Noul Mercedes-Benz Citan

Noul Mercedes-Benz Citan reprezintă o ofertă grandioasă în segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mici, informează producătorul, într-un comunicat transmis ZIUA CARGO și pe care îl publicăm integral.

Descrierile și datele din această informare de presă se aplică la gama de modele din Europa ale Mercedes-Benz. Specificațiile pot fi diferite de la țară la țară. 

Noul Mercedes-Benz Citan: pe scurt

Dimensiunile exterioare compacte, în ciuda unei oferte generoase de spațiu cu un volum mare de încărcare, deschid o gamă diversă de întrebuințări pentru noul Citan, în special în operațiunile de distribuție urbană. Ușile glisante cu deschidere largă, atât pe partea stângă, cât și pe partea dreaptă a autovehiculului, precum și podeaua compartimentului de încărcare poziționată mai jos permit accesul ușor în interior și încărcarea autovehiculului. Pasagerii se pot bucura, de asemenea, de o călătorie confortabilă în Citan Tourer. Pe lângă funcționalitatea sa ridicată, autovehiculul oferă echipamente complete de siguranță și un nivel ridicat de confort la condus. Noul autovehicul comercial de dimensiuni mici Citan poate fi comandat de la jumătatea lunii septembrie 2021, cu un preț de pornire estimat la mai puțin de 23.800 de euro. Astfel, se anticipează că prețul net de listă al modelului de bază va începe de la mai puțin de 20.000 de euro.

„Sprinter și Vito ne reprezintă cu succes în segmentele de autovehicule comerciale de dimensiuni mari și mijlocii. Iar noul Citan din segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mici ne va completa portofoliul. A fost complet reproiectat de către profesioniști pentru profesioniști. De la designul său unic la caracteristicile sale de conducere, ca să nu mai vorbim de sistemele sale de siguranță și conectivitate, noua generație Citan are ADN-ul specific Mercedes-Benz. În același timp, Citan este și ultimul proiect de autovehicule noi pentru clienții comerciali de la Mercedes-Benz Vans care utilizează un motor cu ardere internă. Toate autovehiculele viitoare vor fi disponibile exclusiv cu o unitate electrică. Un pas logic al acestei electrificări consistente este, astfel, noul eCitan”, spune Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans. 

Un aspect deosebit de atrăgător la interior este forma orizontală a panoului de instrumente. Designerii Mercedes-Benz și-au căutat inspirația pentru volumul curbat voluptuos al suportului panoului de instrumente în profilul unei aripi. Un aspect decisiv aici a fost poziționarea continuă, orizontală. Aripa îngustă se întinde peste interior și redă un sentiment generos de spațiu. Unitatea de instrumente în sine este tăiată din aceasta. Forma lor amintește de o piatră erodată. Fanta rezultată între aripă și piatră crează un compartiment practic de depozitare pentru accesul rapid la ustensile importante.

O multitudine de utilizări posibile și încărcare confortabilă

Citanul îmbină dimensiunile exterioare compacte (lungime: 4498 mm) cu un spațiu generos. Datorită unui număr de versiuni diferite și detalii practice ale echipamentului, acesta oferă o mulțime de posibilități de utilizare diferite și încărcare convenabilă. Citan va fi lansat pe piață ca Furgon și Tourer. Ulterior vor mai fi lansate variante cu ampatament lung, precum și o versiune Mixto. Chiar și în varianta cu ampatament scurt (2716 mm), Citan oferă mult mai mult spațiu în comparație cu modelul precedent – pe Furgon, de exemplu, lungimea compartimentului de încărcare este de 3,05 metri (cu peretele despărțitor flexibil).

Ușile glisante sunt o caracteristică practică, în special în locurile de parcare înguste. Noul Citan este disponibil cu până la două uși glisante. Acestea oferă o deschidere largă pe ambele părți ale autovehiculului, măsurând 615 milimetri. Înălțimea deschiderii compartimentului de încărcare este de 1059 milimetri (ambele cifre reprezintă spațiul liber). Și în spate, compartimentul de încărcare este ușor accesibil: podeaua compartimentului de încărcare al autovehiculului comercial se află la o înălțime de 59 cm. Cele două secțiuni ale ușilor din spate pot fi blocate la un unghi de 90 de grade și pot fi chiar mișcate la 180 de grade pe părțile laterale ale autovehiculului. Ușile sunt asimetrice, mai exact, ușa din stânga este mai lată și trebuie deschisă mai întâi. Ca opțiune, Furgon poate fi comandat și cu uși din spate cu geamuri încălzite și ștergător. La cerere, este disponibil și un hayon pentru ambele variante.

Tourer vine deja ca standard cu un hayon cu lunetă. Ca alternativă, este disponibil și cu ușile din spate. Bancheta din spate poate fi rabatată, cu fracționare 1/3 : 2/3. Numeroase spații și compartimente de depozitare facilitează utilizarea de zi cu zi a Citan.

