Și mai multă eficiență: Noul Actros L de la Mercedes-Benz Trucks cu ProCabin futurist, aerodinamică și sisteme de asistență optimizate.
- Noul Actros L poate fi comandat începând din aprilie 2024 și va intra în producție în decembrie 2024.
- ProCabin, cu un design futurist, anunță o nouă eră pentru seria de modele Actros.
- Partea frontală mai lungă cu 80 de milimetri și alte măsuri aerodinamice aduc o economie suplimentară de combustibil de până la trei procente.
- Eficiența noului Actros L este îmbunătățită de cabina aerodinamică a șoferului, precum și de actuala generație a motorului OM 471 pentru autovehicule comerciale.
- Sistemele de siguranță instalate, cum ar fi Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2, depășesc cerințele Regulamentului general de siguranță.
- Alte inovații, cum ar fi Multimedia Cockpit Interactive 2 cu servicii digitale suplimentare, vor urma în primăvara anului 2025.
- Contractele de service precum Mercedes-Benz Trucks Complete, inclusiv Mercedes-Benz Trucks Uptime, pot contribui, de asemenea, la optimizarea costurilor totale de exploatare.
Rainer Müller-Finkeldei, director de dezvoltare la Mercedes-Benz Trucks: „Întotdeauna ne propunem să le oferim clienților noștri cele mai bune soluții de autovehicule pentru toate tehnologiile de propulsie. Autocamionul tradițional cu motor diesel va continua să fie indispensabil, pentru o vreme, în diverse regiuni ale lumii. Cu noul Actros L, am optimizat și mai mult nava noastră amiral ce și-a dovedit fiabilitatea în multe ipostaze. Acest lucru se reflectă deja în designul revoluționar al cabinei.”
Precizările transmise ZIUA CARGO:
De la lansarea sa în iunie 2021, Actros L a definit segmentul premium al camioanelor grele cu motor diesel de la Mercedes-Benz Trucks. Acum, compania își duce nava amiral de succes la un nou nivel: Cu un design futurist al autovehiculului, o aerodinamică optimizată, numeroase caracteristici de confort, motoare eficiente, niveluri ridicate de dinamică de conducere și cele mai recente sisteme de asistență, noul Actros L are tot ce-i trebuie pentru a impresiona atât operatorii de flote, cât și șoferii profesioniști. Camionul tradițional cu motor diesel continuă astfel povestea de succes a acestei serii de modele începută în 1996, reafirmând încă o dată angajamentul Mercedes-Benz Trucks de a răspunde cât mai bine nevoilor clienților și șoferilor acestora. Obiectivul: Continuarea de a fi unul dintre pionierii din industria camioanelor cu propulsie convențională. Noul Actros L cu ProCabin poate fi comandat, din aprilie 2024, și va intra în producție, în decembrie 2024.
Noul design aerodinamic asigură o economie suplimentară de combustibil de până la trei procente
La prima vedere, aspectul exterior complet nou al modelului Actros L atrage deja atenția. Întreaga configurație a ProCabin, care a fost prezentată pentru prima dată la premiera mondială a modelului eActros 600 electric pe baterii în octombrie 2023, a fost concepută pentru o aerodinamică deosebit de eficientă: De la pre-spoilerul de pe acoperiș, în fața spoilerului propriu-zis, la panourile deflectoare de pe stâlpul A din jurul geamurilor laterale și la clapeta mare și plată din partea frontală a cabinei, până la bara de protecție optimizată cu deschideri minime de admisie a aerului pentru răcire și la noile sale panouri de sub caroserie. Astfel, curentul de aer întâlnește o parte frontală favorabilă din punct de vedere aerodinamic, extinsă cu 80 mm, și continuă să fie ghidat în jurul autovehiculului în mod cât mai optimizat posibil.
Acest lucru este asigurat de o intrare aerodinamică, de o garnitură îmbunătățită a pasajelor roților și de o garnitură laterală optimizată. Practic, nu mai există goluri sau spații lăsate în favoarea unui flux de aer optimizat. Deflectoarele laterale extinse au fost concepute ca niște vele pentru a asigura o tranziție bună între autocamionul cu semiremorcă și remorcă atașată. Utilizarea diferitelor garnituri de etanșare pentru a decupla compartimentul motorului de fluxul de aer exterior completează conceptul aerodinamic. În ansamblu, toate acestea duc la economii de combustibil de până la trei procente în cazul noului Actros L.
