De încredere, robust și sigur: un sfert de secol de când Mercedes-Benz Vito este o autoutilitară spațioasă și flexibilă în multe sectoare. Pentru că sărbătorește cea de-a 25-a aniversare a lansării sale pe piață, dotarea Rear Cross Traffic Alert în combinație cu Blind Spot Assist sunt acum disponibile gratuit.
Iată și celelate precizări, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:
După facelift-ul din 2020, Mercedes-Benz Vans a introdus sisteme de siguranță și asistență pentru șofer suplimentare pentru Vito, și anume DISTRONIC, Active Brake Assist și o oglindă retrovizoare digitală. De la lansarea pe piață a primei generații în 1996, au fost vândute peste 1,8 milioane de unități.
Sărbătorind 25 de ani de la lansarea pe piață, Mercedes-Benz Vito este acum disponibil cu un nou sistem de asistență de siguranță. Rear Cross Traffic Alert permite detectarea traficului transversal până la o viteză de 16 km/h când ieșiți cu spatele din locul de parcare. În caz de pericol, șoferul este avertizat optic, prin intermediul triunghiurilor roșii din oglindă, și acustic. Această caracteristică este disponibilă împreună cu Blind Spot Assist.
După modificările tehnice și de design din 2020, Vito este mai atractiv ca niciodată datorită noilor motoare diesel cu patru cilindri și a unui raport preț-performanță echilibrat. Autoutilitara poate fi configurată cu unul dintre cele cinci motoare diesel eficiente cu patru cilindri din familia OM654 și OM622, cu o putere de până la 174 kW (237 CP). Vito 124 CDI, cu 174 kW (237 CP) și cu un cuplu de 500 Nm (consum combinat de combustibil 7,1-7,5 l/100 km, emisii combinate de CO2 185-197 g/km, valorile indicate sunt valori WLTP măsurate în acord cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1151), este rezervat exclusiv pentru variantele Tourer și Mixto cu înmatriculare auto pentru pasageri.
Alte inovații din generația actuală includ portofoliul de infotainment îmbunătățit, transmisia automată 9G-Tronic, suspensia pneumatică AIRMATIC pentru confort sporit la conducere și sisteme de siguranță suplimentare. O actualizare pentru detalii de design atât la exterior, cât și la interior au completat facelift-ul.
Prima generație: cu motoare diesel și benzină cu patru cilindri montate transversal
În 1996, Mercedes-Benz a introdus modelul compact Vito, o autoutilitară de la 2,6 până la 2,8 tone, care avea un design complet nou și care a anunțat începutul unei noi ere pentru autovehiculele comerciale ușoare. Chiar numele său subliniază această nouă eră: în locul unei combinații de litere și cifre, noului model i s-a dat numele de Vito – o referință directă la „locul său de naștere”, fabrica de autoutilitare cu tradiție îndelungată din Vitoria-Gasteiz.
Introdusă în Spania și Portugalia la sfârșitul anului 1995, această nouă dezvoltare a combinat un design atractiv cu dimensiuni compacte. Cu o înălțime a autovehiculului de 1,89 metri, autoutilitara de dimensiuni medii se potrivește în fiecare garaj. Cu toate acestea, suprafața de încărcare de 3,6 m2 asigura o capacitate de încărcare de aproape 5 m3, astfel încât Vito să poată transporta și mărfuri voluminoase fără probleme. Și cu o sarcină utilă de o tonă, autovehiculul cu tracțiune față era potrivit și pentru transportul de mărfuri grele.
Motoarele diesel și benzină cu patru cilindri montate transversal necesită spațiu minim de instalare, oferind în același timp un consum redus de combustibil și o performanță atractivă la conducere. Experții din industrie și profesioniștii din comerț au aplaudat imediat noul autovehicul și l-au votat drept „Furgonul anului 1996”. Datorită facelift-ului din 1999, cererea pentru Vito a continuat să rămână ridicată. Până în 2003, Mercedes-Benz vânduse aproape 473.000 de autovehicule din prima generație.