Pe lângă peretele despărțitor fix (disponibil cu și fără fereastră) între cabina șoferului și compartimentul de încărcare, Citan Furgon este disponibil și cu o variantă pliabilă. Această opțiune și-a dovedit deja valoarea în modelul precedent și de atunci a fost optimizată în continuare. Dacă obiectele lungi necesită transport, această grilă de pe partea pasagerului poate fi pivotată la 90 de grade, înainte de a fi pliată în direcția scaunului șoferului și blocată în poziție. Scaunul pasagerului poate fi pliat pentru a crea o suprafață plană. Grila de protecție este fabricată din oțel și servește la protejarea conducătorului auto și a pasagerului de sarcină.

Fie că vă îndreptați spre șantier în fiecare dimineață devreme, conduceți prin trafic dificil sau oferiți servicii de transfer la aeroport – ca și conducător auto al unui autovehicul comercial de dimensiuni mici știți că ziua de lucru poate fi dificilă. Dar, din fericire, dezvoltatorii Mercedes-Benz Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic mărcii, inclusiv niveluri de zgomot și confort exemplar în scaune, ca să nu mai vorbim de o gamă de articole practice de echipare. Iar acest lucru nu ajută doar bunăstarea conducătorilor auto, ci este, de asemenea, deosebit de benefic pentru siguranță: șoferii relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic. Autovehiculul este echipat și cu sisteme de confort specifice autoturismelor, inclusiv THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică1.

Furgon și Tourer vor fi, de asemenea, disponibile în liniile de echipamente BASE și PRO. Cu Linia BASE, clientul primește o variantă funcțională entry-level cu toate echipamentele de bază necesare. PRO Line combină un design reprezentativ cu funcționalități suplimentare.

Motoare moderne și economice 

La lansarea pe piață, gama de motoare a noului Citan va fi formată din trei variante diesel și două pe benzină. Punctele forte comune ale tuturor acestora sunt elasticitatea excelentă, chiar și la turații scăzute, și valorile de consum. Pentru o accelerație și mai rapidă, de exemplu la depășire, versiunea de 85kW a motorului diesel disponibilă pentru Furgon are o funcție overpower/overtorque. Până la 89 kW de putere și 295 Nm de cuplu pot fi accesați pentru scurt timp. 

Motorizările îndeplinesc normele de emisii Euro 6d. Toate motoarele sunt combinate cu o funcție ECO start/stop. Pe lângă transmisia manuală cu șase trepte, cele mai puternice modele diesel și pe benzină sunt disponibile și cu o transmisie cu dublu ambreiaj (DCT) cu șapte trepte.

Gama de motoare:

O prezentare generală a Citan Furgon:

Citan Furgon Citan 108 CDI Citan 110 CDI Citan 112 CDI Citan 110 Citan 113
Cilindri Aranjament / număr 4, în linie
Cilindree cc 1461 1332
Putere kW/CP 55/75 70/95 85/116 75/102 96/131
la rpm 3750 3750 3750 4500 5000
Cuplu maxim Nm 230 260 270  200 240
la rpm 1750 1750 1750 1500 1600
Accelerație 0-100 km/h s 18.0 13.8  11.7 14.3 12.0
Viteza maximă km/h 152 164 175 168 183

 

Valorile consumului în conformitate cu WLTP:

Citan Furgon Citan 108 CDI Citan 110 CDI Citan 112 CDI Citan 110  Citan 113 
Consum combinat, WLTP l/100 km 5.4-5.0 5.6-5.0 5.8-5.3 7.2-6.5 7.1-6.4
Emisii combinate de CO2, WLTP1 g/km 143-131 146-131 153-138 162-147 161-146

 

O prezentare generală a Citan Tourer:

Citan Tourer Citan 110 CDI Citan 110 Citan 113
Cilindri Aranjament / număr 4, în linie
Cilindree Cc 1461 1332
Putere kW/CP 70/95 75/102 96/131
la Rpm 3750 4500 5000
Cuplu maxim Nm 260 200 240
la Rpm 1750 1500 1600
Consumul de combustibil, combinat NEDC l/100 km 4.9-4.8 6.4-6.3 6.4-6.3
Emisii combinate de CO2,  NEDC2 g/km 128-125 146-144 146-144
Accelerație 0-100 km/h s 15.5 14.7 13.0
Viteza maximă km/h 164 168 183

Valorile consumului în conformitate cu WLTP:

Citan Tourer Citan 110 CDI Citan 110  Citan 113 
Consumul de combustibil, combinat  WLTP1 l/100 km 5.6-5.2 7.1-6.6 7.1-6.6
Emisii combinate deCO2, WLTP1 g/km 146-136 161-151 160-149

 

eCitanul se va lansa deja, în a doua jumătate a anului 2022. Această variantă de model complet electrică a Citan va extinde portofoliul de vehicule comerciale alimentate electric alături de eVito și eSprinter. Se preconizează că autonomia sa va fi de aproximativ 285 de kilometri, în conformitate cu WLTP. Având în vedere acest lucru, corespunde nevoilor utilizatorilor comerciali care folosesc adesea acest vehicul pentru servicii de curierat și livrare în mijlocul orașului. La stațiile de încărcare rapidă durează 40 de minute ca bateria să se încărce de la 10 la 80 la sută. Un mare avantaj: atunci când vine vorba de dimensiunile compartimentului de încărcare, sarcina utilă și disponibilitatea echipamentelor, clienții nu trebuie să facă concesii în comparație cu un vehicul echipat cu un motor convențional. Chiar și un cuplaj de remorcă va fi disponibil pentru eCitan.

