Pachetul Mobilitate 1 (rutier) intră la vot final, pe 8 iulie, în plenul Parlamentului European. Este nevoie de cel puțin 353 voturi (majoritate absolută) din partea europarlamentarilor și să nu se introducă alte amendamente la versiunea TRAN/a Consiliului.
Miniștri ai transporturilor sau ai externelor din nouă state ale Uniunii Europene au semnat, recent, o scrisoare adresată membrilor Parlamentului European, prin care solicită amendarea Pachetului Mobilitate 1, pentru a lua în considerare concurența loială, obiectivele legate de protecția mediului și noile realități social-economice generate de pandemia COVID-19.
Scrisoarea este semnată de către miniștrii din Bulgaria, Cipru, Estonia, Malta, Letonia, Lituania, Polonia, România și Ungaria.
Miniștri din 9 state UE cer amendarea Pachetului Mobilitate 1
Amintim că, în urmă cu o lună, pe 8 iunie, Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European a adoptat, în a doua lectură, fără niciun amendament, toate cele trei dosare sociale și de acces la piață ale Pachetului Mobilitate 1.
După adoptare, Pachetul Mobilitate 1 va intra în vigoare la publicarea în Jurnalul Oficial al UE, însă, primele prevederi vor fi aplicate la 20 de zile – Normele privind timpii de conducere și de odihnă, inclusiv întoarcerea șoferilor în țară, la 3 săptămâni.
Normele privind întoarcerea acasă a camioanelor și alte modificări ale regulilor de acces la piață se vor aplica la 18 luni de la publicare.