Ministrul Șova cere exigenţă la recepția lucrărilor

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a participat în 21 februarie la o întâlnire pe tema infrastructurii feroviare organizată de Comisia pentru transporturi a Camerei Deputaţilor – al cărei secretar a fost în mandatul trecut -, unde s-a discutat, printre altele, despre riscul dezangajării fondurilor europene pentru Centurii Constanţa şi tronsonul de Sibiu – Orăştie.

“Este un subiect care mă inspiră mult, în sensul că mă face să cred şi mai mult în nevoia de exigenţă şi de determinare în a face recepţiile, atâtea câte putem face, într-un standard de legalitate şi de condiţionalităţi tehnice îndeplinite de aşa manieră încât nici repede, nici peste ani, să nu ne mai expunem unor riscuri cu care ne confruntăm acum şi asupra cărora ni s-a atras atenţia din partea Autorităţii de Audit cu privire la câteva proiecte la care încă trebuie să se mai intervină, lucru pe care am început deja să-l facem împreună cu cei de la Companie (CNAIR – n.r.), cât şi din perspectiva administrativă, pregătind nişte documente şi pentru Comisia Europeană”, a spus ministrul, la sfârşitul dezbaterilor.

“Generic vorbind, mă refer la centura Constanţei cu profil de autostradă şi, de asemenea, la segmentul Sibiu-Orăştie. Suntem atenţi la aceste subiecte, lucrăm de-o manieră – afirm responsabilă – în a strânge argumente, dar în a şi cataliza energiile contractorilor care au fost pe acele segmente să le aducă la standardul exigenţelor Autorităţii de Audit”, a adăugat Lucian Șova.

La discuții au fost invitați antreprenorii care execută lucrări în cadrul proiectelor pentru calea ferată și metrou. Întâlnirea a vizat găsirea de soluții pentru realizarea proiectelor în termen și rezolvarea cât mai rapidă a problemelor întâmpinate în implementare.

Preşedintele Comisiei pentru transporturi, Lucian Bode (PNL), şi deputatul liberal Marius Bodea au avertizat că România riscă în 2018 să piardă 1,2 miliarde de euro pe mecanismul CEF (Mecanismul pentru Interconectarea Europei) pentru proiecte ce vizează investiţii în infrastructura de transport feroviar şi îmbunătăţirea navigaţiei pe Dunăre.

Pachetul financiar aferent CEF pentru trei sectoare – transporturi, energie şi telecom – pentru perioada 2014 – 2020 este de aproximativ 33,2 miliarde euro pentru toate statele membre. Din acest buget, România are alocată o sumă de aproximativ 1,234 miliarde euro pentru investiţii în infrastructura de transport, pentru proiectele finanţate în cadrul anvelopei Fondului de Coeziune, în acest caz rata de cofinanţare din partea UE putând ajunge până la 85% din valoarea totală a proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.