Sigure și confortabile, atât atunci când sunt goale, dar și atunci când sunt încărcate

Echipa de dezvoltare Mercedes-Benz a pus un accent deosebit pe caracteristicile de conducere tipice brandului: combinația echilibrată între confortul la rulare, dinamica condusului și siguranța la volan. Roțile din față sunt suspendate pe o punte McPherson cu brațe inferioare. În spate, se utilizează o punte cu axă de torsiune, care economisește spațiu. Brațele spate asigură aici o ghidare suplimentară a roților, în timp ce arcurile și amortizoarele sunt separate.

Ca parte a domeniului de aplicare cuprinzător al testării vehiculelor, arcurile, amortizoarele și barele stabilizatoare ale Citanului au fost atent ajustațe unul față de celălalt. Tourer este echipat cu arcuri cu o rată de destindere specifică Mercedes-Benz și amortizoare cu forță de amortizare reglată corespunzător la punțile față și spate. Astfel, ADN-ul Mercedes se reflectă chiar și în caracteristicile de conducere ale Citanului. O bară stabilizatoare ranforsată pe puntea față a Citan Tourer reduce înclinarea laterală în viraje.

Atât atunci când este gol, cât și atunci când este încărcat, noul Citan oferă o senzație de condus precisă, sigură și confortabilă. Vehiculul nu este sensibil la sarcini utile mari. Furgon este optimizat pentru o sarcină utilă mare. Acest lucru înseamnă că, chiar și atunci când este încărcat, se conduce cu o mare stabilitate. Tourer este optimizat pentru transportul de pasageri cu o sarcină redusă și este astfel echipat cu un accent mai mare pe confort.

Echipamente complete de siguranță

Siguranța este un principiu de bază la Mercedes-Benz. Structura robustă a caroseriei (cu zonele sale de deformare care absorb energia) împreună cu cele până la șapte airbag-uri din dotarea standard și gama extinsă de sisteme moderne de asistență la condus contribuie la asigurarea acestui principiu. Toate acestea pot sprijini și ușura activitatea conducătorului auto în numeroase situații.

„Atunci când am coordonat sistemele de asistență la conducere, scopul nostru a fost să implementăm filosofia Mercedes-Benz Cars în ceea ce privește intervențiile confortabile și armonioase și în cazul autovehiculului comercial,” spune Dirk Hipp, inginer șef Mercedes-Benz Small Vans. Intervenția  pe care clientul abia o observă se aplică în cazul ESP, dar și Hill Start Assist (Asistentul pentru pornirea în rampă) sau Crosswind Assist (Asistentul pentru vânt lateral). 

Susținute de senzori radar și cu ultrasunete, dar și de camere, sistemele de asistență la conducere și parcare țin cont de trafic și împrejurimi și, dacă este necesar, avertizează sau asistă conducătorul auto. Ca și în cazul noilor generații ale Mercedes Clasa C și Clasa S, Active Lane Keeping Assist (Asistentul activ pentru menținerea benzii de rulare) poate acționa asupra direcției.

Pe lângă sistemele ABS și ESP impuse prin lege, noua generație de modele Citan este, de asemenea, echipată standard cu Hill Start Assist (Asistentul pentru pornirea în rampă), Crosswind Assist (Asistentul pentru vânt lateral), sistemul de avertizare a oboselii ATTENTION ASSIST și sistemul de apeluri de urgență Mercedes-Benz. Sistemele de asistență de pe Citan Tourer sunt și mai extinse: în acest model Active Brake Assist (Asistentul activ pentru frânare), Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist (Asistentul pentru unghiul mort) și Speed Limit Assist (Asistentul pentru limită de viteză) din dotarea standard ajută conducătorul auto.

Multe alte sisteme de asistență la conducere sunt disponibile opțional, inclusiv Active Distance Assist DISTRONIC, care poate regla automat conducerea în ambuteiaj, precum și Active Steering Assist. Acesta ajută conducătorul auto să păstreze modelul Citan în centrul benzii.

Citan oferă, de asemenea, o gamă avansată în segment în ceea ce privește sistemele de siguranță: Citan Tourer, de exemplu, este echipat standard cu un airbag central, care se poate activa între scaunul șoferului și cel al pasagerului în cazul unei coliziuni laterale severe. În total, șapte airbag-uri protejează pasagerii. Autoutilitara este echipată standard cu șase airbaguri.

