Guvernul Orban a adoptat, în ședința din 5 noiembrie, o ordonanță de urgență (OUG) privind organizarea obligatorie a muncii la domiciliu, în perioada stării de alertă, începând cu data de 9 noiembrie, când intră în vigoare noile interdicții, mai drastice, pe fondul pandemiei de coronavirus.
Secretarul de stat în MAI, Raed Arafat, a declarat că, potrivit noilor reglementări, angajații trebuie să își desfășoare activitatea, pe cât posibil, de acasă. „Decalarea obligatorie a programului de muncă în cel puțin două grupe, la interval de cel puțin o oră, urmând să se efectueze verificări din partea Ministerului Muncii. Aici, din nou, noi am mai zis că unde e posibil, să se facă; acum, chiar devine obligatoriu acest lucru acolo unde angajații sunt peste 50 la număr. Sub 50 la număr, nu; peste 50 la număr trebuie făcut acest lucru și, bineînțeles, asta înseamnă să reducem impactul asupra transportului public în comun și, din nou, asupra contactului între persoane și răspândirea virusului”, a spus el.
„A fost emisă o ordonanță de urgență privind organizarea obligatorie a muncii la domiciliu sau telemuncă, la activitățile unde este posibil acest lucru. Deci, este obligatoriu ca orice instituție publică sau privată să facă analiză și orice activitate ce poate fi desfășurată prin telemuncă sau la domiciliu să se desfășoare în acest fel”, a adăugat Arafat.