Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat în 6 iunie la Bruxelles la Conferința la nivel înalt „Portul Constanța – hub multimodal pentru dezvoltarea regională și partener strategic al porturilor de pe Dunăre“, organizată de Administrația Porturilor Maritime Constanța și ProDanube Internațional, împreună cu europarlamentarul Claudia Țapardel.
Evenimentul, organizat în premieră, a urmărit să evidențieze rolul Portului Constanța și al Dunării pentru economia europeană, informează Ministerul Transporturilor, într-un comunicat.
Iată și celelalte precizări:
“Discuțiile au vizat dezvoltarea unui sistem de transport modern și sustenabil, având în vedere că navigația pe Dunăre reprezintă una din cele mai curate alternative și este crucială în implementarea obiectivelor care țin de multimodalitate.
În intervenția sa în cadrul conferinței, ministrul Lucian Șova a vorbit despre dezvoltarea sectorului românesc al Dunării. Ministrul Transporturilor a subliniat rolul important pe care România îl poate avea în realizarea unui sistem de transport modern și importanța Portului Constanța în creșterea eficienței sistemului european de transporturi prin încurajarea dezvoltării comerțului intra și extracomunitar.
În cadrul evenimentului a fost semnat un protocol de colaborare între porturile Constanța și Anaklia, din Georgia. Acesta vizează dezvoltarea traficului de mărfuri, prin revitalizarea conexiunilor directe între România și Georgia. România și Georgia reprezintă o punte între Europa și Asia, prin intermediul Mării Negre.
Investițiile în Portul Constanța cuprinse în Master Planul General de Transport al României sunt estimate la aproximativ un miliard de euro, iar cele mai importante vizează: modernizarea infrastructurii portuare, realizarea unei dane specializate într-o zonă cu adâncimi mari; dezvoltarea capacității feroviare în portul Constanța Sud – Agigea; dublarea liniei de cale ferată Agigea Ecluză – Portul Constanța Sud și sistematizarea punctului de racord Agigea Ecluză; realizarea terminalului LNG pe digul de sud al portului; realizarea terminalului RO-RO și pentru autoturisme; creșterea capacității de navigabilitate pe Dunăre pe sectoarele Pristol – Călărași, Călărași – Brăila și Canalul Dunăre – Marea Neagră.
Portul Constanța este gazda celui mai mare terminal de containere din Marea Neagră și este situat strategic la gura Canalului Dunăre-Marea Neagră, dar și pe “Drumul mătăsii”.
La eveniment au mai participat reprezentanți ai Parlamentului European și ai Comisiei Europene, precum și reprezentanți ai industriei portuare, ai transportului pe căile navigabile interioare și ai asociațiilor economice.