Concept intuitiv de afișare și operare cu MBUX și servicii digitale de la Mercedes me

La fel ca fratele său mai mare, Sprinter, și autoturismele de la Mercedes-Benz, noul Citan poate fi echipat opțional cu sistemul de infotainment operat intuitiv și autodidact, MBUX (Mercedes-Benz User Experience). În plus, Citan este pregătit să utilizeze mai multe servicii digitale de la Mercedes me connect. Ca urmare, utilizatorii vor fi întotdeauna conectați cu autovehiculul, indiferent de locul în care se află. Astfel, informațiile importante și funcțiile utile le sunt întotdeauna disponibile atât la bord, cât și în afara autovehiculului.

Mai multe versiuni ale MBUX sunt disponibile opțional pentru noul Citan. Punctele forte ale sistemului includ, de exemplu, conceptul intuitiv de operare folosind un ecran tactil de șapte inci sau butoane de control tactil pe volan, precum și sistemul hands-free prin conexiune Bluetooth și radio digital (DAB și DAB +). Navigația rapidă pe hard-disc poate fi operată convenabil folosind sistemul de control vocal „Hey Mercedes”.

În plus, Citan este pregătit să utilizeze mai multe servicii digitale de la Mercedes me connect. Ca urmare, clienții sunt întotdeauna conectați cu vehiculul, indiferent de locul în care se află. Astfel, informațiile importante sunt întotdeauna disponibile pentru ei atât la bordul, cât și în afara vehiculului și pot găsi multe dintre funcții foarte utile.

Cu Mercedes me, MBUX devine și mai inteligent și mai ușor de utilizat. De exemplu, „Hey Mercedes” funcționează cu vorbire naturală: prin urmare, utilizatorii nu mai trebuie să învețe comenzi specifice. Alte funcții ale Mercedes me connect includ servicii la distanță, cum ar fi Recepționarea de la distanță a stării vehiculului. Cu aceasta, clienții pot verifica rapid cele mai importante informații despre vehiculele lor în orice moment, de acasă sau de la birou, de exemplu. La fel de practic: datorită Navigării cu sistem de informare despre traficul live și a comunicării Car-to-X, clienții conduc în funcție cele mai recente date, furnizate în timp real. Acest lucru înseamnă că ambuteiajele pot fi evitate eficient sau se poate economisi timp prețios.

Destinațiile pot fi introduse ca adrese cu trei cuvinte pe baza sistemului what3word (w3w). what3words este cel mai simplu mod de a specifica o locație. Aici harta lumii este împărțită în pătrate de trei pe trei metri, fiecare având o adresă specifică trei cuvinte – acest lucru poate fi de mare ajutor atunci când este căutată o destinație, mai ales în operațiuni comerciale.

Date-cheie despre noul Citan

O prezentare generală a noului Mercedes-Benz Citan

Capacitatea de încărcare a vehiculului comercial Citan este de până la 2,9 m3, măsurată în conformitate cu norma VDA. Doi Euro-paleți se potrivesc transversal unul în spatele celuilalt în compartimentul său de încărcare.

Capacitatea sa de remorcare este de 1,5 tone. Pe lângă cuplajul obișnuit, fix al remorcii, există și o versiune cu un capăt poziționat jos. Acest lucru permite deschiderea ușilor cu mai multă ușurință atunci când o remorcă este cuplată.

Până la șapte airbag-uri există la bord ca dotare standard: Citan Furgon vine standard cu șase airbag-uri (airbag-uri frontale pentru conducătorul auto și pasager și airbag-uri pentru geamuri și torace). Citan Tourer este echipat standard și cu un airbag central.

Pentru noul Citan, lumini LED High Performance sunt disponibile opțional. Cu o temperatură de culoare de 5500 Kelvin, lumina LED este comparabilă cu lumina de zi (6500 K). Studiile au arătat că lumina artificială provoacă mai puțină presiune asupra ochilor atunci când culoarea sa este mai apropiată de cea a luminii de zi. LED-urile sunt, de asemenea, mult mai eficiente din punct de vedere energetic și consumă cu aproximativ  75%  mai puțină energie electrică decât becurile obișnuite, în funcție de domeniul de funcționare.

Dieselul de 85 kW al Furgon are o funcție overpower și overtorque, care poate livra pentru scurt timp până la 89 kW de putere și 295 Nm de cuplu. Acest lucru face ca manevrele de depășire să fie și mai ușoare.

Asistentul de frânare (standard pe Citan Tourer; opțional pe Citan Furgon) poate reduce drastic distanța de frânare în caz de urgență. La o viteză de 120 km/h, timpul de reacție mai rapid face posibilă reducerea distanței cu șase metri.

Noul Citan poate fi echipat cu până la două portiere glisante care oferă o deschidere largă de 615 milimetri. Înălțimea măsoară 1059 de milimetri (ambele cifre se referă la degajare).

„Hey Mercedes”, asistentul vocal inteligent din cadrul MBUX (Mercedes-Benz User Experience), poate înțelege până la 28 de limbi. El poate fi folosit pentru a opera confortabil funcțiile de infotainment. De exemplu, în combinație cu Mercedes me connect, sistemul de navigație poate fi controlat folosind vorbirea normală.

