IRU și Organizația de Cooperare Economică (ECO) au publicat două studii privind potențialul coridoarelor comerciale care leagă Kârgâzstan-Tadjikistan-Afganistan-Iran (KTAI) și Islamabad-Teheran-Istanbul (ITI), potrivit AISÖ – grupul de lucru al companiilor de transport rutier internațional din Austria.
Studiile oferă o analiză a mediului de transport rutier cu date concrete despre comerț și transport în aceste două coridoare. Acestea includ recomandări cu privire la modul de îmbunătățire a conectivității regionale, îmbunătățirea capacităților TIR din regiune și implementarea completă a eTIR .
TIR s-a dovedit deja a fi un instrument important de facilitare a comerțului în regiune. În august, IRU și ECO au lucrat împreună cu membrii IRU și autoritățile vamale pentru a conduce primul pilot TIR de succes de-a lungul coridorului KTAI, care este acum operațional.
Comerțul global ECO este evaluat la 648 miliarde USD, dar doar 9% din acestea sunt intraregionale. Optimizarea fluxurilor de-a lungul coridoarelor KTAI și ITI va debloca potențialul comercial regional și va stimula creșterea economică.
IRU este gata să sprijine ECO în stimularea comerțului regional, deoarece acționează pentru creșterea prosperității și îmbunătățirea condițiilor de viață în întreaga regiune.
IRU este organizația mondială de transport rutier, vocea a peste 3,5 milioane de operatori de mobilitate și logistică prin intermediul membrilor din peste 80 de țări. IRU pledează pentru transportul rutier și rolul crucial pe care acesta îl joacă în stimularea prosperității, siguranței și sustenabilității.
IRU facilitează transportul de mărfuri la nivel global, în special prin intermediul sistemului TIR care permite mărfurilor să treacă frontierele mai rapid, sigur și eficient. TIR este utilizat de 64 de țări din întreaga lume, inclusiv de statele membre ale UE și Marea Britanie, de mai bine de 70 de ani.