de tururi cu o strategie cu o singură oprire așa cum era de așteptat, trecând de pe supersoft pe soft în turul 28 – mai târziu decât am anticipat mulțumită nivelului mai mic de degradare. Acesta a fost întâmplător același tur în care Vettel a trecut de pe soft pe supersoft.
SUMARUL OPRIRILOR LA BOXE LA SEPANG:
Nr. concurs Pilot Start Pit 1 Pit 2 Pit 3 Pit 4 Pit 5
33 VER SSu Sn (27)
44 HAM SSu Sn (26)
3 RIC SSu Sn (29)
5 VET Sn SSn (27)
77 BOT SSu Sn (28)
11 PER SSu Sn (30)
2 VAN SSu Sn (13)
18 STR SSn Sn (12)
19 MAS SSn Sn (11)
31 OCO SSu Sn (2)
14 ALO SSu Sn (26)
20 MAG SSn Sn (10)
8 GRO SSn Sn (11) SSn (33)
10 GAS SSn Sn (12)
30 PAL SSn Sn (13)
27 HUL SSu Sn (9) SSu (50)
94 WEH Sn SSn (37)
9 ERI Sn SSn (38)
S= Soft SS= Supersoft n= noi u= folosit