După calcule digitale și testări, prototipurile și vehiculele pre-serie ale noului Citan au efectuat peste 500 de teste individuale în Europa. Pe parcursul a numeroase teste, autovehiculul comercial de dimensiuni mici a fost pus în ritm în două ierni și două veri cu temperaturi cuprinse între -25 °C și +40 °C.

La stațiile de încărcare rapidă, bateria eCitan este de așteptat să aibă nevoie de 40 de minute pentru a se încărca de la 10 la 80 la sută. eCitan va fi disponibil în mai multe variante de caroserie.

La lansarea pe piață, noul Citan va fi disponibil în nouă finisaje de vopsea, inclusiv cinci vopsele metalice.

Compact la exterior, spațios în interior: o întreagă serie de opțiuni de utilizare

Noul Mercedes-Benz Citan: dimensiunile

Noul Mercedes-Benz Citan este un adevărat all-rounder: însoțește comercianții, ducându-i pe ei și uneltele lor pe șantiere. Ajută serviciile de curierat să gestioneze livrările de colete. Poate fi folosit chiar și pentru a transfera oaspeții unui hotel la gară. Și poate face toate acestea pe unele dintre cele mai înguste străzi din centrele istorice ale orașelor din Europa. Autovehiculul comercial combină dimensiunile compacte cu un spațiu imens. Datorită unui număr de versiuni și dotări diferite, acesta acoperă o gamă largă de utilizări posibile și oferă o încărcare deosebit de confortabilă datorită ușilor glisante cu deschidere largă și podelei joase a compartimentului de încărcare.

Citan va fi lansat pe piață ca Furgon și Tourer. Ulterior vor mai fi lansate variante cu ampatament lung, precum și o versiune Mixto. Chiar și în varianta cu ampatament scurt, Citan oferă mult mai mult spațiu în comparație cu modelul precedent – în Furgon, de exemplu, capacitatea de încărcare este de până la 2,9 m3  conform normei VDA. Ușile glisante cu deschidere largă (disponibile opțional pentru Furgon) pe părțile laterale ale vehiculului, precum și podeaua joasă a compartimentului de încărcare permit accesul confortabil la interior și încărcarea ușoară a vehiculului.

Iată o prezentare generală a celor mai importante dimensiuni și detalii:

Ampatament / lungime / înălțime / lățime (mm) Greutatea brută / sarcina utilă admisă (kg) Locuri Uși / geamuri
Citan Furgon
2.716/4.498/1.832/1.859 1.960-2.235/318-782

2.169-2.250/708-782

2-3
  • Uși glisante opționale pentru compartimentul de încărcare, ferestre laterale opționale 
  • Ușă dublă spate standard, opțional cu lunetă 
  • Hayon cu lunetă opțional
Citan Tourer
2.716/4.498/1.811/1.859 2.095-2.174/380-539  5
  • Uși glisante standard la dreapta și la stânga
  • Geamuri standard integrale; usi glisante standard cu geamuri rabatabile si optional cu geamuri electrice
  • Hayon standard cu luneta
  • Ușă spate opțională cu două secțiuni cu lunetă

Ușile glisante (parțial opționale, a se vedea tabelul) sunt deosebit de practice în locurile de parcare înguste. Pe noul Citan, acestea oferă o deschidere largă de 615 milimetri pe ambele părți. Înălțimea deschiderii compartimentului de încărcare este de 1059 milimetri (ambele cifre se referă la spațiul liber). În spate, compartimentul de încărcare este ușor accesibil: podeaua compartimentului de încărcare al autovehiculului comercial este poziționat la o înălțime de 59 cm. Cele două secțiuni ale ușilor din spate pot fi blocate la un unghi de 90 de grade și pot fi chiar mișcate la 180 de grade pe părțile laterale ale autovehiculului. Ușile sunt asimetrice, mai exact, ușa din stânga este mai largă și trebuie deschisă mai întâi. Ca opțiune, Furgon poate fi comandat și cu uși din spate cu geamuri încălzite și ștergător. La cerere, este disponibil și un hayon pentru ambele variante.

Tourer vine deja ca standard cu un hayon cu lunetă. Bancheta din spate poate fi rabatată cu fracționare 1/3 : 2/3.

Numeroase spații și compartimente de depozitare facilitează utilizarea de zi cu zi a Citan. Ca dotare opțională pe Citan Furgon și Citan Tourer (disponibil doar cu înmatriculare M1) există un compartiment de depozitare închis, cu interfață USB-C și preinstalare pentru un suport pentru smartphone, precum și un compartiment de depozitare integrat în cotiera dintre scaunele din față. În fața acestuia se află două suporturi în care se potrivesc paharele sau sticlele cu un volum de până la 0,75 litri.

