Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a inspectat miercuri, însoțit de directorul general al CNAIR, Ștefan Ioniță, lucrările de construire a Autostrăzii Lugoj-Deva, și s-a declarat extrem de nemulțumit.
Ministrul Transporturilor a promis public, în cele 7 luni scurse de când a fost numit în funcție, că va inaugura 90 de kilometri de autostradă la sfârșitul acestui an. Iată însă că vine scadența și lucrurile nu stau tocmai cum și-a propus.
Pe șantier, Răzvan Cuc a găsit numai câțiva muncitori. Supărat, e, a amenințat cu rezilierea contractelor:
“Am promis ca merg pe teren si ma tin de cuvant! Astazi am inspectat inopinat lucrarile Autostrazii Lugoj-Deva si am constatat, cu mare dezamagire, ca antreprenorii Tronsoanelor 2 si 3 se pot “lauda” doar cu o proasta mobilizare si cu o metodologie deficitara, cauzata de carpeli interminabile. Nu voi accepta asemenea situatii si nu vreau fac niciun fel de concesii. Daca cei doi antreprenori, italian si spaniol, nu au cum sa respecte termenele de finalizare ale lucrarilor, voi rezilia contractele cu aceștia si voi cauta firme seriose in domeniu”.
“Situatia de pe Lotul 4 al autostrazii se prezinta in parametrii normali, iar antreprenorul roman a reasumat termenul de finalizare a lucrarii pentru finele lui 2017. Avem nevoie de autostrazi si de respectarea termenilor din contractele incheiate. Vremea amanarilor s-a incheiat!”, a adăugat Răzvan Cuc.
Surpare de terasament pe şantierul Lotului 3
În urmă cu cinci zile, după ce în presă au apărut informații că pe şantierul Lotului 3 al autostrăzii Lugoj – Deva a apărut o surpare a terasamentului pe o lungime de 70 de metri şi o lăţime de 11 metri, CNAIR a transmis următorul comunicat:
“Conducerea CNAIR SA a dispus în ultimele luni mai multe acţiuni inopinate de control în urma cărora au fost identificate o serie de neconformităţi.
Cea mai recentă acţiune de control a fost trimisă pe şantierul lotului 3 al autostrăzii Lugoj –Deva, în urma apariţiei unei surpari a terasamentului pe o lungime de 70 de metri şi o lăţime de 11 metri. Echipa de control de la faţa locului urmează să evalueze situaţia în vederea stabilirii cauzelor care au produs evenimentul şi să prezinte un raport.
Până în prezent au fost desfăşurate acţiuni de control privind calitatea lucrărilor (echipe formate din specialişti ai CNAIR SA şi CESTRIN) pe şantierele autostrăzilor Lugoj-Deva şi Sebeş-Turda.
Principalele probleme identificate au fost: calitatea slabă a materialelor, mobilizarea insuficientă a constructorilor şi calitatea neconforma a unora dintre lucrările executate.
Au fost emise rapoarte cu problemele constatate şi s-au dispus măsuri contractuale de remediere.
CNAIR SA a adus cu această ocazie la cunoştiinţa Constructorilor şi Consultanţilor că în cazul în care nu remediază rapid deficienţele, măsurile contractuale de penalizare pot merge până la rezilierea contractelor din culpa Antreprenorilor.
Acţiunile de control vor continua şi vor fi dispuse inclusiv în urma sesizărilor din partea cetăţenilor şi a presei”.