Un ofiţer de la Direcția Generală Anticorupție (DGA) a lucrat sub acoperire ca șofer de TIR la o firmă de transporturi, luni de zile fiind trimis inclusiv în curse externe, pentru a putea dovedi astfel corupția din Poliția de Frontieră de la PTF Borș I, relatează „Bihoreanul”.
Procurorii au autorizat în cadrul anchetei, care a fost declanșată anul trecut, folosirea a doi investigatori şi a unui colaborator sub acoperire. Unul dintre ei avea deja atestat de şofer profesionist, dar s-a înscris la cursuri şi a dat din nou examenele pentru a obţine atestatul, iar apoi s-a angajat câteva luni la o firmă de transporturi ca şofer de TIR.
Agenții sub acoperire au purtat echipamente audio-video și au înregistrat faptele de corupție. Astfel, ei au aflat că anumiţi patroni de firme de transport aveau relaţii directe cu poliţiştii de frontieră, pe care îi sunau înainte ca aceştia să intre în tură și le indicau maşinile ce urmau să tranziteze PTF Borş I, așa încât agenții să-i treacă peste rând, fără să le ceară bani. În alte situaţii însă, banii erau pretinşi şi primiţi de lucrătorii de frontieră prin intermediul patronului unui restaurant, care îi prelua chiar în incinta localului. Cel mai des, însă, polițiștii de frontieră îi abordau direct pe şoferi.
Modul de operare al polițiștilor corupți, dar și informațiile despre operațiunea sub acoperire a agentului DGA se regăsesc în referatul cu propunere de arestare a 6 agenți ce au fost reținuți pentru 24 de ore, în urma perchezițiilor desfășurate în 7 decembrie. Referatul a fost înaintat judecătorilor de către procurorul de caz de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Bihor.
Perchezițile au avut loc atât la Punctul de Trecere a Frontierei Borş I, cât și la locuinţele mai multor poliţişti de frontieră, dar și la sediile Poliției de Frontieră din Borș.
Potrivit „Bihoreanul”, DGA avea informații despre cei șase agenţi ai Poliţiei de Frontieră care cereau și luau mită de la șoferii de TIR care intrau ori ieșeau din ţară. În schimbul unor sume cuprinse între 50 de lei și 100 de euro, polițiștii nu le verificau documentele sau îi luau peste rând, în faţa altor transportatori, ca să le reducă timpii de așteptare. Alteori, mita era cerută pentru a nu le înregistra eventualii pasageri care ar fi trebuit să intre în carantină odată ajunși în țară.
Mai multe detalii puteți citi pe ebihoreanul.ro.