Mercedes-Benz eActros 300 ajută compania Oprean din Sebeș să reducă emisiile de CO2 în distribuția de componente auto din România. Oprean face primul pas spre tranziția către o flotă de camioane sustenabile, parte din strategia companiei.
- Consum mediu de 0,89 kW/km cu o încărcătură de aproximativ 5 tone;
- Modelul eActros face parte dintr-un pachet integrat de servicii dedicate tranziției la electromobilitate, ce include consultanța specializată și soluții digitale inteligente.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
În anul în care aniversează 30 de ani de activitate, furnizorul de servicii de transport și logistice Oprean din Sebeș (jud. Alba) bifează o premieră.
La mijlocul lunii septembrie, compania sebeșeană specializată în transportul de mărfuri generale, alimentare și periculoase a început testele cu Mercedes-Benz eActros 300 cu masa maximă autorizată de 19 tone și suprastructură cu prelată.
„Privind spre viitorul industriei de logistică și transport, ne așteptăm la o transformare semnificativă care va fi alimentată în mare parte de noi tehnologii și inteligență artificială. În următorii 10 ani, până în 2030, ne așteptăm să folosim această tehnologie pentru a face lucrurile mai eficiente și pentru a minimiza impactul asupra mediului. Responsabilitatea ecologică este o parte esențială a acestui parcurs, și suntem hotărâți să contribuim la un viitor mai verde în acest sector”, declară Ioan Oprean, proprietar al companiei Oprean.
Mai exact, Oprean a integrat camionul electric Actros 300 în operațiunile sale de distribuție grea de componente auto între Sebeș și Cugir.
Echipat cu trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate de 112 kWh, ce asigură o autonomie de până la 300 de kilometri, camionul electric a efectuat patru curse pe zi între Sebeș și Cugir, încărcat cu 12 paleți având o greutate de aproximativ 5 tone.
Grație sistemului eficient de propulsie cu două motoare electrice integrate în axă și transmisie cu două trepte, consumul mediu obținut pe cei aproximativ 120 de kilometri parcuși zilnic în regim mixt (autostradă și drum național) a fost de 0,89 kW/km.
După primele săptămâni de testare a lui eActros, compania a confirmat eficiența acestuia.
„Suntem plăcut surprinși de rezultatele testelor efectuate cu eActros în cele aproximativ două luni. Vedem potențialul și vom continua să investim în soluții de transport durabile”, spune Ioan Oprean.
Încărcarea bateriilor s-a realizat peste noapte la sediul companiei. eActros 300 poate fi încărcat cu stație cu putere de până la 160 kW, iar cele trei pachete de baterii au nevoie de puțin peste o oră pentru a fi încărcate de la 20% la 80%, la o stație standard de încărcare rapidă, la o intensitate de 400 A.
Sustenabil, avangardist, inovator și silențios, eActros este ideal pentru distribuția grea urbană, dar și cea regională. Modelul eActros face parte dintr-un pachet integrat de servicii dedicate tranziției la electromobilitate, ce include consultanța specializată și soluții digitale inteligente.
În cadrul unui eveniment, care a avut loc la începutul lunii octombrie 2023, Daimler Truck & Bus România a prezentat clienților și varianta eActros 300 cap tractor, ce are la bază aceeași tehnologie ca și variantele rigide eActros 300, fiind compatibil cu toate semiremorcile standard disponibile în Europa. Începând de luna aceasta, compania pune la dispoziția clienților din România 9 camioane electrice în configurații diferite, spre a fi testate și integrate în operațiunile curente de distribuție și transport.
Daimler Truck
Daimler Truck Holding AG („Daimler Truck”) este unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, cu peste 40 de unități principale și mai bine de 100.000 de angajați în întreaga lume. Fondatorii Daimler Truck au inventat industria transportului modern, cu camioanele și autobuzele lor, acum mai bine de 125 de ani. Neschimbate nici în ziua de astăzi, aspirațiile companiei se concentrează pe un singur scop: Daimler Truck lucrează pentru toți cei care țin lumea în mișcare. Clienții săi le permit oamenilor să fie mobili și să își ducă bunurile la destinație în mod fiabil, la timp și în condiții de siguranță. Daimler Truck le oferă tehnologiile, produsele și serviciile de care au nevoie în acest sens. Acest lucru este valabil și când vine vorba de trecerea la condusul neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2. Compania se străduiește să asigure succesul transportului sustenabil, prin cunoștințe tehnologice profunde și o perspectivă clară asupra nevoilor clienților. Activitățile Daimler Truck sunt structurate în cinci segmente de raportare: Trucks North America (TN) cu brandurile de camioane Freightliner și Western Star și brandul de autobuze școlare Thomas Built Buses. Trucks Asia (TA) cu brandurile de vehicule comerciale FUSO și BharatBenz. Mercedes-Benz (MB) cu brandul de camioane cu același nume. Daimler Buses (DB) cu brandurile de autobuze Mercedes-Benz și Setra. Noua divizie de Financial Services a Daimler Truck (DTFS) constituie cel de-al cincilea segment, iar gama de produse din segmentul de camioane include vehicule utilitare ușoare, medii și grele pentru distanțe lungi, distribuție și trafic în construcții, dar și vehicule cu scop special, utilizate în principal în sectorul municipal și vocațional. Gama de produse din segmentul de autobuze include autobuze orășenești, autobuze școlare și autobuze inter-orășenești, autocare și șasiuri pentru autobuze. Pe lângă vânzarea de vehicule comerciale noi și uzate, compania oferă și servicii post-vânzare și soluții de conectivitate.