Nivel ridicat de confort pentru șofer
Cu noul Actros L și cu designul futurist al cabinei sale, Mercedes-Benz Trucks recunoaște simultan faptul că, pe lângă eficiență și rentabilitate, aspecte precum un exterior atractiv și confortul în cabina șoferului joacă, de asemenea, un rol important în achiziționarea de autovehicule. La exterior, detaliile notabile în acest sens includ caracteristici precum vopseaua integrală a cabinei, inclusiv logo-ul Mercedes-Benz și inscripțiile în Dark Chrome, precum și plăcuțele treptelor din aluminiu. Toate luminile din interiorul și din jurul autovehiculului dispun, de asemenea, de tehnologie LED. Acest lucru este valabil atât pentru farurile principale și luminile de semnalizare a virajelor, cât și pentru luminile laterale și cele din spate. Farurile Matrix LED sunt, de asemenea, disponibile opțional pentru o performanță maximă de iluminare.
ProCabin este disponibil în trei variante (Stream, Big sau Giga Space), ce oferă numeroase caracteristici de confort, cum ar fi încălzirea optimizată a scaunelor, noile huse de scaun premium cu țesături plate sau paturi cu rafturi pline și o nouă saltea premium înaltă. Gama extinsă de funcții ale panourilor de comutare de pe paturi, precum și iluminarea ambientală și lămpile de lectură LED suplimentare cu gât de gâscă sunt, de asemenea, noi. În plus, există și alte dotări, cum ar fi prize USB-C suplimentare în pereții laterali, o perdea de înaltă calitate în design bicolor, un al doilea frigider, o priză de 230 de volți sau conceptul SoloStar, care este acum disponibil în două noi variante de acoperire a scaunelor. Începând cu aprilie 2025, va fi disponibil și Multimedia Cockpit Interactive 2, cu un design de meniu reînnoit, control vocal, conectivitate îmbunătățită în continuare și aplicații noi, cum ar fi Connected Traffic Warnings.
A treia generație a motorului diesel OM 471 asigură economia suplimentară de combustibil
Pe lângă măsurile de optimizare aerodinamică, Mercedes-Benz Trucks crește și mai mult eficiența noului Actros L în combinație cu cea de-a treia generație a motorului diesel OM 471 de 12,8 litri. Motorul OM 471, disponibil alături de motoarele diesel OM 470 și OM 473 dovedite, este conceput în mod consecvent pentru a reduce costul total de proprietate (TCO) fără a face compromisuri în ceea ce privește performanța, dinamica de conducere sau confortul în ceea ce privește conducerea eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducerea emisiilor de CO2, costuri de operare mai mici și randamente mai mari.
Odată cu cea de-a treia generație a OM 471, Mercedes-Benz Trucks a introdus două noi turbocompresoare orientate cu precizie către nevoile diverse ale clienților. În varianta destinată transportului pe distanțe lungi, accentul se pune pe obținerea unui consum de combustibil cât mai mic. În combinație cu sistemul revizuit de post-tratare a gazelor de eșapament, acest turbocompresor de gaze de eșapament permite o economie maximă de combustibil de până la patru procente față de generația anterioară.
Prevenție optimizată la maximum a accidentelor pentru a proteja toți participanții la trafic
Caracteristicile de siguranță utilizate la noul Actros L consolidează, de asemenea, poziția producătorului ca unul dintre pionierii din industrie. Adesea, aceste sisteme depășesc în mod semnificativ standardele stricte ale Regulamentului General de Siguranță (GSR), care va intra în vigoare din iulie 2024 și care impune o gamă largă de sisteme de asistență pentru șoferi pentru a spori și mai mult siguranța rutieră pentru toți utilizatorii drumurilor.
