Comisarul european desemnat pentru transport durabil și turism, Apostolos Tzitzikostas, va juca un rol esențial în securizarea lanțurilor de aprovizionare și în decarbonizarea sectorului de transport maritim, potrivit unui comunicat transmis redacției de Consiliul Mondial de Transport Național, care salută oportunitatea de a continua un dialog constructiv cu Comisia Europeană.
Lista de priorități a comisarului desemnat Tzitzikostas ar trebui să includă protejarea lanțurilor maritime de aprovizionare împotriva traficului ilegal și a pericolelor geopolitice, integrarea energiei regenerabile în sistemul de transport, eficientizarea proceselor vamale și administrative și promovarea parteneriatelor publice-private eficiente. Potrivit comunicatului, WSC este dornic să colaboreze cu noul comisar cu privire la inițiative care sporesc securitatea lanțurilor de aprovizionare europene și reziliența sectorului de transport maritim, pentru a consolida competitivitatea UE.
„Suntem încrezători că noul comisar desemnat, Apostolos Tzitzikostas, va juca un rol esențial în coordonarea politicilor de transport, energie și industrie, pentru a promova transportul sustenabil. Apreciem relația noastră bună de lucru cu DG MOVE și ne bucurăm de oportunitatea de a colabora cu noul comisar pentru a ne promova obiectivele comune în beneficiul industriei și al economiei UE în general”, a declarat președintele și CEO-ul WSC, Joe Kramek.
Pentru a combate efectele schimbărilor climatice, trebuie să luăm împreună măsuri imediate pentru a atinge obiectivele de durabilitate pe termen lung, precizează reprezentanții WSC, care îndeamnă UE să lucreze în mod constructiv cu statele membre ale Organizației Maritime Internaționale (IMO) pentru a asigura reglementări globale privind gazele cu efect de seră care să permită combustibililor verzi să concureze cu combustibilii fosili.
„Decarbonizarea rețelei de transport și îmbunătățirea rețelei energetice trebuie să meargă mână în mână. Continuarea îmbunătățirii rețelei de transport și energie a UE va spori poziția competitivă a UE și va sprijini tranziția globală către decarbonizare. Rețelele de transport cu emisii reduse de GES depind de rețele de energie regenerabilă complet integrate, pentru a asigura o aprovizionare puternică cu combustibili maritimi „verzi” și pentru a preveni întreruperea serviciilor, în următorii ani”, se mai arată în comunicat.
Despre World Shipping Council
World Shipping Council (asociație comercială non-profit cu birouri în Bruxelles, Londra, Singapore și Washington, DC) este vocea unită a transportului maritim de linie, lucrând cu factorii de decizie și grupuri industriale pentru a modela creșterea viitoare a unei industrii de transport maritime responsabilă din punct de vedere social, durabilă din punct de vedere ecologic, sigur și securizat.
Industria de transport maritim este un pilon al economiei UE. Companiile de transport maritim de linie (transportatorii de containere și vehicule) transportă aproximativ două treimi din valoarea comerțului maritim al UE, echivalentul a 1,7 trilioane de euro de importuri și exporturi. Aceasta reprezintă peste 100 de milioane de containere de marfă anual, transportate în Europa în nave de mare capacitate. Contribuțiile industriei sunt esențiale pentru vitalitatea economică a UE, susținând comerțul, ocuparea forței de muncă și asigurând circulația fluidă a mărfurilor dincolo de frontiere.