O opțiune practică pe Citan Tourer sunt mesele care pot fi pliate din spătarul scaunelor din față, oferind astfel pasagerilor de pe locurile din spate un spațiu adecvat pentru scris sau pentru o gustare. Suporturi pentru pahare sunt, de asemenea, integrate în aceste mese. Un alt echipament opțional specific Tourer este format din buzunarele care pot fi instalate pe secțiunea inferioară din spate a spătarelor scaunelor din față. 

Detaliile practice facilitează sarcinile zilnice de transport

Un capac al compartimentului de încărcare dintr-o singură bucată protejează sarcinile din Tourer împotriva soarelui și a ochilor curioși. Acesta poate fi fixat în trei poziții și poate fi depozitat în spatele banchetei din spate atunci când nu este necesar. Protecția pentru bagaje și a încărcăturii este asigurată de plasa de bagaje. Aceasta poate fi setată în două poziții fie în spatele scaunelor din față, fie pe bancheta din spate. Șase puncte de ancorare certificate ISO vin ca echipare standard în Furgon și Tourer. În plus, în Furgon, în funcție de echipament, există și șase inele de prindere în peretele lateral. Acolo este chiar posibil să se înșurubeze șine de fixare în loc în găurile de șurub ale caroseriei. Modelele Citan dispun în egală măsură de trei conexiuni de 12 volți în interior și în compartimentul de încărcare.

Dacă este nevoie de și mai mult spațiu de depozitare plafonul poate fi, de asemenea, utilizat opțional. Echipamentele speciale disponibile includ șine cu bare de transport de bază integrale din aluminiu. Ca alternativă este posibilă și remorcarea unei remorci. Capacitatea de remorcare este de până la 1,5 tone, în timp ce sarcina barei de tracțiune este de 75 kg. Pe lângă cuplajul normal, fix al remorcii, este disponibilă și o versiune cu un cuplaj sferic poziționat jos pentru a permite o mai bună deschidere a ușilor atunci când o remorcă este cuplată. Mai mult, poate fi comandată o preinstalare pentru un dispozitiv de remorcare. În plus, partenerii de service au chiar posibilitatea de a instala o preinstalare cu un cuplaj sferic detașabil.

Confort deosebit la locul de muncă pentru conducătorul auto și atunci când vehiculul este utilizat pentru transfer de la aeroport

Noul Mercedes-Benz Citan: echiparea

Fie că vă îndreptați spre șantier în fiecare dimineață devreme, conduceți prin trafic dificil sau oferiți servicii de transfer la aeroport – ca și conducător auto al unui autovehicul comercial de dimensiuni mici știți că ziua de lucru poate fi dificilă. Dar, din fericire, dezvoltatorii Mercedes-Benz Citan au pus un mare accent pe atingerea unui nivel de confort tipic brandului, inclusiv niveluri exemplare de reducere a zgomotului și confort pe scaune, ca să nu mai vorbim de o gamă de echipări practice. Acest lucru nu ajută doar la sănătatea conducătorilor auto, ci este deosebit de benefic pentru siguranță: conducătorii auto relaxați se pot concentra mai bine asupra situației din trafic. Mai mult, vehiculul este echipat și cu elemente de confort familiare de la autoturisme, inclusiv THERMOTRONIC, funcția de pornire KEYLESS-GO și frâna de parcare electrică1.

Zgomotul redus al vântului aduce o contribuție importantă atât la confort, cât și la siguranță. Conversațiile și apelurile pe sistemul hands-free sunt mult mai plăcute, iar călătoriile mai lungi sau regulate sunt mai ușoare. Printre măsurile aero-acustice se numără geamurile mult mai groase în comparație cu cele ale modelului precedent, izolația complexă și un al doilea nivel de etanșare în uși. În special în zona ușilor glisante, Citanul este foarte silențios în segmentul său.

Costurile inginerești au fost mari și în ceea ce privește scaunele din autovehicul. Acestea folosesc materiale de înaltă calitate și un concept ergonomic de scaune cu spumă în formă corespunzătoare și suport lateral excelent. Există o gamă largă de opțiuni disponibile: chiar și vorbind doar de scaunul conducătoruluii auto din Furgon, acesta este disponibil în patru versiuni diferite, inclusiv scaune deosebit de confortabile, care vin cu reglare longitudinală, de înălțime și înclinare a spătarului scaunului. Pe Tourer, suportul lombar poate fi reglat electric. La cerere, încălzirea scaunelor este, de asemenea, disponibilă. Pe scurt, vehiculul oferă conducătorilor auto un loc de muncă confortabil pentru îndeplinirea sarcinilor zilnice.

Alte dotări opționale de confort familiare din divizia de autoturisme sunt climatizarea automată THERMOTRONIC cu două zone, frâna de parcare electrică1  și volanul multifuncțional. În combinație cu MBUX, acesta din urmă vine cu butoane Touch Control și opțional chiar și cu încălzire.

Ca dotare opțională este disponibil și un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-urile compatibile. Suprafața corespunzătoare pentru încărcarea inductivă se află în interiorul compartimentului de depozitare din consola centrală. Pe ecranul tactil de șapte inci vor fi afișate detalii despre procesul de încărcare. Încărcarea wireless este posibilă pentru toate telefoanele mobile care acceptă standardul Qi.

