Momentul adevărului pentru vehiculele electrice pe baterii

Mai mulți factori vor face ca anul 2023 să reprezinte a un adevărat test pentru determinarea pe care o au guvernele și industria auto în ceea ce privește promovarea vehiculelor electrice pe baterii (BEV), potrivit Gartner, care opinează că industria auto va cunoaște mai multe turbulențe.

Până în 2025, giganții din domeniul tehnologiei vor deține o parte din sistemul de operare al vehiculului, pentru 95% dintre mașinile noi aflate in circulație.

Totodată, până în 2026, peste 50% din vehiculele electrice vândute la nivel mondial vor fi automobile de la branduri chineze.

2023 este momentul adevărului pentru a înainta în electrificarea completăCreșterea bruscă a prețurilor la electricitate în Europa face în așa fel încât costurile de funcționare ale BEV-urilor să fie mai puțin atractive, iar unele țări, cum ar fi Marea Britanie, Elveția și Australia, încep să introducă impozitarea vehiculelor electrice. În plus, China a pus capăt subvențiilor pentru vehiculele electrice, la începutul anului 2023,  infrastructura globală de încărcare încă are multe lacune de acoperit, iar calitatea medie a serviciilor este slabă“, a declarat Pedro Pacheco, vicepreședinte analist la Gartner.

În plus, creșterea bruscă a preturilor materiilor prime, cum ar fi litiul si nichelul, va duce în mod inerent la creșterea costurilor BEV, ceea ce va ângreuna sarcina producătorilor de echipamente originale (OEM) de a reduce diferența de preț față de vehiculele cu combustie internă. Prin urmare, vânzările de BEV ar putea crește într-un ritm considerabil mai lent sau ar putea stagna pe unele piețe, ceea ce va face ca investițiile legate de BEV să dureze mai mult timp pentru a atinge pragul de rentabilitate.

Gartner se așteaptă ca shortage-ul lanțului de aprovizionare din industria auto să continue, anul acesta. „La mai bine de doi ani de la începutul pandemiei, producătorii de automobile încă nu pot prevedea sfârșitul perioadei de shortage pe partea de chip-uri semiconductoare și nici shortage-ul ulterior al vehiculelor pe care le pot produce. De asemenea, se confruntă cu o aprovizionare insuficientă cu materialele principale necesare in producerea bateriilor BEV, ceea ce a dus la creșterea prețurilor materiilor prime“, a declarat Mike Ramsey, vicepreședinte analist la Gartner.

Transformarea digitală a retailului din sectorul auto nu a stagnat, ci doar și-a redus viteza. Pe măsură ce mediul economic tot mai provocator face ca piața auto să treacă încet de la constrângeri în oferte la limitarea cererii, producătorii auto și comercianții cu amanuntul se vor concentra din nou asupra tranzitiei catre retailul online. De asemenea, vor face acest lucru pentru a reduce costurile de vânzare.”, a mai spus Pacheco.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.