Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, în 28 martie, că lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești va fi deschis înainte de Paște.
„Acest lot va rezolva inclusiv problema aglomerației din orașul Balș. În scurt timp, va fi deschis și lotul 2 al aceluiași tronson, care va duce la eliminarea blocajelor din Slatina. Vorbim de 40 de km de drum modern de mare viteză. Acestea sunt rezultate obținute de constructori, care iau în serios contractele”, a spus ministrul, aflat în inspecție pe șantier.
Sorin Grindeanu a amenințat însă cu rezilierea contractului pentru tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Piteşti, ale cărei termene de execuție „sunt deja depășite”, iar mobilizarea constructorului pe șantier „lasă de dorit”.: „I-am atras atenția constructorului italian că trebuia, încă de ieri (27 martie – n.r.) să recupereze timpul pierdut. Termenul de finalizare al contractului este sfârșitul anului, iar constructorul a ajuns la doar 45% progres fizic”.
El a adăugat „este o diferenţă majoră între ce înseamnă” tronsonul 2 şi tronsonul 1: „Am venit de la Craiova pe acest aşa-zis tronson 1, am avut o discuţie cu directorul de acolo, noi toţi, eu ştiu aceste explicaţii care continuă să vină. I-am atenționat că am schimbat cadrul legislativ prin OUG şi că îmi doresc ca în perioada următoare să existe o altfel de mobilizare, şi ne dorim cu toţii, fiindcă altfel o să facem tronsonul 2, o să fie finalizat şi tronsonul 3, iar legătura cu Craiova, la ritmul acesta, nu va fi făcută”.
Sorin Grindeanu a arătat că toate revendicările firmei care construieşte tronsonului 1 au fost soluţionate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR):
„În acest moment, domnul director de la CNAIR, dl. Pistol, m-a informat că tot ceea ce ţine de companie, toate revendicările, pe tronsonul 1 au fost rezolvate, este liber de sarcini, şi mă aştept ca pe tronsonul 1 să existe o mobilizare ca pe tronsonul 2 şi tronsonul 3. Dacă nu, vom intra pe procedură ca să găsim constructori serioşi, care să termine în timp lucrările aşa cum se angajează”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Drumul Expres Craiova-Piteşti este împărţit în 4 tronsoane: tronsonul 1 traversează localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, cu plecare din Craiova, şi are o lungime de 17,7 km, va avea două pasaje şi şapte poduri, costă 76 milioane de euro fără TVA şi este executat de firma Tirrena Scavi SpA, din Italia.
Al doilea tronson trece prin localităţile Balş, Barza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare, are o lungime de 40 km, va avea 10 poduri, inclusiv peste râul Olt, şi 5 pasaje, costă 217 milioane euro fără TVA şi este executat de Asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade-Consitrans, din România.
Contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 3 şi 4 din Drumul Expres Craiova-Piteşti, care au în total 64 km, au fost semnate cu Asocierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade, iar valoarea este de circa 1,3 miliarde lei, fără TVA.