Echiparea autovehiculelor cu camere de luat vederi și senzori este foarte importantă pentru eficiența acestor sisteme. Pentru a contribui și mai bine la prevenirea accidentelor, Daimler Truck a dezvoltat o nouă platformă electronică ce permite o vedere și mai amplă în față și în lateral cu ajutorul așa-numitei fuziuni de senzori, adică fuzionarea datelor radar și ale camerei. Platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai rapidă, iar totalul de șase senzori instalați – patru radare laterale cu rază scurtă de acțiune în față și în spate, atât în dreapta, cât și în stânga, un radar cu rază lungă de acțiune în față, în centru, și camera multifuncțională din parbriz – pot acoperi acum un unghi de 270 de grade în jurul autovehiculului. Datorită unghiului de vizualizare semnificativ mărit, sistemele de asistență instalate își pot folosi și mai bine punctele forte.
Active Brake Assist 6 cu monitorizare pe mai multe benzi de circulație
Un exemplu de cât de eficientă este tehnologia de fuziune la 270 de grade și ce înseamnă depășirea prevederilor GSR este deja a șasea generație a sistemului Active Brake Assist (ABA). Cel mai recent asistent de frânare de urgență de la Daimler Truck poate efectua acum o frânare maximă automatizată până la oprirea completă la viteze de până la 60 km/h, atunci când întâlnește obstacole în fața vehiculului, a traficului din sens opus sau a altor utilizatori ai drumului aflați pe aceeași bandă. GSR solicită răspunsul extins la pietoni și bicicliști doar pentru camioanele și autobuzele/autocarele turistice noi începând cu 1 iulie 2026. La viteze de până la 80 km/h, sistemul poate reacționa în fața autovehiculelor staționate cu frânare maximă de oprire completă, așa cum era cazul până acum. O altă valoare adăugată a ABA 6 este monitorizarea mai multor benzi de circulație la distanțe de până la 250 de metri pentru o detectare și mai bună a pericolelor.
Active Sideguard Assist 2 cu funcționalitate extinsă pe partea șoferului
A doua generație a sistemului Active Sideguard Assist (ASGA) demonstrează, de asemenea, în ce măsură echiparea autovehiculelor cu șase senzori și unghiul de vizualizare mărit aferent sporește siguranța rutieră. ASGA 2 monitorizează traficul atât pe partea șoferului, cât și pe cea a pasagerului și, cu ajutorul sistemului său de avertizare în două etape, poate alerta șoferii cu privire la pericolele potențiale, astfel încât intervenția în timp util poate atenua o situație critică din trafic.
Zona de avertizare activă se extinde până la 30 de metri în spatele și șapte metri în fața autovehiculului, funcționând la viteze de până la 30 km/h. În plus, sistemul poate iniția o frânare automată pentru a opri complet vehiculul în zona de avertizare roșie până la propria viteză de viraj de 20 km/h, în cazul în care șoferii nu răspund la o avertizare sonoră și vizuală anterioară. Această funcție depășește, de asemenea, cerințele GSR, care stipulează doar că Sideguard Assist trebuie să emită un avertisment dacă este necesar. În plus, ASGA 2 dispune de un concept inteligent de avertizare la schimbarea benzii de rulare, bazat pe poziția proprie a autovehiculului în interiorul benzii de rulare.
Front Guard Assist monitorizează traficul din fața autoautovehiculului
Noul Front Guard Assist poate fi o caracteristică utilă pentru a preveni accidentele cu pietonii sau bicicliștii care se pot afla direct în fața autocamionului atunci când acesta pornește la drum. Sistemul de asistență monitorizează traficul din fața autovehiculului și îl sprijină pe șofer atunci când vehiculul se află în staționare, când pleacă de pe loc și în intersecții. În cazul în care sistemul detectează obiecte staționare sau în mișcare în fața autovehiculului, acesta îl sprijină pe șofer în situații de conducere de până la 15 km/h prin trimiterea de mesaje de avertizare ca parte a sistemului de avertizare în două etape. Tehnologia de fuziune la 270 de grade acoperă unghiul mort din fața autovehiculului de la 0,8 metri până la aproximativ patru metri pe toată lățimea autovehiculului.