A doua generație: cu tracțiune spate, confort mai bun și varietate mai mare
O nouă generație a fost lansată în luna iulie a anului 2003. Complet reproiectată, Vito se baza acum pe tracțiunea spate, mai degrabă decât pe tracțiunea față. În plus, o variantă cu tracțiune integrală a deschis noi oportunități de funcționare pentru furgonul robust. A existat, de asemenea, o gamă de motoare mai puternice: în timp ce motorul diesel de top se mândrea cu o putere de 165 kW/224 CP la 3800 rpm, cel mai performant motor V6 pe benzină oferea 190 kW (258 CP) la 5900 rpm.
În funcție de varianta modelului, lungimea autovehiculului a fost extinsă cu 58 de centimetri până la un maxim de 5,24 metri, în timp ce ampatamentul a crescut cu 43 de centimetri până la un maxim de 3,43 metri. Pentru prima dată, noul Vito a fost disponibil în trei lungimi diferite ale caroseriei, două înălțimi ale acoperișului și cu cinci motoare diferite, fiind mai bine echipat ca niciodată pentru a îndeplini diversele cerințe dintr-o multitudine de sectoare. Acest salt uriaș în evoluție a dat roade: în 2005, juriul european a votat Vito „Van of the Year”.
De asemenea, a doua generație de autoutilitare Vito a stabilit un standard în ceea ce privește electrificarea: într-o etapă foarte timpurie, Mercedes-Benz a intensificat dezvoltarea de mobilitate alternativă și în 2010 a început deja să producă o serie de 100 de autovehicule Vito E-CELL. Autoutilitara cu baterie a fost echipată cu un motor electric de 70 kW (95 CP) și o baterie litiu-ion cu o capacitate de 32 kWh. După faza de testare, primele autoutilitare pur electrice au fost livrate clienților în aprilie 2011.
A doua generație Vito și-a depășit predecesorul remarcabil și în cel mai de succes an au fost vândute aproape 80.000 de unități. În total, Mercedes-Benz a vândut aproximativ 750.000 de autoutilitare de dimensiuni medii din a doua generație.
A treia generație: mai versatilă și mai atractivă
În mai 2014, a treia generație Vito și-a sărbătorit premiera. Datorită unui nou design, modelul a fost extins cu 13 centimetri în lungime, până la maximum 5,37 metri. Deși ampatamentul a rămas neschimbat, a oferit astfel mai mult spațiu atât pentru marfă, cât și pentru pasageri. Mai mult, clienții au avut acum mai multe variante în ceea ce privește sistemul de tracțiune: pe lângă tracțiunea spate și tracțiunea integrală, tracțiunea față a fost din nou disponibilă împreună cu motorul diesel cu două trepte de putere. Nu doar gama de autoutilitare de dimensiuni medii cu motor convențional a crescut, ci și oferta pentru autovehiculele electrice: eVito complet electric a intrat pe piață din 2018. Din 2014 s-au vândut peste 600.000 din variantele actuale Vito.
eVito Tourer: pionier în segmentul transportului urban de pasageri fără emisii locale
În 2018, Mercedes-Benz a lansat eVito, deschizând astfel calea pentru un transport de mărfuri sustenabil în zonele urbane, fără emisii. În cea mai recentă etapă de dezvoltare, prezentată în primăvara anului 2020, eVito (consum electric combinat: 27.7-27.8 kWh/100 km; emisii combinate de CO2: 0 g/km, valorile indicate sunt valori WLTP măsurate în acord cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1151) demonstrează că este cel mai bine echipat pentru a îndeplini cerințele privind performanța și autonomia autovehiculului și este mai mult decât capabil să funcționeze, de exemplu, ca un serviciu de transport pentru hotel, taxi spațios sau autovehicul pentru servicii de ride-sharing.
Bateria este situată sub podea, asigurând o utilizare normală a compartimentelor pentru bagaje și pasageri. Datorită opțiunilor de încărcare flexibile și posibilității de încărcare rapidă cu curent continuu, eVito Tourer este acum și mai versatil și poate atinge o autonomie de 360-361 kilometri (valorile indicate sunt valori WLTP măsurate în acord cu Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1151).