Numeroase servicii digitale de la Mercedes me connect pentru o mai mare eficiență, transparență și inteligență

Noul Mercedes-Benz Citan: sisteme multimedia și conectivitate

Posibilități de operare complete, intuitive și o gamă largă de servicii digitale de la Mercedes me connect: la fel ca fratele său mai mare – Sprinter – și modelele de autoturisme de la Mercedes-Benz, noul Citan poate fi echipat opțional cu sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Punctele forte ale sistemului includ conceptul intuitiv de operare folosind butoanele touchscreen sau Touch Control de pe volan, integrarea smartphone-ului folosind Apple CarPlay și Android Auto, sistemul hands-free prin conexiune Bluetooth și radio digital (DAB și DAB+).

Alături cu MBUX, clienții au deja acces la servicii de conectivitate, precum Live Traffic Information. Dar Mercedes me connect face ca noul Citan să fie și mai inteligent: înainte și după o călătorie, sau chiar în timpul drumului, pot fi utilizate o serie de funcții suplimentare. Pentru ca toate acestea să funcționeze, Citan trebuie doar să fie conectat în Mercedes me Portal cu un cont Mercedes me, cu termenii de utilizare acceptați. 

Țintește către stele

Noul Mercedes-Benz Citan: echipamente complete de siguranță

Siguranța este un principiu de bază la Mercedes-Benz. Structura robustă a caroseriei (cu zonele sale de deformare care absorb energia) împreună cu cele până la șapte airbag-uri din dotarea standard și gama extinsă de sisteme moderne de asistență la condus contribuie la asigurarea acestui principiu. Toate acestea pot sprijini și ușura activitatea conducătorului auto în numeroase situații. Citan este, de asemenea, un pionier în ceea ce privește sistemele de reținere: Tourer, de exemplu, este echipat standard cu un airbag central care se poate activa între scaunul conducătorului auto și al pasagerului în cazul unui impact lateral sever. Furgon este echipat standard cu șase airbag-uri.

„Atunci când am coordonat sistemele de asistență la conducere, scopul nostru a fost să implementăm filosofia Mercedes-Benz Cars în ceea ce privește intervențiile confortabile și armonioase și în cazul autovehiculului comercial,” spune Dirk Hipp, inginer șef Mercedes-Benz Small Vans. Intervenția  pe care clientul abia o observă se aplică în cazul ESP, dar și Hill Start Assist (Asistentul pentru pornirea în rampă) sau Crosswind Assist (Asistentul pentru vânt lateral).

Susținute de senzori radar și cu ultrasunete, dar și de camere, sistemele de asistență la conducere și parcare țin cont de trafic și împrejurimi și, dacă este necesar, avertizează sau asistă conducătorul auto. Ca și în cazul noilor generații ale Mercedes Clasa C și Clasa S, Active Lane Keeping Assist (Asistentul activ pentru menținerea benzii de rulare) poate acționa asupra direcției.

A fost efectuată o testare cuprinzătoare a sistemelor de asistență la conducere din noul Citan, inclusiv la centrul propriu de testare și tehnologie Immendingen (PTZ). Peste 30 de trasee diferite de testare și monitorizare sunt disponibile acolo pe o suprafață care acoperă 520 de hectare.

Ajutoare invizibile: sisteme de asistență la condus

Pe lângă sistemele ABS și ESP impuse prin lege, noua generație de modele Citan este, de asemenea, echipată standard cu Hill Start Assist, Crosswind Assist, sistemul de avertizare a oboselii ATTENTION ASSIST și sistemul de apeluri de urgență Mercedes-Benz. 

Oboseala este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor. ATTENTION ASSIST utilizează numeroși parametri stabiliți din comportamentul conducătorului auto pentru a detecta semnele de creștere a neatenției și oboselii. Dacă sistemul detectează semne tipice de oboseală a conducătorului auto, acesta îi solicită în mod audibil să ia o pauză.

Comparativ cu sistemul eCall prevăzut de lege, sistemul Mercedes-Benz pentru apeluri de urgență oferă funcții suplimentare. De exemplu, comunicarea nu are loc în limba națională a locației respective, ci mai degrabă în limba pe care conducătorul auto a stabilit-o în sistemul de infotainment. Acest lucru este util în special în cazul unui accident care are loc în străinătate. Centrul pentru apeluri de urgență Mercedes-Benz va informa apoi cel mai apropiat centru de apel pentru serviciile de urgență. O altă caracteristică specială a Mercedes-Benz: pe lângă transferul de date prin intermediul modulului de comunicare instalat al vehiculului, cele mai importante date privind accidentul sunt trimise și prin sms către centrul de apeluri de urgență Mercedes-Benz, sporind astfel asigurarea transferului de date.

