Asocierea de constructori români și turci Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Ilgaz Insaat Ticaret A.S. – Visio Construction Works a depus, în 9 ianuarie, singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului porțiunii Nădășelu-Mihăiești din Autostrada Transilvania.
Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 1,114 miliarde de lei (fără TVA) și o durată de 27 de luni (9 luni proiectare și 18 luni execuția lucrărilor).
CNAIR a precizat că devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, iar lucrările presupun:
– devierea traseului între km 10+009 și km 12+000 prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare (fără să afecteze versantul care prezintă alunecări),
– devierea traseului între km 21+406 și km 24+890, prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km. Acest viaduct va depăși în aval DN1F și va traversa cursul pârâului Topa Mică. Racordarea se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.