Cu toate sistemele de asistență, Daimler Truck urmărește, în întregul său portofoliu de produse, obiectivul de a sprijini și de a ușura cât mai mult posibil șoferii în timpul călătoriilor lor, în limitele sistemului. Cu toate acestea, sistemele nu sunt în măsură să deplaseze limitele fizicii – chiar și așa bune cum sunt ele. Prin urmare, șoferul rămâne pe deplin responsabil pentru conducerea în siguranță a autovehiculului în orice moment, așa cum prevede legea.
Pachet general optimizat pentru o experiență de condus asistată cât mai relaxată
Pe lângă sistemele de asistență axate pe siguranța traficului, în noul Actros L se remarcă interacțiunea bine coordonată a unor caracteristici precum Active Drive Assist 3 (ADA) și sistemul inteligent de transmisie și control al vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control (PPC). ADA a permis conducerea semiautomată (SAE Level 2) într-un camion de serie încă din 2018 și este acum lansat în cea de-a treia generație. Începând cu iunie 2021, cea de-a doua generație de ADA a fost îmbunătățită cu funcția de oprire de urgență.
Acum, ADA 3 îmbunătățește și mai mult asistența pentru șoferi în ceea ce privește ghidarea longitudinală și laterală a autocamionului. Pe de altă parte, PPC-ul prospectiv contribuie la o conducere relaxată, luând în considerare automat topografia, configurația drumului și semnele de circulație pentru un stil de conducere cât mai eficient posibil. Începând cu aprilie 2025, informațiile de traseu din sistemul de navigație vor fi, de asemenea, integrate pentru a permite o mai bună detectare a evenimentelor de traseu viitoare. Astfel, șoferii pot evita frânarea, accelerarea și schimbările de viteză inutile.
Soluții digitale inteligente pentru un plus de eficiență pe durata utilizării
Mercedes-Benz Trucks oferă o gamă completă de soluții și servicii digitale în jurul noului Actros L pentru a simplifica procesele și fluxurile de lucru pentru operatorii de flote. TruckLive oferă o intrare gratuită în soluțiile de servicii digitale ale Mercedes-Benz Trucks. Aceasta include diverse servicii de conectivitate care pot fi utilizate pe platformele existente, cum ar fi MyTruckPoint. De exemplu, Maintenance Management asigură o disponibilitate îmbunătățită a autovehiculelor, în timp ce Live Traffic ajută la planificarea rutelor prin furnizarea de date de trafic în timp real prin intermediul navigației. Noile servicii conectate, cum ar fi Over-the-Air Update sau Service24h Connected, pot fi utilizate deja în acest an. Componente suplimentare sunt în prezent în faza de planificare.
Serviciile telematice Premium Fleetboard sunt, de asemenea, asociate cu o valoare adăugată ridicată pentru un sistem profitabil de gestionare a flotei. Un exemplu include Fleetboard Deployment Analysis, care captează și procesează datele tehnice de la Actros L. Caracteristicile de conducere pot fi evaluate și optimizate pe baza acestor date. Acest lucru contribuie la optimizarea consumului și la reducerea uzurii, precum și la o utilizare mai mare a autovehiculului și la o amprentă de CO2 mai bună. În cele din urmă, acest lucru poate crește în mod sustenabil manipularea economică globală a parcului auto.
În plus, cu ajutorul rețelei inteligente, Mercedes-Benz Trucks Uptime crește disponibilitatea noului Actros L. Sistemul diagnostichează în permanență starea autovehiculului și oferă recomandări specifice de acțiune. Această abordare permite detectarea timpurie a necesităților de reparații pentru a reduce numărul de defecțiuni și sprijină clienții în organizarea promptă a lucrărilor necesare – toate acestea ținând cont de planificarea operațională specifică a acestora. Rezultatele: O predictibilitate îmbunătățită a vizitelor la atelier, o disponibilitate sporită a autovehiculelor și un nivel mai ridicat de siguranță în trafic. Mercedes-Benz Trucks oferă, de asemenea, clienților săi diverse contracte de service cu costuri lunare previzibile pentru a asigura disponibilitatea maximă a autovehiculelor și timpi de nefuncționare minimi. Prezentarea Mercedes-Benz Trucks Complete ca pachet premium: Pachetul de service complet acoperă toate lucrările de atelier, inclusiv piesele de uzură.