MOL România sărbătorește 25 de ani de la deschiderea primei stații de carburanți pe piața locală, perioadă în care a investit aproximativ 200 de milioane de dolari în extinderea organică și modernizarea rețelei de retail și a sistemului logistic, iar suplimentar a achiziționat doi jucători importanți – Shell (2004) și Eni/Agip (2014) – în cadrul unui plan coerent de dezvoltare pe termen lung.
Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:
MOL România își deservește astăzi clienții printr-o rețea extinsă de 234 de stații de servicii, 2 depozite de carburanți la Giurgiu și Tileagd, un terminal GPL la Tileagd, divizii de lubrifianți și produse petrochimice și un portofoliu extins de produse și servicii dedicate persoanelor fizice și companiilor. MOL România angajează direct peste 250 de oameni în sediile administrative, în timp ce peste 2.700 de persoane lucrează în stațiile de servicii din întreaga țară.
Compania se află în acest moment în plin proces de transformare dintr-un retailer de produse petrochimice într-un furnizor de servicii complete pentru clienții aflați în mișcare, în linie cu schimbările în comportamentul consumatorilor și cu strategia de dezvoltare a Grupului MOL, cea mai mare companie integrată de petrol și gaze din Europa Centrală și de Est.
„MOL România a crescut în cei 25 de ani alături de economia românească, la a cărei dezvoltare a contribuit. Nevoile în continuă schimbare ale clienților noștri au fost întotdeauna în prim-plan și am dorit să le oferim acestora produse și servicii inovatoare. Compania a beneficiat în tot acest timp de sprijinul puternic al Grupului MOL și de munca dedicată a unei echipe solide de profesioniști, datorită cărora strategia de dezvoltare pe termen lung a fost pusă în practică cu succes. MOL România este astăzi un jucător dinamic și pregătit să continue călătoria alături de angajaţii, partenerii, clienţii săi şi de comunităţile unde activează”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman al MOL România.
„În numele întregii conduceri a Grupului MOL, aș dori să felicit echipa din România pentru succesul și rezultatele extraordinare pe care le-au obținut în ultimii 25 de ani. Operațiunile și piața din România reprezintă un pilon foarte important pentru Grupul MOL, deoarece încă mai vedem oportunități de dezvoltare și creștere aici. Le dorim mult succes în continuare și multă sănătate tuturor membrilor echipei din România”, a adăugat Péter Ratatics, Vicepreședinte Executiv, Consumer Services, MOL Group.
O companie pregătită pentru viitor
Viziunea MOL pentru următorii 10 ani este că stațiile de alimentare vor deveni stații de servicii integrate pentru persoanele aflate în mișcare, fie că vorbim despre cumpărături alimentare, cafea sau încărcarea mașinilor electrice. Compania a început deja procesul de transformare, iar obiectivul nostru principal este să ținem pasul cu inovația și să devenim prima alegere a clienților aflați în mișcare.
În linii mari, strategia de dezvoltare a MOL România este concentrată pe 3 piloni principali, în linie cu strategia Grupului MOL: Digitalizare, Dezvoltare și Diversificare. Totodată, ne-am propus să ne dezvoltăm în continuare sistemul logistic și rețeaua de stații la nivel național, concomitent cu diversificarea produselor și serviciilor din portofoliu, astfel încât să răspundem nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri.
La fel de importantă ca accentul permanent pe nevoile clienților și tendințele pieței a fost grija față de angajații noștri, care au fost încurajați și sprijiniți să se dezvolte profesional prin training continuu și prin participarea la toate programele de dezvoltare a carierei desfășurate de MOL Group. Mai mult, în prezent ne transformăm cultura organizațională în cadrul programului Culture 2030 al Grupului.
Participare la reinventarea mobilității
MOL România a introdus, de-a lungul timpului, noi concepte de retail, precum conceptul gastronomic Fresh Corner lansat în 2015, și a început dezvoltarea de servicii în sectorul electromobilității din 2017, prin lansarea MOL Plugee. Serviciile de încărcare a mașinilor electrice, dezvoltate prin proiectul pan-european NEXT-E și din surse proprii, sunt disponibile în acest moment în 20 de stații MOL România.
Totodată, clienții beneficiază de o gamă extinsă de servicii și programe: programul de loialitate MultiBonus, servicii de spălătorie auto, transfer de bani, plata taxelor de drum pentru România și Ungaria, servicii de reciclare a uleiului uzat.
MultiBonus este primul program de loialitate de pe piața locală de petrol și gaze, fiind lansat în România în 2005. Datorită implementării de succes, baza de clienți loiali a crescut, de-a lungul timpului, de patru ori.
Fresh Corner, un concept gastronomic care adresează nevoia consumatorilor de produse alimentare proaspete și cafea proaspăt preparată, a fost foarte bine primit de consumatori. MOL a vândut peste 19 milioane de cafele Fresh Corner de la lansarea programului în 2015 și până în prezent.
Produse și soluții B2B
MOL România își deservește clienții prin două depozite de produse petroliere la Giurgiu și Tileagd și un terminal GPL la Tileagd. De asemenea, clienții corporativi ce au deplasări interne și internaționale beneficiază de un portofoliu complet de carduri de carburant, prin care au acces la o rețea europeană extinsă de acceptare de aproape 6.000 de stații și pot controla cu ușurință eficiența costurilor, siguranța și consumul de carburant. Oferta MOL România pentru persoanele juridice este completată de lubrifianți, bitum, produse petrochimice și GPL.
MOL, partener de încredere al comunităților
MOL România a fost, în cei 25 de ani de prezență locală, nu doar un jucător economic important, dar și un partener de încredere al comunităților unde activează. MOL se implică în viața comunităților printr-o serie de programe de responsabilitate socială cu tradiție și donații semnificative, care adresează nevoi concrete în domenii-cheie, precum sănătate, educație sau mediu. Programele de responsabilitate socială de lungă durată ale MOL au avut peste 250.000 de beneficiari și participanți, comunitățile fiind sprijinite cu peste 4 milioane de euro. În plus, doar în ultimii 2 ani, MOL România a donat peste 1,5 milioane de euro către sistemul medical românesc.