Celelalte sisteme de asistență la conducere disponibile sunt împărțite în mod clar în aceste două pachete:

Pachetul privind siguranța activă

  • Asistent activ pentru frânare: poate detecta, de asemenea, traficul încrucișat, precum și pietonii și bicicliștii
  • Asistent activ pentru menținerea benzii de rulare: este activ de la 70 km/h, funcționează confortabil cu intervenții de direcție
  • Asistentul activ pentru unghiul mort: utilizează radarul pentru a urmări zonele din lateralul vehiculului care nu sunt acoperite de oglinzile exterioare și avertizează la pericol în mod tipic Mercedes, folosind un triunghi luminos în oglinzile exterioare
  • Asistentul pentru limită de viteză: poate utiliza o cameră pentru a detecta limitele de viteză și afișează limitele în panoul de instrumente

În plus, sunt incluse în pachetul de asistență la condus împreună cu transmisia automată:

  • Asistentul activ pentru distanță DISTRONIC: menține automat viteza și distanța selectate față de vehiculul din față și este capabil de să conducă automat în ambuteiaje. La acționarea unui buton, se adoptă limita de viteză curentă. DISTRONIC utilizează informații de la cameră, precum și de la senzorii radar. Distanța dorită poate fi setată în mai multe etape. În cazul în care traficul din față se oprește, vehiculul poate frâna automat până la oprire. Dacă traficul pornește din nou în decurs de trei secunde, Citanul pornește automat din nou. Dacă trec mai mult de trei secunde, pornirea este inițiată fie prin apăsarea unui buton, fie prin atingerea pentru scurt timp a pedalei de accelerație
  • Asistentul activ pentru direcție: asistă conducătorul auto în menținerea Citan în mijlocul benzii sale – în special în cazul călătoriilor monotone pe drumuri drepte sau ușor șerpuinde. În acest sens, Asistentul activ pentru direcție utilizează toate marcajele benzii de rulare pe care le-a detectat, precum și poziția vehiculului din față pe aceeași bandă, pentru orientare.

În combinație cu un cuplaj opțional pentru remorcă, noile modele Citan dispun și de funcția de stabilizare a remorcii. Dacă combinația de vehicule începe să se balanseze, acest sistem utilizează intervenții de frânare în încercarea de a le stabiliza.

Pentru o vedere mai bună chiar și în condiții meteorologice nefavorabile: sistemele de iluminat

Pentru Citan Furgon și Citan Tourer, farurile LED High Performance pot fi comandate ca dotare opțională. Acestea oferă o mai mare siguranță pe timp de noapte datorită unei distribuții mai largi a luminii, precum și a unei culori care este similară cu cea a luminii de zi și au un consum de energie mai puțin intens. La fel ca farurile standard cu halogen, acestea pot fi combinate și cu Highbeam Assist. Cu o cameră instalată în spatele parbrizului, sistemul monitorizează continuu traficul și, de la viteza de 40 km/h, reglează distribuția luminii în mod corespunzător. Dacă sistemul detectează vehiculele din sens opus sau vehiculele care circulă în față, acesta scufundă automat farurile. Pentru conducătorul auto, acest lucru înseamnă că nu mai trebuie să comute manual între luminile de întâlnire și luminile de drum și, prin urmare, poate beneficia de luminile de drum pentru o perioadă mai lungă de timp. 

Pentru a asigura o vedere foarte bună în întuneric sau pe vreme proastă, senzorul standard de lumină și ploaie asigură că farurile și ștergătoarele de parbriz pot fi pornite automat în condiții meteorologice adecvate. 

Până la șapte airbag-uri ca dotări standard: sisteme moderne de reținere

Citan Furgon este echipat standard cu șase airbag-uri: conducătorul auto și pasagerul pot fi protejați de airbag-uri frontale, windowbag-uri și sidebag-uri la nivelul toracelui. Citan Tourer primește și un airbag central ca dotare standard, ceea ce este cu adevărat inedit, și nu doar în acest segment. În cazul unui impact lateral grav, airbag-ul central este instalat între scaunul conducătorului auto și al pasagerului și, astfel, servește la reducerea riscului ca cei doi să intre în contact unul cu celălalt.

Când vine vorba de siguranță, fiecare mic detaliu a fost bine gândit: ancorele scaunelor pentru copii în conformitate cu standardul iSize cu ancore isofix pentru scaune pentru copii și TopTether sunt montate pe scaunele exterioare din spate, precum și pe scaunul pasagerului. În combinație cu reglarea înălțimii și încălzirii scaunelor, acestea sunt disponibile și pentru Furgon. Pentru a asigura siguranța celor mici care călătoresc în calitate de pasager, airbag-ul pasagerului este dezactivat automat odată cu recunoașterea automată a scaunului pentru copii. Un material integrat în suprafața sa detectează distribuția greutății pe scaun pentru a determina dacă este montat un scaun pentru copii. Prin urmare, nu sunt necesare scaune speciale pentru copii echipate cu un transponder.

Un detaliu suplimentar: ușile glisante ale Citanului Tourer sunt echipate cu o încuietoare de siguranță pentru copii. În conformitate cu echipamentul corespunzător, această protecție se aplică și geamurilor electrice din spate.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.